  • 41. Data: 2013-12-01 13:56:33
    Temat: Re: SONDA - (Kurek,Kamiński) - muzyka z prgramu na płytach CD
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 01.12.2013 13:35, Jarosław Sokołowski wrote:

    > 203 wyświetleń. No, nie przebił się. Pewnie dlatego, że ludzie nie
    > wiedzieli czego na YT szukać.

    Słabo, słabiutko pokazane - "Sonda" oczywiście wykorzystywała gotowe
    materiały i nie ma co porównywać, ale taki mikroskop można pokazać
    znacznie ciekawiej i zainteresować tym dużo większą publiczność.
    Musi być klimat, muzyka, jakaś ciekawa opowieść, no i oczywiście piękna
    wizualizacja jak to wszystko działa.

    --
    Mirek.

  • 42. Data: 2013-12-01 14:32:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 01 Dec 2013 13:56:33 +0100, Mirek napisał(a):

> [...]
    > znacznie ciekawiej i zainteresować tym dużo większą publiczność.
    > Musi być klimat, muzyka, jakaś ciekawa opowieść, no i oczywiście piękna

    Taa, Sonda "Olej"
    http://www.youtube.com/watch?v=PHZVmyjm9v0
    http://www.youtube.com/watch?v=IGB4r7foIlM
    http://www.youtube.com/watch?v=PHJx2hqkp2s

    Wszystko gra, buczy, wibruje, dobrana scenografia, za mlodu ogladalo
    sie z nabozenstwem.

    Ale dowiedziliscie sie czegos o oleju ? Poza tym ze to "tak
    skomplikowany produkt, ze nie wam maluczkim o tym myslec" ?

    J.

    P.S. Kolejny populizator nauki
    http://www.youtube.com/watch?v=TsRHdG7DYw4
    Nawet ciekawie mu to wyszlo.

    No i mona ulubiona seria - trzeba popatrzec po filmach autora, ma
    wiecej pieknych uczennic :-)
    http://www.youtube.com/watch?v=AdIl5GF4jeA

  • 43. Data: 2013-12-01 15:34:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > http://www.youtube.com/watch?v=PHJx2hqkp2s
    >
    > Wszystko gra, buczy, wibruje, dobrana scenografia, za mlodu ogladalo

    Widz oglądał chętnie nie dlatago, że mu wyjaśniali co dzieje się pod
    maską jego trabanta (gaźnik wiecznie zapchany -- on to przecież dobrze
    wie). Tam mu pokazywali, jak pracuje wtrysk i rozrząd w toyocie.
    Do dziś więc pamięta, że mógł oglądać rzeczy niebywałe, normalnie
    nieosiągalne. A nie co konkretnie widział.

    > Ale dowiedziliscie sie czegos o oleju ? Poza tym ze to "tak
    > skomplikowany produkt, ze nie wam maluczkim o tym myslec" ?

    Choćby tego, jak się bada parametry oleju. O cząsteczakach oleju też
    coś rzekli, w sam raz by to sobie wyobrazić. Tak samo o dodatkach.

    > P.S. Kolejny populizator nauki
    > http://www.youtube.com/watch?v=TsRHdG7DYw4
    > Nawet ciekawie mu to wyszlo.

    Gdzieś po dziesiątej sekundzie wyłączyłem. Więc muszę wierzyć na słowo.

    > No i mona ulubiona seria - trzeba popatrzec po filmach autora, ma
    > wiecej pieknych uczennic :-)
    > http://www.youtube.com/watch?v=AdIl5GF4jeA

    Tak to własnie mniej więcej wyglądało w tych programach dla szkół.
    Dobre na YT, ale czy w TV?

    Jarek

    --
    Lotos -- olej ludzi ambitnych

  • 44. Data: 2013-12-01 15:38:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 01 Dec 2013 12:35:59 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Aha, czyli dla poprawienia statystyk należy ładować. Zdaje się, że
    > radia mają jakieś takie regulacje (nie wiem dokładnie gdzie, może w
    > koncesji jest to wyminione), że pewien procent muzyki ma być z Polski.
    > Więc nadaje się to w jednym bloku, na przykład od drugiej do piątej
    > w nocy.

