  • 51. Data: 2013-12-01 17:41:29
    Temat: Re: SONDA - (Kurek,Kamiński) - muzyka z prgramu na płytach CD
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Ja bym z przyjemnością czytał pozycje takie, jak np. Anny Iwaszkiewicz
    > (tak, żony Jarosława) "Nasze zwierzęta".

    ,,-- Czy zna pan czasopismo "Świat Zwierząt"?''

    > Gdzie jak zechcę, to znajdę sobie pozycję mądrą wielce naukową, a jak
    > nie, to taką lekką, literacką...

    ,,Śmiało rzec mogę, że pracowałem uczciwie i realizowałem w czasopiśmie
    swój program rządowy, jak dalece siły moje starczały. Dodam nawet, iż
    niekiedy spostrzegałem, że artykuły moje przekraczają moje zdolności.

    Pragnąc dać czytelnikom coś zupełnie nowego, wykombinowałem nowe
    zwierzęta.

    Zdawałem sobie sprawę z tego faktu, że na przykład słoń, tygrys, lew,
    małpa, kret, koń, prosię itp. to zwierzęta znane bardzo dobrze każdemu
    czytelnikowi "Świata Zwierząt".

    Trzeba więc poruszyć czytelników czymś zgolą nowym, niebywałymi
    odkryciami, i dlatego zrobiłem próbę z wielorybem syrobrzyckim. Nowy
    ten gatunek wieloryba nie przekraczał rozmiarami dorsza i miał pęcherz
    napełniony kwasem mrówkowym i osobną kloakę, z której wypuszczał
    narkotyzujący kwas na małe rybki, gdy chciał je pożreć. Kwas ten został
    nazwany kwasem wielorybim przez pewnego uczonego angielskiego, ale już
    nie pamiętam, jak tego uczonego nazwałem. Tłuszcz wielorybi znany był
    wszystkim aż nadto dobrze, ale nowy kwas wzbudził zainteresowanie kilku
    czytelników, którzy dopytywali się o firmę wyrabiającą taki kwas.

    Trzeba dodać, że czytelnicy "Świata Zwierząt" są ludźmi bardzo
    ciekawymi.

    Niebawem po wielorybie syrobrzyckim odkryłem szereg innych zwierząt.
    Wymieniam między innymi: bałagułę chytrego, ssaka z gatunku nabierców,
    wołu jadalnego, praojca krowy, wymoczka sepiowego, którego włączyłem do
    gatunku szczurów wędrownych.

    Co dzień przybywały jakieś nowe zwierzęta. Mnie samego dziwiło wielkie
    powodzenie w tej dziedzinie. Nigdy przedtem nie pomyślałem, że zachodzi
    tak wielka potrzeba uzupełnienia zwierząt i że Brehm opuścił ich tyle w
    swoim dziele Życie Zwierząt. Czy na przykład wiedział Brehm i jego
    następcy cośkolwiek o moim nietoperzu islandzkim, nietoperzu dalekim, o
    moim kocie domowym z wierzchołka góry Kilimandżaro, nazywanym "paczuchą
    jelenią, drażliwą".

    Albo czy uczeni wiedzieli cokolwiek o pchle inżyniera Khuna, którą
    odkryłem w bursztynie, a która była zupełnie ślepa, ponieważ
    pasożytowała na podziemnym i przedhistorycznym krecie, także ślepym, a
    to dlatego, że prababka jego skoligaciła się, jak pisałem, ze ślepym
    macaratem jaskiniowym z Jaskini Postojeńskiej, która w owych czasach
    sięgała aż do wybrzeży dzisiejszego Morza Bałtyckiego?''

    > Gdzie poruszony temat nie będzie zamknięty w sztywnym szablonie,
    > a jednocześnie nie będzie fikał z kwiatka na kwiatek.

    Tak oto o zwierzętach potrafił pisać kolejny Jarosław. Przyznać trzeba,
    że zajmująco, a zarazem wielce naukowo.

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2013-12-01 18:10:20
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 01 Dec 2013 08:51:59 +0100, Luke <l...@l...net> wrote:

    >Zgadzam się z tym, ale ja o wielu książkach dowiaduję się również z
    >sieci. Są newslettery wydawnictw, automatyczne rekomendacje, podpowiedzi
    >"klienci kupili również" i tak dalej.

    O wielu ksiazkach nie wiezialbym w ogole gdyby nie wizyta w ksiegarni.

    >W zasadzie to nie jacyś "oni" zamykają te księgarnie, to po prostu rynek
    >wymusza nieopłacalność ich istnienia. Zatem problem jest odwrotny.
    >Księgarnie zamykają się, bo ludzie nie kupują książek. Nie dość, że
    >społeczeństwo nie czyta, to jeszcze sporo czytaczy ma mentalność
    >"chomikuj.pl".

    To nie zupelnie jest tak. Tak jest w "dzikim kapitalizmie" jaki
    zapanowal w Polsce. W normalnym kapitalizmie nei wszystko jest
    puszczone na zywiol rynku. PANSTWO - oraz SPOLECSNSTWO dokalda do
    pewnych rzeczy ktore sa deficytowe a musa istniec dla dobra tego
    spoleczenstwa.

