  • 21. Data: 2013-06-09 10:36:21
    Temat: Re: SSD vs HD
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Mr. Misio" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:kp021o$p9k$3@node2.news.atman.pl...

    > a ja czekam na obiecane przez seagate sshd...

    ??? Przeciez sa.

  • 22. Data: 2013-06-09 10:44:23
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2013-06-09 01:15, Yakhub pisze:
    > W liście datowanym 8 czerwca 2013 (16:12:57) napisano:

    > /ciach/
    >
    > Kiedyś były walki Atari z Commodore.
    > Potem Atari ST i Commodore Amiga.
    > Amiga i PC
    > PC i Mac
    > Intel i AMD
    > Windows i Linuks
    >
    > Teraz nadeszły czasy HDD vs SSD...

    Atarowca wal z gumowca! :P

  • 23. Data: 2013-06-09 11:31:40
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Ghost napisał:

    > Użytkownik "Mr. Misio" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ??? Przeciez sa.

    ...ale slabo dostepne w PL...

  • 24. Data: 2013-06-09 15:05:53
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-06-09 10:07, m4rkiz pisze:
    > "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message
    >
    > kompletna nieprawda
    >
    > o ile ulegnie uszkodzeniu wlasnie elektronika a nie czesci mechaniczne
    > lub talerze to wyspecjalizowana firma za kilka tysiecy zlotych moze
    > zrobic to dla ciebie
    >
    > jezeli sam przelozysz elektronike w jakimkolwiek nowym dysku to dalej
    > nie bedzie dzialal

    Co ty nie powiesz.
    A co to nowy dysk? Bo model kupiony 2 lata temu. Przełożyłem elektronikę
    z walniętego (cały w bad sectorach) egzemplarza jakiś czas temu i działa
    do dzisiaj.

  • 25. Data: 2013-06-09 15:07:43
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-06-09 01:37, m4rkiz pisze:
    > ST4000DM000 - 4TB, 600PLN, sekwencyjny odczyt ~135MB/s, losowy zapis 4k
    > ~1MB/s
    > MZ-7PD128 - 0,1TB, 500PLN, sekwencyjny odczyt ~530MB/s, losowy zapis 4k
    > ~60MB/s
    >
    > porownywanie tira z wyscigowka
    >
    > obydwa nie maja sensu w miescie (czyli typowym desktopie kowalskiego)
    >
    > jeden nadaje sie na tor wyscigowy, inny do wozenia ladunkow, jednego nie da
    > sie sensownie zastapic drugim

    To jaki jest do miasta? ;)

  • 26. Data: 2013-06-09 16:42:32
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Jawi" <t...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > walniętego (cały w bad sectorach) egzemplarza jakiś czas temu i działa do

    obecne dyski posiadaja kostke rom z informacjami bez ktorych mozna sobie
    i reszte elektroniki i talerze w buty wsadzic

    owszem w niektorych modelach ktore trzymaja to na talerzach moze to
    zadzialac (o ile padnie wlasnie cos na plytce)
    bo jak sie spali silnik, serwo, przedwzmacniacz, przyklei glowica, dysk
    bedzie zalany czy rozszczelniony to przekladke elektoroniki mozna sobie
    robic do znudzenia

    rownie dobrze mozna napisac ze w ssd wystarczy kontroler (bo teraz moda na
    aesowanie kosci nastala) i kostki pamieci przelutowac na nowe pcb bo
    dane nie wyparowuja...

    przy gestosci danych osiaganych przez obecne hdd - 671088640000 bitow na
    calu kwadratowym talerza bajki o spokojnym odzyskiwaniu danych w domu sa
    delikatnie mowiac naiwne, to ze czasem gdzies, komus sie udalo nie znaczy
    ze mozna z tego wyciagnac jakiekolwiek wiarygodne wnioski co do latwosci
    tego procesu - zwlaszcza ze historie ze szczesliwym zakonczeniem
    odzyskiwania zyja nieco dluzej niz "dysk mi zdechl, kupilem nowy"

  • 27. Data: 2013-06-09 17:38:45
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-06-09 10:35, qwerty pisze:
    > Gdyż?
    Gdyż praktyka (a zapewne teoria też) mówi, że nie :-)
    Swego czasu padła mi elektronika (dysk raz był rozpoznawany przez BIOS,
    raz nie, a jak nawet był to po chwili znikał), znalazłem praktycznie
    bliźniaczy model, przełożenie elektroniki powodowało, że w ogóle był
    niewidoczny.

    Maciek

  • 28. Data: 2013-06-09 17:42:31
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-06-09 15:07, Jawi pisze:
    > To jaki jest do miasta? ;)
    To zależy, czy potrzebujesz przestronny rodzinny minivan, czy wolisz się
    lansować szybkim małym cabrio ;-)

    Maciek

  • 29. Data: 2013-06-09 18:01:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message
    > Po bułki to ja chodzę do sklepu jakieś 150 metrów. Dwa
    > kilometry do spożywczego, gdzie ty człowieku mieszkasz ?

    Na przedmieściach to normalka...
    Nie każdy mieszka w blokowisku gdzie ma budkę z chlebem
    za rogiem... W moich rejonach bez samochodu (lub choć rowera)
    wiele nie zdziałasz.

  • 30. Data: 2013-06-09 18:03:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jawi" <t...@p...pl> wrote in message

    > To jaki jest do miasta? ;)

    Dyski hybrydowe, gdzie talerzowy dysk połączony jest z małym SSD
    w jedną obudowę i sterownik tym zarządza odpowiednio aby dać
    Ci zalety (i wady) obu światów połączonych w jedną całość...