    Hm, ale przeciez polska muzyka tez ma zwolennikow.
    Jakas bardzo sprofilowana stacja, nadajaca czarny rap czy co ?

    Ale u nas nawet reklama musi byc po polsku
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14875166,Reklama
    _Cisowianki_z_Monica_Bellucci_narusza_ustawe.html

> [...]
    > to i tak skutek będzie żaden. Bo ludzie gustujący w kabaretach, gdy
    > tylko zaczną pokazywać program o barwieniu się papierka lakmusowego
    > (tak, kontekst dotyczył programów dla szkół -- ciekawe, czy celowo
    > wycięty), przełączą się na kanał z teleturniejem. Ci, co łakną obrazu
    > równi pochyłej, dynamometrów i ruchomych bloczków, w ogóle się swego
    > nie doczekają. Bo przecież nie śledzą tygodniowego programu, nie
    > zapisują sobie godzin, kiedy będzie poglądowy wykład o reakcji kwasu
    > siarkowego z metalami -- tak, jak to kiedyś bywało.

    Ale przeciez jakos sledza godziny ich ulubionego serialu :-)
    Tylko musi byc to jakos cyklicznie. Ale przeciez jest Kwant.

    A przeciez czasy sie zmieniaja - mamy coraz wiekej kanalow naziemnych,
    satelity, kablowki, internet, youtube.

    Discovery jakos zyje.

    > Wpisałem sobie w YT tego Brózkę. Trafiłem na odcinek "jak dział mikroskop
    > sił atomowych". Dowiedziałem się, że ma głowicę, dźwignię [...]
    > 203 wyświetleń. No, nie przebił się. Pewnie dlatego, że ludzie nie
    > wiedzieli czego na YT szukać.

    Reklama, wszedzie ta cholerna komercyjna reklama, ktora zabija
    telewizje :-)

    J.

  • 45. Data: 2013-12-01 15:55:47
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Powitanko,

    > Ma sens taki, ze daje pewna rownowage dla odurniajacych programow. Nie
    > wszyscy jednak gustuja w kabaretach, przy ktorych czlowiek sie zastanawia
    > z czego ci ludzie sie smieja, ze spiewania z gwiazdami na lodzie i
    > teleturniejow "Jak mial na imie Adam Mickiewicz". Zeby ludzie szukali
    > czegos na YT, to musza wiedziec, czego szukac. Niechby to bylo tak
    > prymitywne jak Discovery, ale zeby bylo cokolwiek. Pojawilo sie

    Ano, D. to też dla tłumoków jest, ale masz rację, przynajmniej o czymś
    mówią, a nie sieją branzel, jak Warsaw Whore... pardon, Shore. Oglądam D
    niekiedy, i tak wiem, że 90% istotnych rzeczy nie powiedzą. Ale może
    chociaż nie skłamią. MTV kiedyś chciałem oglądać... ale po zobaczeniu
    kawałków kilku pozycji, jakoś mi się odechciało.

    > niedawno "Jak to dziala" w TVP Info, super prowadzone przez Radka Brzozke,
    > na prawde fajny program, ale ciiiicho, bo jeszcze zdejma.

