  • Data: 2016-01-21 01:09:28
    Temat: Re: SONDA wraca
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:56a011eb$0$650$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Luke" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > Są już pierwsze przymiarki. :) Przekroje silników na 100% są takie same.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=n4R3Zyi7VhQ

    ...No właśnie nie do końca takie same.
    Np. dwusuwowy silnik S31 od Syreny, miał tłok o klasycznym, płaskim... no,
    trochę okrągłym, bez tego dzioba, tłoku. Natomiast czterosuwowy silnik
    Citroena 2CV taki dziób ma. Ze swej natury dwusuw jest szybkoobrotowy, wtedy
    ma lepszą sprawność. Stosuje się specjalne zawory wylotowe, ale nie
    sterowane krzywkami raczej, dla powiększenia sprawności przy mniejszych
    obrotach.

    Ale panie - najfikuśniejszy jest dwusuw wysokoprężny :) Ilość rozwiązań
    konstrukcji jest chyba większa, niż pozostałych rodzajów silników razem :)
    Może być z zaworami, bez nich, z tłokami przeciwbieżnymi w fazie i
    rozfazowane, w układzie delta... Z powodów konstrukcyjnych nie mają jak
    zabanglać bez wstępnego sprężania powietrza pompką na dolocie, co też grozi
    trochę rozbieganiem, jak w TDI... (gdy pocieknie olej do dolotu, bo np.
    simering na łożysku pęcł był, wtedy bez odciecia powietrza silnika takiego
    nie zatrzymasz, aż wypali cały olej(1)), rozbiegać się może też klekot
    wolnossący, jeśli ma luzy na tłokach.
    Konstrukcja dwusuwa benzynowego też bywa różna ze względu na układ kanałów
    dolotowych i wylotowych. Są podobno modele z osobnym olejeniem...
    Niektóre modele mają wycięte otwory w tłoku, do takich należy silnik od
    Syreny. Otwory robią za zawory.

    > Jest nawet silnik Wankla
    > https://www.youtube.com/watch?v=AHww332QbR8

    Hehe, jak będzie miał takie olejenie, jak ten model, to albo zębatka nie
    wytrzyma, albo wał mimośrodowy nie wiem, przytrze się, połamie, już nie
    mówię o czymś, co pełni funkcję pierścieni tłokowych, nie ma tego w modelu,
    ale łatwo to znaleźć w sieci.

    (1) Jeśli ma klapę gaszącą, można ją zamknąć, lub (jak niektórzy piszą w
    sieci) zerwać przewód z dolotu, co nie jest polecane - ryzyko. Jeśli
    skrzynia manualna, wrzuca się najwyższy bieg i z wyczuciem strzela
    sprzęgłem, moc rozbieganego diesla, mimo (bardzo) wysokich obrotów, moc jest
    względnie niewielka. Jak nie pomoże, to każą spierdalać (bywa, że taki
    silnik rozleci się, zanim wypali olej smarny, charakterystycznie wtedy dymi,
    bądź zanim sie zatrze).
    Bonus: http://joemonster.org/art/16972

    Chyba każdy popularny rodzaj silnika przenicowałem na YT, z turbo, bez
    turbo, dwusuw, czterosuw, nisko, średnio, wysokoprężny, ich awarie, praca,
    BOV, nitro, modelarskie, strzelanie z kija, będzie z 8 lat, jak to
    prześwietlam, temat ciekawy, proponuję pooglądać.
    Mną się nie przejmuj, to nie czepianie się, tylko po prostu, moje zboczenie
    zawodowe, które tak wygląda. Spora część ludzi słysząc pracę Strowgera,
    jakoś go rozpozna. Kręcąc przez niego, no, też. Bardziej osłuchani potrafią
    rozpoznać, po trzaskach łączeniowych, który to Strowger, typ i centrala.
    Albo dało się określić, czy dwa łącza idą po tym samym, czy po różnych
    kablach.

    Po prostu - technika to coś tak super, że aż się chce tą pozytywną
    informacją podzielić z innymi :)) Nie ukrywam, czasem sobie myślę, że to co
    wiem, w jakiejś dziedzinie, chciałbym połączyć z tym, co wiedzą inni :)

    --
    Jak widzisz, udało mi się nawet Avasta oszukać i już nie dokleja :)