  • 41. Data: 2014-07-31 23:42:55
    Temat: Re: Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:53d9fb50$0$2228$65785112@news.neostrada.pl...

    > Pytajacy jest zainteresowany modelem 520, na ktory od dawna jest dostepna
    > aktualna wersja WP 8.0. Chyba sie zgodzisz, ze w takim ujeciu
    > stwierdzenie, ze nie da sie przeslac zdjecia lub jest to mozliwe tylko
    > przy zastosowaniu dodatkowych narzedzi jest nieprawda?

    Stwierdziłem, że w danym egzemplarzu nie byłem w stanie tego w prosty sposób
    zrobić i to jest prawdą. Problem wynikał z niedopracowanego systemu i
    zasugerowałem pytającemu, żeby dobrze mu się przyjrzał, żeby nie napotkał
    podobnych problemów.

    > W podobny sposob mozna odpisac komus kto pyta o funkcjonalnosc iPhone:
    > ten telefon nie obsluguje MMSow...

    No obsługuje... Tylko ile zajęło producentowi wprowadzenie tej niesamowitej
    funkcjonalności?
    I producent nie odrzucił tej filozofii, bo mimo coraz nowszych wersji,
    użytkownicy nadal się cieszą i traktują jak objawienie wprowadzenie funkcji,
    które u konkurencji są znane od dłuższego czasu... Patrz ostatni post
    Pszemola...

    > Nie przecze, nie znaczy to jednak, ze problemy wynikaly z brakow systemu
    > WP.

    Sam sobie zaprzeczasz. Z tego co tu piszą, problemy wynikały z
    niedopracowanej wersji WP, a nie wad sprzętu.

    Wiwo

  • 42. Data: 2014-08-01 07:43:59
    Temat: SGS2, było: Re: Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-07-31 14:21, atm pisze:

    > Wiesz, niektorzy wciaz pisza o braku aplikacji na WP i o tym, ze nie da
    > sie tego uzywac ;] Prawda wypada gdzies po drodze.

    Jak zawsze :)

> [...]
    > dobrze. Ilosc zawiech, czy innych tego typu problemow znikoma.
    > Co wiecej, Cyanogenmod za jakis czas zapewne zaoferuje aktualizacje
    > systemu do wersji 4.4.
    > Swoja droga obecyn CM 4.3 jest o tyle lepszy, ze mozna blokowac
    > uprawnienia aplikacji i tak launcherowi mozna zabronic wykrecania
    > numerow, doslownie ;]
    > W WP masz opcje: zgadzasz sie na wszystko czego wymaga deweloper albo
    > aplikacji nie instalujesz.
    > Pamietaj tylko, ze na golym Androidzie nie masz mozliwosci dobrania sie

    Zaciekawiłeś mnie tym, bo do tej pory nie brałem pod uwagę Samsunga.
    Przejrzałem jak sprawy się mają i specyfikacje wypadają bardzo dobrze.
    Niestety jak zobaczyłem ceny w sklepach, to wychodzi znacznie drożej, bo
    cena około 700 PLN, a nie 400. Trochę mnie to zniechęciło, bo nie
    chciałem wydawać tyle na telefon. Spojrzałem też na Allegro i są tańsze,
    nawet po ok. 500, ale jak widzę opinie sprzedawców z tymi cenami, to w
    życiu bym u nich nic nie kupił :). Wygląda na to, że wszyscy sprzedający
    w tych cenach, sprowadzają jakieś chińskie podróbki, albo telefony
    używane z Singapuru, Hong Kongu, Chin i kto wie skąd jeszcze.

    SGS2 wypada nieźle, chociaż jest dość stary, bo wyczytałem, że jeszcze z
    2011 roku. Patrząc na to ile on potrafi zastanawiam się po co komu
    lepsze ;).

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 43. Data: 2014-08-01 07:46:58
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-07-31 20:11, B.G pisze:
    > Nie trzeba. Jako pendrive działa (prawie)normalnie, bo musi go umieć
    > widzieć system. W7 umie, do innych go nie podłączałem.

    Aha. Wyczytałem gdzieś, że po prostu widać go jako zasób sieciowy, co
    jest wystarczające.

    > Ale wgranych plików nie "błogosławionych" przez WP8 nie zobaczysz w
    > telefonie.

