  • 11. Data: 2013-06-08 22:21:21
    Temat: Re: SSD vs HD
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message
    news:kp01j2$iaf$1@node1.news.atman.pl...

    > Wyszła, wyszła tylko niektórzy nie chcą tego przyznać.
    > Helikopterem się da tyle że nie ma potrzeby bo lądowiska
    > są na tych wieżowcach. Ale cenowo niestety przegrywają.

    Jakie lądowiska dla helikopterów masz w Warszawie?
    Krakowie? Ile ich? Poza tym - helikopter to nie samolot...
    Samochodem dojedziesz sobie pod sam dom, czasem
    wjedziesz nawet do garażu i Cię deszcz nie zmoczy...
    To nie tylko cena ogranicza Cię przed wyborem samolotu:
    wybierasz samochód bo jest po prostu wygodniejszy,
    łatwiejszy w użyciu, nie musi mieć specjalnych lądowisk
    właśnie, lotnisk - no i zdecydowanie ciszej nim podróżujesz...

    > Nie zrozumiałeś, ceny samolotów i helikopterów też spadają
    > a jednak samochód wygrywa z nimi tylko cenowo. Podobnie
    > zapowiada się z dyskami.

    Absolutnie nie tylko cenowo - wyjazd z domu po bułki samolotem
    do sklepu odległego 2km jest po prostu niepraktyczny samolotem :-)
    Bez względu na jego cenę czy też cenę paliwa... Nie kłóć się już :-)

  • 12. Data: 2013-06-08 22:45:57
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Jawi" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2013-06-08 16:12, (c)RaSz pisze:
    >
    > to się będzie zaraz działo ;)

    Dlaczego? Oba typy mają swoje wady i zalety.
    Mam w komputerze 2*SSD (adata i samsung) oraz trzy HDD ( WD Black).
    Najgorzej w tym roku zachowuje się Samsung (840/250GB) - dwukrotnie po
    wyjściu ze stanu wstrzymania nie działał i trzeba było wyłączyć/włączyć
    komputer aby "ożył".

    --
    marfi

  • 13. Data: 2013-06-08 22:58:06
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-06-08 17:00, Jawi pisze:
    > W dniu 2013-06-08 16:12, (c)RaSz pisze:
    >
    > to się będzie zaraz działo ;)

    Ja bym powiedział, że raczej od 3 do 5 lat licząc od dziś. ;)
    A uzasadnił kryzysami finansowymi. Linie produkcyjne HDD są.
    Linie produkcyjne SSD powstają powoli, a standard, na tle HDD, jest
    jeszcze niedopracowany.
    Poza tym kwestia pojemności. Pamięci typu flash ewoluowały bardzo długo.
    Dekadę temu pewnie byś nie uwierzył, że powstanie microSD i uda się w
    niej upchnąć 32/64 GB (zerknąłem na allegro i chyba najwięcej tego).
    Tymczasem SSD pod tym względem jeszcze nie bije HDD. A nawet gdyby, to
    co przeciętny użytkownik miałby trzymać na pojedynczym SSD o pojemności,
    załóżmy 10 TB? Zdjęcia i filmy? Na jednym trochę ryzykowne.
    A nawet gdyby, to ktoś by musiał mieć przeszczepioną rękę od
    emerytowanego Japończyka-turysty, by to zapełnić. Ja przez 5 lat
    zebrałem jakieś 250 GB zdjęć, ale tylko dlatego, że mam łącznie 4 dyski
    ~ 1,5 TB. Gdyby zaczęło brakować mi miejsca, to zapewne mógłbym
    swobodnie wykasować minimum połowę tych zdjęć (podobne ujęcia i te
    najgorsze jakościowo), ale tego nie przewiduję, bo w każdej chwili mogę
    dokupić trzeci zewnętrzny dysk. :)

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 14. Data: 2013-06-09 00:19:07
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-06-08 22:58, $heikh el $hah pisze:
    W dniu 2013-06-08 22:45, marfi pisze:>

