  • Data: 2016-01-20 20:17:45
    Temat: Re: SONDA wraca
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Pawel "O'Pajak" napisał:

    > Oups, doceniam. Na szczescie wsrod "technicznych" tez ludzie sa czujni:-)

    Że niby ten techniczny to ja? Możliwe. Sam staram się nie stosować takich
    rozróżnień. Ponadto nie podzielam opinii, że gdyby wszyscy ludzie znali
    prawo Ohma, to losy świata by się potoczyły lepszymi drogami. Mam za to
    przeświadczenie, że znaczna część osób, które *nie znają* wspomnianego
    prawa, gdy im się podsunie podręcznik otwarty na odpowiedniej stronie,
    powie coś w rodzaju "a tak, było o tym Ohmie na fizyce; chodzi o to,
    że jak opór dwa razy większy, to dwa razy mniej prądu popłynie? -- to
    przecież oczywiste!".

    Jasne, że fajnie jest, gdy ktoś wie jakie są różnice miedzy napięciem
    a natężeniem prądu. Tak samo gdy wie co różni synklinę od antykliny.
    Mitozę od mejozy. Sonaty od sonetów. A nawet trele od moreli. Fajnie
    jest przede wszystkim dla niego, bo życie w świecie, który się rozumie,
    jest przyjemniejsze. Ale dla innych nie ma z tego żadnych korzyści, ponad
    tą, że lepiej żyć w społeczeństwie ludzi szczęśliwych, niż nieszczęśliwych.
    Jednak jak dotąd nikogo nie udało się uszczęśliwić na siłę, więc takich
    prób należy poniechać.

    Jarek

    --
    Ludzie, co nie odróżniali