    Co masz na myśli?

    > Może od WP8.1 będzie jakiś menedżer plików.
    > Natomiast oprogramowanie firm trzecich (np. Pocket file manager)
    > umożliwia więcej. Możesz z telefonu WP8 ściągnąć sobie via sieć
    > protokołem http - wgrany wcześniej plik(i).
    > Telefon - właściwie wymieniona wcześniej aplikacja - udostępnia wskazany
    > plik na zasadzie http://ip.adres.telefonu:8080/ w sumie fajny "bajer".

    Trochę dziwne ;)

    > Oczywiście - via BT albo Mail - też idzie.
    > Generalnie - pendrive z tego telefonu jest - przynajmniej dla
    > dzisiejszych windowsów.

    A jak sprawa ma się z wrzucaniem na telefon aplikacji przez komputer?
    Jest to możliwe normalnie, czy tylko da się coś ściągnąć z sieci przez
    sklep Windowsa?

  • 44. Data: 2014-08-01 07:53:30
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-07-31 19:25, B.G pisze:

    > To trudne pytanie dla mnie.
    > Ja aparatu w komórce (smartfonie) używam zasadniczo tylko do
    > "kserowania" dokumentów albo naklejek ze sprzętu. Ten ma AF więc
    > spokojnie daje sobie z tym radę (jest ostro).
    > Do foto używam lustrzanki - stąd nie mam za bardzo rozeznania czy akurat
    > L520 robi dobre zdjęcia - ostre - na pewno tak.
    > Aha.. nie posiada ona diody doświetlającej.

    Ja też wolę normalny aparat, to zrozumiałe. Jednak często zdarza mi się
    nie mieć go pod ręką i wówczas pozostaje telefon. Mój SE K800 robi
    przyzwoite zdjęcia i nieraz mi to wystarczało. Nie chciałbym mieć
    gorszego aparatu niż w nim, bo już się po prostu przyzwyczaiłem. Ale nie
    można mieć wszystkiego ;)

    > Kręciłem tą Lumią filmy - wg mnie są b.dobre. Jest to pół HD, są bardzo
    > ostre, dźwięk ok.
    > Koder filmów (h.264) jest strasznie nieoszczędny - trzeba przekodowywać
    > na komputerze, aby zajmowały logiczną ilość miejsca. Można je bez
    > zauważalnej utraty jakości zmniejszyć do 20-30% wielkości.

    To zrozumiałe - mniejsza kompresja jest szybsza, więc łatwiej mu to
    zapisać, ale w zamian plik jest większy. Przekonwertowanie filmu to
    żaden problem.

    > Wg zapewnień Nokii i MS - każdy WP8 stanie się WP8.1
    > Na razie - WP8.1 (Lumia Cyan) na Nokie L520 jest głównie w fazie "under
    > testing" patrz: http://tiny.pl/qsdvw

    Widzę. Ale to napawa optymizmem i za jakiś czas powinno być.

    > Oryginalna powierzchnia palcuje się - naprawdę "STRASZNIE" łatwo.
    > Rozwiązałem ten problem folią matową (nie pamiętam jakiej firmy) - jest
    > milion razy lepiej pod tym względem - problem po prostu znikł.

    Sprawa prosta - kupić folę i tyle. Pewnie i tak bym kupił, żeby
    oszczędzić wyświetlacz.

    Ok, jeszcze raz dziękuję za opis.

  • 45. Data: 2014-08-01 09:04:45
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-07-31 23:42, Wiwo wrote:

> [...]
    > sposób zrobić i to jest prawdą. Problem wynikał z niedopracowanego
    > systemu i zasugerowałem pytającemu, żeby dobrze mu się przyjrzał, żeby

    Czy chcesz sprzedac pytajacemu swoj egzemplarz? Jesli nie to problem,
    ktorego doswiadczyles dotyczyl starszej wersji systemu lub konkretnej
    przypadlosci egzemplarza.
    Nie podales modelu telefonu ani wersji systemu, ale WP to porazka:
    "Dla mnie Windows Phone w telefonach to jakaś porażka. Taki przykład. Z
    telefonu z androidem chcieliśmy przesłać zdjęcie na lumię (nie pamiętam
    modelu, na pewno lumia i windows). W zasadzie nic prostszego. Odpalamy
    BT i leci. O nie... Nie da się. Pytanie do wujka G i okazuje się, że ten
    telefon owszem ma BT, ale tylko do użytku z zestawem słuchawkowym.
    Owszem, mają być jakieś aplikacje które to obchodzą, ma niby być jakaś
    aktualizacja, która to rozwiązuje, ale trzeba pokombinować."