    Naprawdę ćśśś, bo już zakusy były. Na początku, że Radek nastał z nadania w
    teczce, jak przyszła nowa ekipa, a jak się sprawdził, to pewnie innej
    przeszkadzać będzie. I zrobią jak z dobranocką, za mało miejsca mieli do
    nadawania reklam, to zdjęli. Teleranek zdjęli po tylu latach, robiąc
    najpierw z niego kicz okraszany produkcjami typu "Hana Montana", a potem w
    ogóle go zdejmując. Ale dobranocki, to jeszcze tam Smerfy czasem się
    prześlizgiwały, cóż, dzieciaki MTV i Warsaw Whore obejrzą, nie będą się
    nudzić :P
    Ja pamiętam jeszcze programy, Zwierzyniec, w którym niedawno zmarły
    M.Sumiński opowiadał o zwierzętach w formie dla dzieci daleko bardziej
    przyswajalnej, niż Mądre Poważne Filmy Popularno-Naukowe, Ekran z
    bratkiem... tu już nie pamietam zbytnio, Latający Holender, pod koniec też
    się zepsuł nieco, Sobótka, jak wprowadzono wolne soboty, te się ostały, a
    Sobótkę szybko dość zdjęto, jakiś czas potem na bardzo krótko w soboty
    emitowano program "Kukułka", który średnio mi się podobał. Wielu tytułów już
    nie pamiętam, ale tego i owego dowiedzieć się można było, przede wszystkim,
    tam jeszcze istotne były tzw. Wartości, ustąp miejsca starszej pani, pomóż
    staruszce przejść przez jezdnię (tyle, że większość staruszek z tym radziła
    sobie całkiem dobrze sama), pomóż babci zebrać opał na zimę, Niewidzialna
    ręka... Byc może moje zainteresowanie krótkofalarstwem wzięło się właśnie z
    programu w TV (chyba w ramach Teleferii - byłem u Babci w Szczecinku), gdzie
    harcerze z Kokotka, albo tam jadący, już nie pamiętam dokładnie, mieli na
    "trzy-i-pół" pracować pod znakiem (to pamiętam jak dziś) SP5ZCA, usiłowałem
    ich złapać na starej ruskiej radioli, mającej ten kawałek pasma, ale jeszcze
    nie miałem pojęcia, co to jest BFO, konieczne do odbioru CW i SSB... A co
    dzisiaj jest? Gówno i sieczka. Wartości są w upadku. Ech... Kończę...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 46. Data: 2013-12-01 16:01:10
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    > JA dziekuje. Wole ksiazki

    Ja bym z przyjemnością czytał pozycje takie, jak np. Anny Iwaszkiewicz (tak,
    żony Jarosława) "Nasze zwierzęta".
    Gdzie jak zechcę, to znajdę sobie pozycję mądrą wielce naukową, a jak nie,
    to taką lekką, literacką...
    Gdzie poruszony temat nie będzie zamknięty w sztywnym szablonie, a
    jednocześnie nie będzie fikał z kwiatka na kwiatek.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 47. Data: 2013-12-01 16:04:12
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Luke" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    > W pełni się pod tym podpisuję, zarówno jako czytelni, jak i zaangażowany
    > niegdyś z drugiej strony. Kilka lat temu usiłowałem bezskutecznie
    > namawiać wydawnictwa na wydanie książki z dosyć modnej dziedziny,
    > dalekiej od elektroniki. I w tej dziedzinie potencjalny autor
    > człowiekiem z ulicy nie był. Skończyło się na biadoleniu "a kto to kupi".

    Może ja bym kupił? Tylko musiałbym wiedzieć, że jest taka pozycja - i o czym
    traktuje. Bo na szukanie na ślepo nie każdy ma czas.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 48. Data: 2013-12-01 16:38:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 01 Dec 2013 14:34:11 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Pan J.F. napisał:
    [...]
> [...]
    > nieosiągalne. A nie co konkretnie widział.

    > Gdzieś po dziesiątej sekundzie wyłączyłem. Więc muszę wierzyć na słowo.

    Wlacz i przewin do 2 minuty, skoro cie odrzuca. Potem do 3 ... i warto
    poczekac do 4, na rzeczy niebywale :-)

    > Tak to własnie mniej więcej wyglądało w tych programach dla szkół.
    > Dobre na YT, ale czy w TV?

    W TV tez dobre, okraszone stosownym komentarzem.
    Tylko dla kogo ? Uczniowie maja to w szkole.
    Dawniej to chyba bylo Telewizyjne Technikum Rolnicze, dzis
    zapoznionych rolnikow juz nie ma.

    No chyba zeby tak nagrac na DVD, i do szkol zamiast pomocy naukowych.

    J.

