  • 21. Data: 2012-04-23 14:35:23
    Temat: Re: SGS3 - straszne zamieszanie robi sie wokol premiery
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-04-23 14:33, Skrypëk wrote:

    > Za wysoka rozdzielczość.

    To co w takim wypadku powiedziec o czymkolwiek co nas otacza?
    Przeciez wszystkie przedmioty maja w pewnym sensie nieograniczona
    rozdzielczosc.

  • 22. Data: 2012-04-23 14:41:12
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    atm <...@v...pl> wrote:

    > To co w takim wypadku powiedziec o czymkolwiek co nas otacza?
    > Przeciez wszystkie przedmioty maja w pewnym sensie nieograniczona
    > rozdzielczosc.

    Ale się w nie nie gapisz n godzin dziennie odczytując wzorki na nich. Chyba
    że to książki i gazety, ale wtedy o to samo się rozchodzi co z monitorem.

  • 23. Data: 2012-04-23 14:53:52
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-04-23, o godz. 14:17:00
    Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał(a):

    > Wytężanie wzroku szkodzi oczom i prowadzi do chorób.

    No popatrz. A okuliści przy krótkowzroczności zasłaniają u dzieci zdrowe
    oko by to które jest chore właśnie wytężyło wzrok i skorygowało samo
    wadę. I jest to metoda leczenia krótkowzroczności. No ale pewnie
    lekarze się na tym nie znają a to że dzięki temu normalnie widzę bez
    szkieł korygujących na prawe oko to pewnie jakaś szarlataneria. Albo
    spisek bo to za komuny było. Musisz chyba zając się ostrzeganiem
    rodziców - wobec dzieci które mają taką wadę nadal stosuje się to
    stosuje. Zgroza jakaś...

    Zdrówko

  • 24. Data: 2012-04-23 14:58:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Skrypëk" napisał w wiadomości grup

    >Ale się w nie nie gapisz n godzin dziennie odczytując wzorki na nich.
    >Chyba że to książki i gazety, ale wtedy o to samo się rozchodzi co z
    >monitorem.

    Z tym ze to jest kwestia wielkosci liter, a nie wprost rozdzielczosci.

    Owszem, moze byc tak ze system nie dobierze wielkosci czcionki do
    monitora (bo i w sumie na jakiej podstawie) i masz malutkie literki
    przy wiekszej rozdzielczosci, bo pikseli tyle samo, albo linie w tych
    literkach sa bardzo cienkie, bo z kolei 2 piksele szerokosci to byloby
    za duzo :-)

    J.

  • 25. Data: 2012-04-23 14:58:58
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-04-23 14:35, atm pisze:
    > To co w takim wypadku powiedziec o czymkolwiek co nas otacza?
    > Przeciez wszystkie przedmioty maja w pewnym sensie nieograniczona
    > rozdzielczosc.

    Ze co? Mowisz o tej strasznej pikselozie dookola nas?

    Ziarno wielkosci fotonow byloby jeszcze do zniesienia, ale rzucenie
    takiego obrazu na matryce z czopkow i precikow to juz skandal. Dodaj do
    tego straszna niejednorodnosc samej matrycy (ze o plamkach slepych i
    zoltych nie wspomne), Do tego soczewka z materialu niejednorodnego, i
    dziwacznej i nieciaglej geometrii (astygmatyzmy i jakiestam) ze
    zmetnieniami, ktorych zaden algorytm mapowania kiepskich pikseli nie
    obejmuje, bo one sie caly czas przemieszczaja...

    Biedny procesor ktory probuje to pozniej poskladac do kupy, zeby ten
    obraz jako tako wygladal ma tyle roboty, ze nic dziwnego, ze czasami nie
    wyrabia. A do tego i zaimplementowane w nim algorytmy pozostawiaja wiele
    do zyczenia. Poszukaj w internecie pod haslem "zludzenia optyczne"...

    Pozdro

    Maseł

  • 26. Data: 2012-04-23 15:01:38
    Od: atm <...@v...pl>

    > Ale się w nie nie gapisz n godzin dziennie odczytując wzorki na nich.
    > Chyba że to książki i gazety, ale wtedy o to samo się rozchodzi co z
    > monitorem.

    Tak, ten przyklad z ksiazkami tez jest dobry. Zatem jak ma sie
    "rozdzielczosc" ksiazki do niszczenia wzroku (jesli cos takiego istnieje)?
    Nie mam tutaj na mysli jakosci druku czy wielkosci czcionek.

  • 27. Data: 2012-04-23 15:04:47
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > przy wiekszej rozdzielczosci, bo pikseli tyle samo, albo linie w tych
    > literkach sa bardzo cienkie, bo z kolei 2 piksele szerokosci to byloby

    A od kiedy to system dobiera czcionki do monitora? Wielkość fontów i innych
    elementów jest zdefiniowana w pikselach.

  • 28. Data: 2012-04-23 15:06:22
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    atm <...@v...pl> wrote:

> [...]
    > "rozdzielczosc" ksiazki do niszczenia wzroku (jesli cos takiego
    > istnieje)? Nie mam tutaj na mysli jakosci druku czy wielkosci

    A ja mam na myśli wielkość czcionek i innych i inych elementów graficznych,
    jest to jasne od samego początku.

  • 29. Data: 2012-04-23 15:08:58
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-04-23 15:06, Skrypëk wrote:

    > A ja mam na myśli wielkość czcionek i innych i inych elementów
    > graficznych, jest to jasne od samego początku.

    Gdybys tego bezposrednio nie polaczyl z rozdzielczoscia byloby jasne.
    Rozdzielczosc w px ma sie do tego nijak, co wiecej mozna ja raczej
    liczyc na plus jesli chodzi o zdrowie oczu jesli sie odpowiednio
    z niej korzysta.

  • 30. Data: 2012-04-23 15:11:43
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Maciek Babcia Dobosz <b...@j...org.pl> wrote:

> [...]
    > szarlataneria. Albo spisek bo to za komuny było. Musisz chyba zając
    > się ostrzeganiem rodziców - wobec dzieci które mają taką wadę nadal

    Okurcze blade. A mi okulista na krótkowzroczność przepisał okulary zamiast
    kazać jeszcze bardziej wzrok wytężać. Co za nieudoczny konował, pewnie w
    zmowie z optykami.

    Czyli powiada pan, panie dr Dobosz, że nieustanna akomodacja obu oczu do
    bliży robi im dobrze? I wyleczy mnie z krótkowzroczności? Cuda, panie.