-
51. Data: 2010-01-21 22:42:00
Temat: Re: SUV
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 21 Jan 2010 09:05:06 -0800 (PST), JAM wrote:
>To jest twierdzenie nieprecyzyjne. Na duzych SUV i na duzych pick-up
>firmy samochodowe odnotowuja najwiekszy jednostkowy zysk nawet
>obecnie. Lina full-size truck to najbardziej dochodowa linia pojazdow
>zarowno dla GM jak i dla firmy Ford. Problemem jest spadek popytu,
>ktory powoduje, ze firmy nie sprzedaja tak duzo tych pojazdow jak
>planowaly. Stad zamykanie fabryk i brak gotowki na pokrycie start
>zwiazanych z produkcja malych pojazdow kompaktowych, ktorych sprzedaz
>sama w sobie nie potrafi pokryc kosztow ich produkcji.
Czekaj Jacku czekaj ... skoro te maluchy tak sie nie oplacaja, to po
cholere je robic ? przestac, nie bedzie malych, to ludzie kupia duze,
a na tych sie przeciez wiecej zarobi :-)
A moze w Korei i Japonii potrafi pokryc koszta ?
I we Fiacie, i w VW ...
Inna sprawa ze zupelnie nie rozumiem dlaczego roznice w kosztach
produkcji roznych rozmiarow mialyby byc adekwatne do roznic w salonach
:-) Stal jest tania, farba i szklo tez..
>To jeden z
>powodow, dla ktorych na przyklad oddzial Opel od prawie 10 lat nie
>przyniosi GM zysku lecz straty siegajace kilkuset milionow USD kazdego
>roku.
Przynosi straty GM czy sobie ? Ksiegowosc w koncernach bywa
skomplikowana :-)
J.
-
52. Data: 2010-01-21 22:44:59
Temat: Re: SUV
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 21 Jan 2010 08:52:56 -0800 (PST), JAM wrote:
>On Jan 20, 8:48 am, "Jan Kowalski" <K...@n...pl> wrote:
>> Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w
wiadomoscinews:hj70st$ipt$1@news.onet.pl...
>> > Z drugiej strony .. male to, ciasne, za duzo pali, parkowac klopot
>> Raczej duze na zewnatrz i ciasne wewnatrz.
>
>Nie wszystkie sa takie ciasne. jest kilka SUV o rozmiarach i ergonomi
>wnetrza przewyzszajacej sporo najlepsze osobowe. Na przyklad Lexus
>LX10, Toyota Sequoia czy Nissan Armada o amerykanskich nie
>wspominajac.
Miedzy Atlantykiem a Bugiem ich nie sprzedaja [chyba] :-(
Poza tym ja patrze inaczej .. da sie do nich wsadzic dwumetrowe narty,
cztery plecaki i wygodnie pojechac w 4 osoby ?
J.
-
53. Data: 2010-01-22 11:28:08
Temat: Re: SUV
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
Dnia Thu, 21 Jan 2010 18:26:38 +0100, cztery napisał(a):
>>> BTW, bardzo pozytywnie zaskoczylo mnie to autko i szczerze mowiac troche
>>> zaluje, ze sie pospieszylem z zakupem mojej octavii. Dokladajac 20 kzl
>>> wiecej mialbym moim zdaniem duzo wygodniejsze i cichsze w srodku auto.
>> Jak dla mnie to Octavia jest duuużo niżej od C5 jeśli chodzi o komfort i
>> wyposażenie - a cenowo wychodziła w 2005 prawie identycznie jak ten C5
>> więc w ogóle nawet nie było nad czym się zastanawiać ;)
> Poprzedni model w ogole nie podobal mi sie wizualnie, wiec nie bralem go pod
> uwage przy zakupie auta.
Ten po liftingu? Bo szczerze mówiąc, to ja na pierwszy rzut oka nie
odróżniam C5 II od C5 III - tzn. wiem że się różnią, ale nie jest to tak
drastyczna różnica jak między pierwszą C5 a tą odświeżoną wersją (pierwsza
C5 też mi się nie podoba)...