    Przykaldem - amerykanskie biblioteki. Finansowane glownie z kieszeni
    podatnikow (podatek miejski). Niedawno przeprowadzono ankiete, tu
    gdzie mieszkam, na temat jak powinny byc wydawane pieneidze z
    podatkow. Ludnosc na pierwszym miejscu umiescila biblioteki. Nichby
    kros sprobowal ruszyc biblioteke!

    Podobnei z ksiegarniami i innymi uzytecznymi organizacjami - w wielu
    stanach, wlasciciel nieruchomosci wynajmujacy lokal na ksiegarnie lub
    jakas akcje publiczna otrzymuje "tax credit" jezeli zastosuje nizsza
    cene wynajmu niz rynkowa. W ten sposob ksiegarnia palci mneij za
    wynajem niz mieszczacy sie obok sklep monopolowy.

    Niestety, Panstwo Polskie nie ma polityki kulturalnej w ZADNEJ
    dziedzine kultury. Zreszat, watpie czy ma polityke w jakiejkolwiek
    dziedzinie.

    Wzgledem kultury - horrendalne ceny biletow do kina, koncerty czy do
    muzeow, ktore powoduja ze sporej czesci rodzin po prostu na to nei
    stac. No i wlasnie - lekka reka dopuszczenei do likwidacji ksiegarn i
    bibliotek.

    Nei jestem i nigdy nei bylem milosnikiem Komuny, ale w zakresie
    kultury byla owa komuna nieskonczenie madrzejsza od obecnych rzadcow
    Polski

    Likwiadacja ksiegarni to konsekwentny krok w kierunku spoleczenstwa
    magistrow ktorych jedyna posiadana i czytana ksiazka jest ksiazka
    telefoniczna.

    A.L.

  • 53. Data: 2013-12-01 18:15:13
    Temat: Re: SONDA - (Kurek,Kami?ski) - muzyka z prgramu na p?ytach CD
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On 01 Dec 2013 15:59:06 GMT, Jaros?aw Soko?owski <j...@l...waw.pl>
    wrote:

    >Po co na DVD, skoro jest internet?

    Na internecie sa przewaznei same gowna.

    Ciekawe po co amerykanska telewizja publiczna (PBS) nadaje ciurkiem
    programy popularnonaukowe doskonalej jakosci i programy edukacyjne dla
    szkol? Dla sztyki, skoro tego, wedle powyzszego "nikt nei oglada" bo i
    tak jest na ShitTune?

    A.L.

  • 54. Data: 2013-12-01 18:15:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A.L napisał:

    > Przesada. W Detroit, na lotnisku, eleganckim i calkiem gigantycznym,
    > polozonym daleko od miasta, sa cos ze 3 luksusowe hotele. Wcale do
    > miasta nie tzreba jechac

    Nie przesada, tylko relacja z tego, co usłyszłem. Zresztą wtedy pierwszy
    raz słuchałem o Detroit w tym kontekscie. Później widziałem gdzieś
    galerię zdjęć z wieżowcami i wielkimi bydynkami z powybijanymi szybami.
    Wlazłem też raz na Street View -- i to na co akurat trafiłem, wyglądło
    dość nietypowo.

    > Aczkolwiek wyprowadzilem sie z Detroit jakis czas temu, mam tam kupe
    > znajomych mieszkajacychw satelitarnych miastach, majacych domy,
    > parcujacaych itede. Nei zglaszali zadnych problemow.

    W Polsce też nie zgłaszamy żadnych problemów. Niektórzy przynajmniej.
    A gdyby opierać się na tym, co w internecie piszą, to by można sądzić,
    że tu po prostu nie da się żyć. Więc wszystko względne (ale ja jednak
    wolę mieszkać tu, niż w Detroit).

    > Inna rzecz, ze do Detroit mnie nie ciagnie

    A ja bym sobie z raz popatrzył, gdyby ktoś zechciał mi miasto pokazać.

    --
    Jarek

  • 55. Data: 2013-12-01 18:27:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 01 Dec 2013 17:15:55 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > galerię zdjęć z wieżowcami i wielkimi bydynkami z powybijanymi szybami.
    > Wlazłem też raz na Street View -- i to na co akurat trafiłem, wyglądło

    Ale AL dobrze pisze - przeciez nawet nie musial do miasta wjezdzac,
    wszystko przy lotnisku.

    > A ja bym sobie z raz popatrzył, gdyby ktoś zechciał mi miasto pokazać.

    Detroit zbankrutowalo.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Detroit_bankruptcy
    Co niekoniecznie zmienia cos istotnie w miescie.

    J.

  • 56. Data: 2013-12-01 18:44:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A.L napisał:

    > Na internecie sa przewaznei same gowna.

    Po co mają nagrywać na DVD i rozsyłać pocztą (jak znam życie, to raczej
    sprzedawać) do szkół, skoro mogą opublikować w internecie? Taki był
    kontekst. Chodziło o ministerstwo, a w każdym razie o coś publicznego.