    Udowodnilem empirycznie, ze tak nie jest. Zreszta ktos tutaj tez
    wspomnial, ze nie ma z tym problemow...

> [...]
    > użytkownicy nadal się cieszą i traktują jak objawienie wprowadzenie
    > funkcji, które u konkurencji są znane od dłuższego czasu... Patrz

    Ale faktem jest, ze wiele rozwiazan w iOS jest dobrze
    zaimplementowanych. Zreszta powstala dosc smieszna sytuacja:
    Apple daje nowe funkcje a niektorzy producenci telefonow z Androidem
    zabieraja jak np radio FM, slot kart SD czy mozliwosc wymiany baterii.
    Nie wiem kto jest w lepszej sytuacji.
    Zas funkcjonalnosc pendrive w smartfonie? Dla wielu osob bedzie tak samo
    istotna jak czytanie kodow QR czy wspomniane wbudowane radio FM.

    > Sam sobie zaprzeczasz. Z tego co tu piszą, problemy wynikały z
    > niedopracowanej wersji WP, a nie wad sprzętu.

    Ehhh, ok wyrazniej: nie przecze ze miales problemy z przeslaniem
    zdjecia. Mogly one jednak wynikac z nieumiejetnego podejscia do tematu,
    zainstalowania aplikacji, ktore to utrudnialy/uniezmozliwialy
    (niezaleznie po ktorej stronie) czy tez korzystania z wczesniejszej
    wersji WP, ktora byc moze tego nie obslugiwala.
    Czy gdzies tu sobie zaprzeczam?
    GAD Zombie chce kupic Nokie 520 z systemem WP8.0, ktory obsluguje
    transfer plikow.

  • 46. Data: 2014-08-01 09:47:00
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    W dniu 2014-08-01 07:46, GAD Zombie pisze:

    > Co masz na myśli?

    Jeśli oprogramowanie w telefonie nie umie otwierać np. plików *.tar to
    po prostu nigdzie ich w telefonie nie widać.
    (chyba że masz dodatkowy program - typu menadżer plików - jak już
    wspomniałem poprzednio)
    Jak podłączysz telefon do normalnego windowsa, to te pliki oczywiście
    są widoczne.

    > A jak sprawa ma się z wrzucaniem na telefon aplikacji przez komputer?
    > Jest to możliwe normalnie, czy tylko da się coś ściągnąć z sieci przez
    > sklep Windowsa?

    Instaluje tylko przez sieć. W desktopie zainstalowała mi się aplikacja
    o nazwie "Aplikacja komputerowa Windows Phone" - ale ona z tego co widzę
    służy tylko do synchronizacji muzyki, zdjęć, filmów, dzwonków i podcastów.
    Tak naprawdę - nie korzystam z niej.
    Muzykę i filmy czy tam dzwonki - wgrywam w sposób "pendrajwowy"

    --
    B.G

  • 47. Data: 2014-08-01 09:59:21
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    W dniu 2014-07-31 12:53, GAD Zombie pisze:

    > A właśnie, a może ktoś z Was jeszcze opowie, jak wygląda kwestia
    > przypomnień w kalendarzu, alarmu/budzika itp?

    Terminy spotkań, obsługiwane są jako tako. Na kaflu kalendarza
    wyświetlają się nadchodzące; można mieć alarm przed terminem. Ogólnie
    standard.
    Natomiast rzeczy "to do" nie widzisz zanim nie wejdziesz do kalendarza.
    I to jest to czego mi trochę brakuje.

    > Czy budzik
    > działa, gdy telefon jest wyłączony?

    Nie działa.

    --
    B.G

  • 48. Data: 2014-08-01 10:05:33
    Temat: Re: SGS2, było: Re: Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > w tych cenach, sprowadzają jakieś chińskie podróbki, albo telefony
    > używane z Singapuru, Hong Kongu, Chin i kto wie skąd jeszcze.

