  • 41. Data: 2012-02-27 09:35:58
    Temat: Re: SDD na operacyjny ok 60GB
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-02-27 10:21, Nathan wrote:

    > Photoshop?
    > A próbowałeś robić coś poważniejszego w CADzie bez swapa?

    Podstawowe pytanie:
    1. czy tematem jest rozmiar pamięci, którą posiada system
    2. czy tematem jest sam fakt istnienia pliku swap

    Jeżeli to drugie, stwierdziłbym że aplikacja jest baardzo wadliwa

    Wróćmy więc do AutoCADA, gdy użytkownik wrzuci do systemu x64 (windows)
    32GiB pamięci i nie doda 256MB swapa to będzie miał problemy? Gdy zaś
    będzie miał np 8GiB pamięci i 256MB swap, to będzie ok? Bo to już
    zakrawa na jakąś paranoje ;)

  • 42. Data: 2012-02-27 09:58:40
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-02-27, o godz. 10:35:58
    Rafal Lukawski <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    > problemy? Gdy zaś będzie miał np 8GiB pamięci i 256MB swap, to będzie
    > ok? Bo to już zakrawa na jakąś paranoje ;)

    Byłem zdziwiony gdy około roku temu konfigurowałem znajomemu
    inżynierowi nowy komputer i przenosiłem soft ze starego. Mimo że w
    systemie było 16GB RAM to właśnie AutoCAD (chyba w wersji 2010) po
    instalacji odmawiał uruchomienia jeśli swap nie był włączony.
    Wystarczało włączyć, ustawić dosłownie na kilka MB i problem znikał.
    Zdziwiony byłem takim zachowaniem.

    Zdrówko

  • 43. Data: 2012-02-27 10:41:28
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 27/02/2012 09:21, Nathan wrote:

    > Photoshop?
    > A próbowałeś robić coś poważniejszego w CADzie bez swapa?

    Photoshop który? Mam CS3, obrabiam spore RAWy (nieraz po kilkanaście
    naraz) i nigdy o systemowy swap nie wołał. Win 7 x64, 8GB pamięci.

    CAD nie mam pojęcia, ale zapytam kobietę. Czasem kończy po godzinach
    projekty z mojego komputera i jeszcze nie narzekała.

    Jakieś inne przykłady?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 44. Data: 2012-03-04 17:55:12
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 25.02.2012 04:30, JDX pisze:
    > Chyba nikt nie neguje że np. z Win7 SSD działałby sprawniej niż z XP,

    Ale chodzi o złe podejście do "kierunku sprawności". Nie na-
    leży na to patrzeć od strony "na Win7 SSD zadziała sprawniej
    niż na XP", tylko "na Win7 SSD działa sprawnie, a na XP mało
    sprawnie".

    Brak pewnej podstawowej funkcjonalności musi mieć wpływ na
    wydajność i trwałość i wychodzi to w testach.

    > ale to nie zmienia faktu, że pod XP SSD działa sprawniej, tzn. szybciej,
    > od dysku talerzowego. Od ~2 lat używam Vertexa2 60GB pod XP z

    Zależnie od zastosowania. Jestem w stanie Ci podać mnóstwo
    przykładów, w których SSD nie poprawi wydajności. Generalnie
    jestem przeciwnikiem "szturmu na SSD" i widzę w nim głównie
    dążenie producentów do przekonania użytkowników, że powinni
    znów kupować nowe urządzenia znacznie droższe od HDD, a wciąż
    jeszcze niedoskonałe.

    > przeznaczeniem tylko i wyłącznie na dane (baza na PostgreSQL, mało
    > insertów, dużo zapytań) i jestem zadowolony. A przecież XP nie tylko nie

    W przypadku bazy danych najwięcej daje dużo RAMu, żeby baza
    mogła wszystko zbuforować. Wtedy dysk można (żartując oczy-
    wiście) nawet odłączyć ;)

    > obsługuje TRIM ale też i trybu AHCI (pomijając już fakt, że stare
    > płyty/BIOSy również go nie obsługują).

    AHCI jest w stanie obsłużyć. Wystarczy wgrać program obsłu-
    gi mostka SATA AHCI.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./