  • 1. Data: 2010-05-01 17:06:41
    Temat: STATYW BEZ KOMPROMISÓW
    Od: di_planet <d...@w...pl>

    Od dłuższego czasu przymierzam się do kupna porządnego, stabilnego
    statywu (coś z aluminium).

    Wg wszystkich opisów i recenzji w necie postanowiłem poszukać na żywo:
    - Manfrotto 055X ProB - całkowita porażka, po rozłożeniu trzęsie się jak
    galareta - przereklamowany, odpada całkowicie.
    - Slik Pro700DX - przyzwoity, solidny, fajny statywik. Jest tylko jeden
    problem, statyw ma pracować z głowicą kulową, a wg sprzedawcy nie jest
    możliwa wymiana głowicy w tym statywie.
    - Zastanawiam się również nad czymś z Benro (np. A297EX), nie miałem
    niestety przyjemności widzieć na żywo, ale podobno są dobre.

    Możecie doradzić coś w tym temacie?
    Chodzi mi tylko o same nogi (<1000zł) - 3 sekcje, bez konieczności
    montażu kolumny w poziomie, podobnych wymiarów jw., udźwig
    5d+70-200/2.8IS z zapasem.

    Dodam, że oglądałem również 055X w wersji karbonowej i odniosłem dziwne
    wrażenie, że wcale nie był solidniejszy od wyżej wymienionego Slika. Co
    Wy na to?

  • 2. Data: 2010-05-01 19:00:17
    Temat: Re: STATYW BEZ KOMPROMISÓW
    Od: "Piotr Sz." <a...@a...pl>

    > - Manfrotto 055X ProB - całkowita porażka, po rozłożeniu trzęsie się jak
    > galareta - przereklamowany, odpada całkowicie.

    Na 055ProB + 410 stawialem Sinara 4x5" i skubaniec sobie z tym spokojnie
    radzil. Dzwigal tez kilka lat Pentaxa67 z ciezkimi szklami.
    Naprawde trudno o stabilniejszy zestaw. Tym 055ProB naprawde trudno
    cokolwiek zarzucic.
    Do syfry jako wersje "oszczedna w kg" mam 190XproB + 486RC2. Syfra
    odziedziczyla po Mamiyi7 :-)

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com

  • 3. Data: 2010-05-02 11:03:36
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    [...]
    > - Manfrotto 055X ProB - całkowita porażka, po rozłożeniu trzęsie się jak
    > galareta - przereklamowany, odpada całkowicie.
    > udźwig 5d+70-200/2.8IS z zapasem.
    [...]

    Jeśli Ci do 5D i 70-200 nie wystarczy 055,
    to chyba coś wydziwiasz...

    Może kup coś takiego, i zaoszczędzisz, i nie powinno się trząść:
    http://allegro.pl/item1019627418_statyw_geodezyjny_a
    luminiowy_sja20_nowy_fv_vat.html

    pozdrawiam :]

    Witek

  • 4. Data: 2010-05-02 11:11:20
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    stawiam taki statyw do rzeki o dosyć silnym prądzie (prawie jak
    górska) i robię zdjęcia z czasem 1-2 sekundy - i wszystko ostre
    (oprócz wody oczywiście)
    Nie wiem gdzie testowałeś, ale może jadąc autobusem miejskim :-)))

    Pozdrawiam
    Les

  • 5. Data: 2010-05-02 11:43:51
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Ja tez nie wyobrazam sobie jak 055 moze sie trzasc.

    Robie zdjecia w gorach, czesto przy silnym wietrze, nie mialem do tej
    pory zadnych problemow.

    --
    W stacyjce kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 6. Data: 2010-05-02 15:41:25
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 1 Maj, 19:06, di_planet <d...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Dodam, że oglądałem również 055X w wersji karbonowej i odniosłem dziwne
    > wrażenie, że wcale nie był solidniejszy od wyżej wymienionego Slika. Co

    Podrobiony.
    Po co ten krzyk w tytule?
    Caps Lock sie zacial? ;-)

  • 7. Data: 2010-05-02 16:59:51
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    Manfrotto 055 + 029
    z 80-200/2.8 niestety się telepie (bez wiatru).
    Zwłaszcza czasy od 1/15 - 1/2s
    Poruszenie nie jest duże, ale jest.
    Używam opóźnionej eksposzycji i wted jest ok.

  • 8. Data: 2010-05-02 19:39:04
    Od: di_planet <d...@w...pl>

    q...@g...com pisze:

    > Podrobiony.
    > Po co ten krzyk w tytule?
    > Caps Lock sie zacial? ;-)

    No dobra, widzę, że wypowiedziała się już spora grupa użytkowników
    mANFROTTO (sorry, capslock mi szwankuje ;), ale nikt nic nie powiedział
    nt. innych wymienionych przeze mnie producentów. Niestety widziałem co
    widziałem i nic tego nie zmieni. Uważam, że są również inni liczący się
    producenci którzy nierzadko robią znacznie lepszy sprzęt.

    Pozdrawiam wszystkich i proszę o więcej informacji

  • 9. Data: 2010-05-02 21:25:23
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-05-02 18:59:51 +0200, "m0w" <c...@g...pl> said:

    > Manfrotto 055 + 029
    > z 80-200/2.8 niestety się telepie (bez wiatru).
    > Zwłaszcza czasy od 1/15 - 1/2s
    > Poruszenie nie jest duże, ale jest.
    > Używam opóźnionej eksposzycji i wted jest ok.

    Ten zakres czasów jest poruszalny na dowolnym statywie.
    Przyjrzyj się exifom wielu fotek w necie.
    055 z tą samą głowicą i M RZ 67, żyleta na każdym czasie.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-05-03 07:00:10