    Ostatnio strasznie duzo ofert to wysylka z Hong Kongu. Ja tez nie mam
    do tego przekonania i nawet jesli to nie bylyby podrobki to brak
    gwarancji i potencjalne ryzyko podniesienia ceny o podatki na cle
    skutecznie zniecheca.

    > SGS2 wypada nieźle, chociaż jest dość stary, bo wyczytałem, że jeszcze z
    > 2011 roku. Patrząc na to ile on potrafi zastanawiam się po co komu
    > lepsze ;).

    I wlasnie z tej przyczyny mam juz trzeci rok ten telefon. Dziala jak
    trzeba, bateria trzyma przyzwoicie (zreszta mozna ja wymienic na
    pojemniejsza firmowa:
    http://www.komputronik.pl/product/146775/Akcesoria/A
    kcesoria_do_telefonow_i_smartphonow/Dodatkowa_bateri
    a_2000mAh_i_obudowa_do_Galaxy_S_II_i9100_.html
    ). Miesci sie w kieszeni oferujac jednoczesnie 4.3". W razie czego na
    Allegro jest full czesci zamiennych w przystepnych cenach, ma slot SD,
    dziala na nieprzycietym simie, wyswietlacz bez pentile. Naprawde jest
    sporo zalet.

    Jednak nawet po ich uwzglednieniu moze sie okazac, ze bedziesz
    zadowolony z tanszego telefonu z WP :]
    Mozesz tez rozwazyc model 620: mniejszy, zgrabniejszy, nie czuc go tak
    budzetowoscia jak 520 gdzie nie ma nawet podswietlania klawiszy pod
    ekranem. Ma tez diode, ktora sprawdzi sie nie tylko jako slaba lampa
    blyskowa ale takze jako latarka.

  • 49. Data: 2014-08-01 10:47:06
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-01 09:47, B.G pisze:

> [...]
    > wspomniałem poprzednio)
    > Jak podłączysz telefon do normalnego windowsa, to te pliki oczywiście

    Rozumiem. To w zasadzie ma sens, bo po co program do przeglądania zdjęć
    ma pokazywać pliki innego typu niż obrazy? Dla przeciętnego użytkownika
    to nawet lepsze i bezpieczne. Faktem jest, że zwykły menadżer plików też
    być powinien obowiązkowo. Nawet w moim obecnym SE K800 takie coś jest i
    to całkiem sprawne. Było nawet w starym Siemensie SL45i!

> [...]
    > Tak naprawdę - nie korzystam z niej.
    > Muzykę i filmy czy tam dzwonki - wgrywam w sposób "pendrajwowy"

    Tego się właśnie obawiałem. Czyli instalować mogę tylko to, co MS uzna
    za właściwe i mi pozwoli. Nie mam pełnej kontroli nad własnym
    urządzeniem. Trochę chyba jak w modelu z iOS?

  • 50. Data: 2014-08-01 11:11:51
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-01 10:05, atm pisze:
> [...]
    > tego przekonania i nawet jesli to nie bylyby podrobki to brak gwarancji
    > i potencjalne ryzyko podniesienia ceny o podatki na cle skutecznie

    Właśnie tak to wygląda z komentarzy, które czytałem. Jak coś jest nie
    tak z telefonem (a sporo tam takich było), to był problem z reklamacją.
    Ktoś inny narzekał na dodatkową opłatę celną itd.
    Zaoszczędzenie paru złotych zupełnie nie jest warte takich sytuacji.

> [...]
    > Allegro jest full czesci zamiennych w przystepnych cenach, ma slot SD,
    > dziala na nieprzycietym simie, wyswietlacz bez pentile. Naprawde jest

    Wszystko fajnie, tylko cena ponad 1,5x większa od Lumii 520.

> [...]
    > budzetowoscia jak 520 gdzie nie ma nawet podswietlania klawiszy pod
    > ekranem. Ma tez diode, ktora sprawdzi sie nie tylko jako slaba lampa

    Porównałem go z 520 na którejś ze stron i wygląda na to, że ma tylko
    troszkę mniejszy ekran i diodę, a poza tym to w zasadzie to samo. Za to
    cena już znacznie wyższa, bo ponad 600 PLN. Przy tej cenie to już bym
    wolał tego SGS2.