> [...]
    > programy popularnonaukowe doskonalej jakosci i programy edukacyjne dla
    > szkol? Dla sztyki, skoro tego, wedle powyzszego "nikt nei oglada" bo i

    Skoro "nadaje ciurkiem", to pewnie (1) ma co nadawać, dużo tego ma, oraz
    (2) ma taki kanał do nadawania. Nasi nie mają ani jednego, ani drugiego.
    O ile za (1) mogliby się wziąć, to na tworzenie (2) szkoda kasy.

    --
    Jarek

  • 57. Data: 2013-12-01 18:46:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale AL dobrze pisze - przeciez nawet nie musial do miasta wjezdzac,
    > wszystko przy lotnisku.

    Niezbyt dobrze, bo tak se tylko teoretyzuje. Wulkan uziemił wszystkie
    samoloty w Europie, nic tu nie startowało i nie lądowało przez kilka dni.
    A że Detroit, to "całkiem gigantyczne" lotnisko, to tamte hotele musiały
    być zapchane chętnymi do odlotu nie mniej od innych lotniskowych hoteli.

    > Detroit zbankrutowalo.
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Detroit_bankruptcy
    > Co niekoniecznie zmienia cos istotnie w miescie.

    No i nie znaczy, że zniknęło z powierzchni ziemi wraz z lotniskami
    i hotelami. Tym bardziej może być co oglądać.

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2013-12-01 23:45:09
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On 01 Dec 2013 17:15:55 GMT, Jaros?aw Soko?owski <j...@l...waw.pl>
    wrote:

> [...]
    >galerię zdjęć z wieżowcami i wielkimi bydynkami z powybijanymi szybami.
    >Wlazłem też raz na Street View -- i to na co akurat trafiłem, wyglądło

    Wizzowce z powybijanymi szybami sa od niepamietnych czasow. Detroit
    upadlo w 1967 roku gdzy wybuchlo postanei na tlke rasowym

    http://en.wikipedia.org/wiki/1967_Detroit_riot

    Potem, w ciagu roku., prawie milion osob porzucilo swe domy i opuscilo
    miasto. Detroit zaczelo upadac i nigdy nei przestalo upaac

    http://en.wikipedia.org/wiki/Decline_of_Detroit#1967
    _Detroit_riot

    Proponuje wygoglowac (nei chce mi sie szukac) informacje o liczbie
    mieszkancow w poszczegolnych latach.

    Ale detrout jest otoczone pieknymi i bogatymi miastami (Southfield,
    Bloomfied, Farmington Hills (tam mieszkalem), Novi) dzie ulokowal sie
    biznes. Nei ma potzreby bywac w Detroit. No, chyba ze sie tam pracuje.

    Lotnisko jest ze 30 mil albo i wiecej na poludnie od Detroit. Nie ma
    nic wspolnego z Detroit-miastem

    A.L.

  • 59. Data: 2013-12-01 23:53:01
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On 01 Dec 2013 17:46:22 GMT, Jaros?aw Soko?owski <j...@l...waw.pl>
    wrote:

> [...]
    >A że Detroit, to "całkiem gigantyczne" lotnisko, to tamte hotele musiały
    >być zapchane chętnymi do odlotu nie mniej od innych lotniskowych hoteli.

    Zeby znalezc hotel przy lotnisku, wcale nei tzreba jechac do Detroit -
    miasta.

    Zapusc sobie booking.com. W promieniu 5 mil od lotniska naliczylem 22
    hotele, a potem pzrestalem liczyc. Tak na marginesie, to lotnisko
    nazywa sie

    Detroit Metropolitan Wayne County Airport

    Nawet nei trzeba brac taksowki, wszystkie hotele maja shuttle service,
    przewaznei darmowe.

    Nawet upadle Detroit to metropolia w porownaniu z Warszawa.

    A.L.

  • 60. Data: 2013-12-02 00:00:35
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On 01 Dec 2013 17:44:08 GMT, Jaros?aw Soko?owski <j...@l...waw.pl>
    wrote:

    >Po co mają nagrywać na DVD i rozsyłać pocztą (jak znam życie, to raczej
    >sprzedawać) do szkół, skoro mogą opublikować w internecie? Taki był
    >kontekst. Chodziło o ministerstwo, a w każdym razie o coś publicznego.

    Jakie ministerstwo?..

    Troche na internecie jest. Ale nei wszystko. Patrz www.pbs.org

    >Skoro "nadaje ciurkiem", to pewnie (1) ma co nadawać, dużo tego ma, oraz
    >(2) ma taki kanał do nadawania. Nasi nie mają ani jednego, ani drugiego.
    >O ile za (1) mogliby się wziąć, to na tworzenie (2) szkoda kasy.

    To jest kanal PBS (Public Broadcasting Company). telewizje kablowa
    odbiera sie przy pomocy pudelka ktory ma w srodku terabajtowy dysk.
    Mozan sobei zaprogramwoac co sie kiedy chce nagrac. Mozna potem
    odtwarzac dowolna ilosc razy. Szkoly nie musza sadzac dzieci pzred
    telewizorami wtedy gdy program leci

    A.L.