    From: Maciej Makula <m...@T...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.regionalne.gorny-slask
    Subject: Re: SZ68187
    Date: Thu, 26 Jun 2014 22:33:03 +0200

    Slonce swieci, deszczyk pada, ja na maila odpowiadam:

    > Inna sprawa, że w Katowicach to urzędasy przesadzili kiedyś na paru
    > skrzyżowaniach z czasami - zielone 5 sekund, żółte 5 sekund, czas martwy
    > do zielonego na prostopadłym kierunku - jakieś 10 sekund ...
    >
    > pzdrw.

    Problem z nakręconym skrzyżowaniem jest inny - w związku z remontem
    torowiska światła są tam ustawione bez ładu i składu. Do tego pierwsze
    przejście dla pieszych (widoczne na filmie) jest teoretycznie wyłączone
    z użytkowania.

    Pisze teoretycznie, bo jako mieszkaniec okolicy widzę z okna wielu
    takich, co to przez góry i lasy (a ściślej mówiąc przez wykorytowane
    torowisko i bariery) prą do przodu. Komicznie to wygląda, jak owym
    "takim" jest osoba w wieku zaawansowanym... A wszystko dlatego, że nie
    chce się przechodzić przez 3 światła w drodze na pobliskie targowisko.

    Owe czynne przejście (po drugiej stronie skrzyżowania) to zreszta
    historia na niejedną ciekawą opowieść, jak to osób starszych czerwone
    nie obowiązuje. Na szczęście nikt jeszcze nie sprawdził w praktyce, czy
    rozpędzony autobus pieszego w bezpośrednim kontakcie pokona czy też nie.

    pozdrawiam
    Maciek