    > Dlaczego? Oba typy mają swoje wady i zalety.
    >
    > Ja bym powiedział, że raczej od 3 do 5 lat licząc od dziś. ;)
    > A uzasadnił kryzysami finansowymi. Linie produkcyjne HDD są.
    Miałem na myśli burzliwą dyskusję bo temat ssd vs hdd powraca jak
    bumerang ;)

  • 15. Data: 2013-06-09 01:15:46
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 8 czerwca 2013 (16:12:57) napisano:

    > Już dość dawno temu odtrąbiono rychły koniec kariery klasycznych HD z
    > wirującym talerzem, ale - jakoś nie schodzą ze sceny.
    /ciach/

    Kiedyś były walki Atari z Commodore.
    Potem Atari ST i Commodore Amiga.
    Amiga i PC
    PC i Mac
    Intel i AMD
    Windows i Linuks

    Teraz nadeszły czasy HDD vs SSD...

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 16. Data: 2013-06-09 01:37:58
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Yakhub" <y...@g...pl> wrote in message
    > Kiedyś były walki Atari z Commodore.
> [...]

    dla mnie hdd nie jest alternatywa dla ssd wiec walka nie ma sensu, obecnie
    sa to produkty do zupelnie roznych zastosowan i tyle

    nie wyobrazam sobie jaki bylby sens zastapienia jednego drugim nawet w obrebie
    mojego laptopa o desktopie czy ogole rynku pc nie wspominajac

    ST4000DM000 - 4TB, 600PLN, sekwencyjny odczyt ~135MB/s, losowy zapis 4k ~1MB/s
    MZ-7PD128 - 0,1TB, 500PLN, sekwencyjny odczyt ~530MB/s, losowy zapis 4k ~60MB/s

    porownywanie tira z wyscigowka

    obydwa nie maja sensu w miescie (czyli typowym desktopie kowalskiego)

    jeden nadaje sie na tor wyscigowy, inny do wozenia ladunkow, jednego nie da
    sie sensownie zastapic drugim

    i tyle.

  • 17. Data: 2013-06-09 08:29:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-06-08 22:21, Użytkownik Pszemol napisał:

> [...]
    > łatwiejszy w użyciu, nie musi mieć specjalnych lądowisk
    > właśnie, lotnisk - no i zdecydowanie ciszej nim podróżujesz...

    Czytaj ze zrozumieniem, było "miały zająć samoloty, potem helikoptery"
    Po co podjechać pod dom skoro można dolecieć na dom ?
    Co do specjalnych lądowisk kto nie zauważyłeś ale samochody
    potrzebują dosyć kosztownych sieci drug i podobnie dostępnych
    w centrach miast jak lądowiska parkingów.

    > Absolutnie nie tylko cenowo - wyjazd z domu po bułki samolotem
    > do sklepu odległego 2km jest po prostu niepraktyczny samolotem :-)
    > Bez względu na jego cenę czy też cenę paliwa... Nie kłóć się już :-)

    Po bułki to ja chodzę do sklepu jakieś 150 metrów. Dwa kilometry
    do spożywczego, gdzie ty człowieku mieszkasz ?

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2013-06-09 09:37:55
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "R.e.m.e.K" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > btw jak HDD padnie staje sie przyciskiem do papieru.
    > Tylko co to ma wszystko do wydajnosci?

    Przełożysz elektronikę i działa (dane nie wyparowują).

  • 19. Data: 2013-06-09 10:07:36
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message
    > Przełożysz elektronikę i działa (dane nie wyparowują).

    kompletna nieprawda

    o ile ulegnie uszkodzeniu wlasnie elektronika a nie czesci mechaniczne
    lub talerze to wyspecjalizowana firma za kilka tysiecy zlotych moze
    zrobic to dla ciebie

    jezeli sam przelozysz elektronike w jakimkolwiek nowym dysku to dalej
    nie bedzie dzialal

  • 20. Data: 2013-06-09 10:35:31
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup
    > jezeli sam przelozysz elektronike w jakimkolwiek nowym dysku to dalej
    > nie bedzie dzialal

    Gdyż?