> Za mojego 170 konnego RSa zaplacilem 86 kzl we wrzesniu 2008. Wtedy nie bylo
> jeszcze nowej C5. W styczniu tego roku znajomu kupil za 109kzl bardzo bogato
> wyposazonego 2.2 HDI. Co prawda rocznik 2009 ale moim zdaniem za takie auto
> to bardzo dobra cena.
No, ale jeśli mowa o 2.2hdi to już sama różnica między 2.0 a 2.2 to jakieś
20kpln :) Ja się zadowalam mniejszymi mocami - i tak ich prawie nigdy nie
wykorzystuję, a nawet te obecne 100kW wystarcza do dynamicznego wyprzedzania
jeśli jest taka potrzeba. W mojej wersji to bardziej bixenonów brakuje niż
dodatkowych 40KM :) Natomiast przy zakupie wyszło coś koło 85kpln, podczas
gdy "nowa octavia" o porównywalnym (ale gorszym) wyposażeniu i z podobnym
silnikiem kosztowała chyba 93kpln ;)
Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
I don't want something I need. I want something I want.
-
54. Data: 2010-01-22 11:30:30
Temat: Re: SUV
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
Dnia Thu, 21 Jan 2010 22:44:59 +0100, J.F napisał(a):
> On Thu, 21 Jan 2010 08:52:56 -0800 (PST), JAM wrote:
>>Nie wszystkie sa takie ciasne. jest kilka SUV o rozmiarach i ergonomi
>>wnetrza przewyzszajacej sporo najlepsze osobowe. Na przyklad Lexus
>>LX10, Toyota Sequoia czy Nissan Armada o amerykanskich nie
>>wspominajac.
> Poza tym ja patrze inaczej .. da sie do nich wsadzic dwumetrowe narty,
Teraz się na carvingach jeździ :P
A na serio to narty wozi się na dachu - od tego są relingi i ew. bagażnik
dachowy. Narty przewożone w samochodzie to nonsens i masakra przy
ewentualnym wypadku...
> cztery plecaki i wygodnie pojechac w 4 osoby ?
To jak najbardziej.
Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
I don't want something I need. I want something I want.
-
55. Data: 2010-01-22 11:33:37
Temat: Re: SUV
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
Dnia Thu, 21 Jan 2010 22:42:00 +0100, J.F napisał(a):
> On Thu, 21 Jan 2010 09:05:06 -0800 (PST), JAM wrote:
[...]
>>planowaly. Stad zamykanie fabryk i brak gotowki na pokrycie start
>>zwiazanych z produkcja malych pojazdow kompaktowych, ktorych sprzedaz
>>sama w sobie nie potrafi pokryc kosztow ich produkcji.
> Czekaj Jacku czekaj ... skoro te maluchy tak sie nie oplacaja, to po
> cholere je robic ? przestac, nie bedzie malych, to ludzie kupia duze,
> a na tych sie przeciez wiecej zarobi :-)
>
> A moze w Korei i Japonii potrafi pokryc koszta ?
> I we Fiacie, i w VW ...
Też tu czuję kreatywną księgowość bardziej niż jakieś wielkie straty...
> Inna sprawa ze zupelnie nie rozumiem dlaczego roznice w kosztach
> produkcji roznych rozmiarow mialyby byc adekwatne do roznic w salonach
>:-) Stal jest tania, farba i szklo tez..
No i pewnie o to właśnie chodzi - że w produkcji SUV kosztuje niewiele
więcej od jakiegoś wypierdka z silnikiem od kosiarki, a w salonie inkasuje
się za niego o połowę albo i 2x więcej :)
Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
I don't want something I need. I want something I want.
-
56. Data: 2010-01-22 12:10:58
Temat: Re: SUV
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
Dnia Thu, 21 Jan 2010 18:26:38 +0100, cztery napisał(a):
>> Jak dla mnie to Octavia jest duuużo niżej od C5 jeśli chodzi o komfort i
>> wyposażenie - a cenowo wychodziła w 2005 prawie identycznie jak ten C5
>> więc w ogóle nawet nie było nad czym się zastanawiać ;)
> Poprzedni model w ogole nie podobal mi sie wizualnie, wiec nie bralem go pod
> uwage przy zakupie auta.