  • 49. Data: 2013-12-01 16:59:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    >>> P.S. Kolejny populizator nauki

    > Wlacz i przewin do 2 minuty, skoro cie odrzuca.

    No odrzuca. Ten gościu jakiś taki jest. Ale przewinę.

    > Potem do 3 ... i warto poczekac do 4, na rzeczy niebywale :-)

    E tam, dwutlenek węgla jest do kitu. Trzeba mieć sześciofluorek siarki:

    https://www.youtube.com/watch?v=u19QfJWI1oQ

    > W TV tez dobre, okraszone stosownym komentarzem.
    > Tylko dla kogo ? Uczniowie maja to w szkole.

    No właśnie, dla kogo i kiedy? Dawniej było rano w godzinach szkolnych,
    żeby mozna było na lekcji puścić. Raz nam chyba historię z fizyką w tym
    celu zamienili.

    > Dawniej to chyba bylo Telewizyjne Technikum Rolnicze, dzis zapoznionych
    > rolnikow juz nie ma.

    Nie, to był normalny program dla szkól. TTR, to było co innego. Nadawali
    skoro świt, jak tylko kur zapiał, a normalni ludzie spali. Gadali tam
    o silosach na kiszonki, jednostkach owsianych i o inseminacji krów.

    > No chyba zeby tak nagrac na DVD, i do szkol zamiast pomocy naukowych.

    Po co na DVD, skoro jest internet? Stosowne ministerstwo, zamiast robić
    te idiotyzmy co teraz, mogłoby jakiś portal przygotować. Jak nie z filmami,
    to chociaż z linkami do youtube. Dla mniej rozgarniętych belfrów, bo dobry
    sam sobie znajdzie (ale o dobrego teraz trudno).

    --
    Jarek

  • 50. Data: 2013-12-01 17:27:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Hm, ale przeciez polska muzyka tez ma zwolennikow.
    > Jakas bardzo sprofilowana stacja, nadajaca czarny rap czy co ?

    Nie wiem, może za mało tej polskiej robią? Albo się nie podoba dyrekcji.
    Lub mają kontrakty na promowanie czego innego.

    > Ale u nas nawet reklama musi byc po polsku
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14875166,Reklama
    _Cisowianki_z_Monica_Bellucci_narusza_ustawe.html

    Całkiem nie wiem o co chodzi. Że niby nie wiadomo co reklama reklamuje?
    Ja nie tylko w tej jednej nie wiem co autor miał na myśli. Kiedyś zamiast
    bloku reklam pokazywali statyczne obrazki -- a to widok z Gubałówki,
    innym razem żaglówkę na jeziorze. To też pewnie coś naruszało.

    http://www.youtube.com/watch?v=5Vg1kDjtsw4

    > Ale przeciez jakos sledza godziny ich ulubionego serialu :-)
    > Tylko musi byc to jakos cyklicznie. Ale przeciez jest Kwant.

    Wygląda na to, że nie wystarczy cyklicznie. Potrafię wymienić tytułu
    kilku seriali, choć nie widziałem żadnego z odcinków. A ten Kwant,
    to nie wiem co to takiego. Też o każdym odcinku dyskutują w maglu?

    > A przeciez czasy sie zmieniaja - mamy coraz wiekej kanalow naziemnych,
    > satelity, kablowki, internet, youtube.

    No i to mnie trochę dziwi, że na raz tyle redakcji tworzy coś, co
    ogląda mniej niż X/N odbiorców (gdzie X jest liczbą telewidzów,
    a N loczbą kanałów). Ciekawe ile to jeszcze potrwa, bo mówią, że
    telewizja (teledyfuzja) się kończy. Internet, youtube VOD, to jakoś
    jescze pojmuję.

    > Discovery jakos zyje.

    Kanał tematyczny może mieć jeszcze powodzenie. Ale taki, gdzie między
    kabaretem (nieśmiesznym) a teleturniejem (o imieniu Mickiewicza Adama)
    jest doświadczenie z papierkiem lakmusowym? Słabo to widzę.

    --
    Jarek