    From: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8
    Date: Fri, 01 Aug 2014 07:53:30 +0200

    W dniu 2014-07-31 19:25, B.G pisze:

    > To trudne pytanie dla mnie.
    > Ja aparatu w komórce (smartfonie) używam zasadniczo tylko do
    > "kserowania" dokumentów albo naklejek ze sprzętu. Ten ma AF więc
    > spokojnie daje sobie z tym radę (jest ostro).
    > Do foto używam lustrzanki - stąd nie mam za bardzo rozeznania czy akurat
    > L520 robi dobre zdjęcia - ostre - na pewno tak.
    > Aha.. nie posiada ona diody doświetlającej.

    Ja też wolę normalny aparat, to zrozumiałe. Jednak często zdarza mi się
    nie mieć go pod ręką i wówczas pozostaje telefon. Mój SE K800 robi
    przyzwoite zdjęcia i nieraz mi to wystarczało. Nie chciałbym mieć
    gorszego aparatu niż w nim, bo już się po prostu przyzwyczaiłem. Ale nie
    można mieć wszystkiego ;)

    > Kręciłem tą Lumią filmy - wg mnie są b.dobre. Jest to pół HD, są bardzo
    > ostre, dźwięk ok.
    > Koder filmów (h.264) jest strasznie nieoszczędny - trzeba przekodowywać
    > na komputerze, aby zajmowały logiczną ilość miejsca. Można je bez
    > zauważalnej utraty jakości zmniejszyć do 20-30% wielkości.

    To zrozumiałe - mniejsza kompresja jest szybsza, więc łatwiej mu to
    zapisać, ale w zamian plik jest większy. Przekonwertowanie filmu to
    żaden problem.

    > Wg zapewnień Nokii i MS - każdy WP8 stanie się WP8.1
    > Na razie - WP8.1 (Lumia Cyan) na Nokie L520 jest głównie w fazie "under
    > testing" patrz: http://tiny.pl/qsdvw

    Widzę. Ale to napawa optymizmem i za jakiś czas powinno być.

    > Oryginalna powierzchnia palcuje się - naprawdę "STRASZNIE" łatwo.
    > Rozwiązałem ten problem folią matową (nie pamiętam jakiej firmy) - jest
    > milion razy lepiej pod tym względem - problem po prostu znikł.

    Sprawa prosta - kupić folę i tyle. Pewnie i tak bym kupił, żeby
    oszczędzić wyświetlacz.

    Ok, jeszcze raz dziękuję za opis.

    --
    GAD Zombie