Tak przy okazji: rzuciłem okiem na stronę Citroena... i jestem w szoku:
C5 tylko jako sedan i combi? Szkoda - bardzo lubię C5 i pewnie kiedyś bym
myślał o przesiadce na nowsze, a tymczasem pozostaje je skreślić za brak
wersji hatchbak i tym samym tylnej wycieraczki - dla mnie totalna
dyskwalifikacja :(
Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
I don't want something I need. I want something I want.
-
57. Data: 2010-01-22 13:55:46
Temat: Re: SUV
Od: Brzezi <b...@g...com>
pią, 22 sty 2010 o 12:10 GMT, Jacek Osiecki napisał(a):
> Dnia Thu, 21 Jan 2010 18:26:38 +0100, cztery napisał(a):
>>> Jak dla mnie to Octavia jest duuużo niżej od C5 jeśli chodzi o komfort i
>>> wyposażenie - a cenowo wychodziła w 2005 prawie identycznie jak ten C5
>>> więc w ogóle nawet nie było nad czym się zastanawiać ;)
>> Poprzedni model w ogole nie podobal mi sie wizualnie, wiec nie bralem go pod
>> uwage przy zakupie auta.
>
> Tak przy okazji: rzuciłem okiem na stronę Citroena... i jestem w szoku:
> C5 tylko jako sedan i combi? Szkoda - bardzo lubię C5 i pewnie kiedyś bym
> myślał o przesiadce na nowsze, a tymczasem pozostaje je skreślić za brak
> wersji hatchbak i tym samym tylnej wycieraczki - dla mnie totalna
> dyskwalifikacja :(
A np. Audi A4 czy Peugeot 407 czy ford mondeo, maja wersje hatchbak? wersje
hatchbak to tyko raczej w klasie kompatk...
Pozdrawiam
Brzezi
-
58. Data: 2010-01-22 14:21:40
Temat: Re: SUV
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
Dnia Fri, 22 Jan 2010 13:55:46 +0100, Brzezi napisał(a):
> pią, 22 sty 2010 o 12:10 GMT, Jacek Osiecki napisał(a):
>> Dnia Thu, 21 Jan 2010 18:26:38 +0100, cztery napisał(a):
>>>> Jak dla mnie to Octavia jest duuużo niżej od C5 jeśli chodzi o komfort i
>>>> wyposażenie - a cenowo wychodziła w 2005 prawie identycznie jak ten C5
>>>> więc w ogóle nawet nie było nad czym się zastanawiać ;)
>>> Poprzedni model w ogole nie podobal mi sie wizualnie, wiec nie bralem go pod
>>> uwage przy zakupie auta.
>> Tak przy okazji: rzuciłem okiem na stronę Citroena... i jestem w szoku:
>> C5 tylko jako sedan i combi? Szkoda - bardzo lubię C5 i pewnie kiedyś bym
>> myślał o przesiadce na nowsze, a tymczasem pozostaje je skreślić za brak
>> wersji hatchbak i tym samym tylnej wycieraczki - dla mnie totalna
>> dyskwalifikacja :(
> A np. Audi A4 czy Peugeot 407 czy ford mondeo, maja wersje hatchbak? wersje
> hatchbak to tyko raczej w klasie kompatk...
Mondeo jak najbardziej ma, 407/A4 - nie wiem. A jeśli nie ma ich w wersjach
hatchback (czy może raczej liftback) to po prostu nie jest to oferta dla
mnie ;) Tak jak pisałem, brak tylnej wycieraczki jest IMHO dla samochodu
dyskwalifikujący.
Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
I don't want something I need. I want something I want.
-
59. Data: 2010-01-22 14:48:34
Temat: Re: SUV
Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>
Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
news:slrnhlj9j4.jud.joshua@tau.ceti.pl...
> Mondeo jak najbardziej ma, 407/A4 - nie wiem.
A4 w wersji hatchback to A5.
-
60. Data: 2010-01-22 15:17:39
Temat: Re: SUV
Od: Brzezi <b...@g...com>
pią, 22 sty 2010 o 14:48 GMT, Przemek V napisał(a):
> Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
> news:slrnhlj9j4.jud.joshua@tau.ceti.pl...
>
>> Mondeo jak najbardziej ma, 407/A4 - nie wiem.
>
> A4 w wersji hatchback to A5.
A5 to jest coupe
Pozdrawiam
Brzezi