  • 21. Data: 2010-05-04 13:48:52
    Temat: Re: STATYW BEZ KOMPROMISÓW
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    > To ten obiektyw co ma 1,3 kg? Musi się telepać - do tego są dodatkowe
    > podpórki żeby podeprzeć w dwóch punktach (obiektyw i aparat).
    >
    > Pozdrawiam,
    > Henry

    Tak to ten ciężki obiektyw, który montuje się do statywu a do niego aparat
    Wyzwalałem pilotem. Walnięcie lustra przemieszcza aparat na tyle by powstało
    minimalne poruszenie. Pewnie gdyby przykręcić i obiektyw i aparat to by
    tego nie było, ale jakoś nie widziałem takiego mocowania, no i to dość mało
    uniwersalne by było.

    By wrzucić jeszcze jeden kamyczek do ogródka to muszę zauważyć, że obiektyw
    80-200/2.8 przypięty do Nikona D80 ma spore luzy. Z D90 jest już dobrze.

    Nogi Manfrotto nie są jakieś szczególnie stabilne. Rurki są mało dopasowane.
    No i czy to powinny być rurki. Kiedyś maiłem statyw Cullmanna w którym nogi
    miały bardziej skomplikowany przekrój dzięki czemu nie dało się obrócić
    segmentu w segmencie. Dawało to dużo większą sztywność. Niestety statyw
    tamten miał inne wady.

  • 22. Data: 2010-05-04 14:41:24
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 4 May 2010 15:48:52 +0200, m0w napisał(a):

> [...]
    > tego nie było, ale jakoś nie widziałem takiego mocowania, no i to dość mało

    Manfrotto 293 i Manfrotto 359. To drugie ktoś kiedyś chwalił, ale więcej
    czasu trza ustawiać więc w sporcie odpada (ale tam nie robi się na długich
    czasach).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 23. Data: 2010-05-04 15:20:17
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    > Manfrotto 293 i Manfrotto 359. To drugie ktoś kiedyś chwalił, ale więcej
    > czasu trza ustawiać więc w sporcie odpada (ale tam nie robi się na długich
    > czasach).

    Wygląda ciekawie. Póki co opóźniona ekspozycja wydaje się łatwiejsza do
    zastosowania i tańsza. To drugie rozwiązanie sprawdzi się przy naprawdę
    dużych i ciężkich szkłach.

  • 24. Data: 2010-05-04 15:55:36
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 4 May 2010 17:20:17 +0200, m0w napisał(a):

    > Wygląda ciekawie. Póki co opóźniona ekspozycja wydaje się łatwiejsza do
    > zastosowania i tańsza.

    Też stosuję ze swoim 055 ;-) Nie ma ideałów.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 25. Data: 2010-05-07 14:50:21
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    di_planet pisze:

    > No dobra, widzę, że wypowiedziała się już spora grupa użytkowników
    > mANFROTTO (sorry, capslock mi szwankuje ;), ale nikt nic nie powiedział
    > nt. innych wymienionych przeze mnie producentów. Niestety widziałem co
    > widziałem i nic tego nie zmieni. Uważam, że są również inni liczący się
    > producenci którzy nierzadko robią znacznie lepszy sprzęt.
    >
    > Pozdrawiam wszystkich i proszę o więcej informacji

    Ale skoro opinia większości stoi w takiej sprzeczności z twoimi ocenami,
    to co się dziwisz że mało chętnych do dawania rad, które niemal na pewno
    będą dla ciebie dalszą dezinformacją i powodem frustracji :)