  • 31. Data: 2012-02-25 09:42:37
    Temat: Re: SDD na operacyjny ok 60GB
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Rafal Lukawski napisał:

    > TRIM nie wejdzie do XP z czysto biznesowego podejscia, MS zalezy na
    > minimalizacji udzialu tego systemu w rynku, im wiecej powodow do
    > korzystania z nowych tym i efekt wiekszy.

    No niestety polityka. Ale jednak sie ucieszylem, gdy przedluzono
    wsparcie dla XP do 2014 :D

    > Sam korzystalem z SSD pod XP, oczywiscie efekt niesamowity, wystarczy
    > przyjac, ze dysk zuzywa sie szybciej i zwalnia z czasem (to mozna akurat
    > 'naprawiac' okresowo)

    Jka? Pytam z ciekawosci, bo przeciez lepiej wiedziec :)

  • 32. Data: 2012-02-25 10:07:33
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-02-25 10:42, Mateusz wrote:

    > No niestety polityka. Ale jednak sie ucieszylem, gdy przedluzono
    > wsparcie dla XP do 2014 :D
    A przedłużono? Nie chce mi się szukać, ale o ile pamiętam to 2014r.
    dotyczy tylko "corporate users" ze stosownymi umowami a nie takich
    małych żuczków jak my. Chociaż z drugiej strony na MS Update łaty dla XP
    cały czas się pojawiają...

  • 33. Data: 2012-02-25 14:13:25
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    (....)
    reasumując:
    który z poniższych (Ceny podobne)

    Patriot SSD 60GB 2,5'' Pyro 520/490 MB/s SATA3 TRIM 80k IOPs
    Corsair SSD 60GB Force Series 3 525/490 MB/s
    Kingston SSD V+200 SERIES 60GB SATA3 2.5' 535/460 MB/s
    Kingston SSD MS100 SERIES 64GB mSATA
    Adata SSD S510 60GB 2.5' SATA3 Trim 550/510 MB/s 60k IOPS
    Adata SSD S599 55GB 2.5' SATA2 Trim 280/270 MB/s 50k IOPS

    tego jest pełno, niby dobry a jednak sprawia problemy, więc się trochę boję.
    OCZ SSD 60GB 2,5'' Agility 3 525/475 MB/s SATA3 TRIM 50k IOPs

    o 50zł droższe i niema u kogo kupić (z allegro... wolałbym nie
    korzystać) (nie wiem czym się różnią)
    Crucial m4 SSD 64GB 7mm 95/500 MB/s 2.5 kod producenta:CT064M4SSD1
    Crucial m4 SSD 64GB kod producenta: CT064M4SSD2
    czyżby tylko softem?
    Corsair SSD 60GB Force Series GT 555/495 MB/s, SATA-3

    to ma być do sprzętu który raczej niema sata3 (na pokładzie athlon 2x)
    ma na tym chodzić linuks (nie wiem czy ma trim)

    Proszę o poradę
    ToMasz

  • 34. Data: 2012-02-25 16:53:43
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Rok wytrzyma przy używaniu 2-3 razy w miesiacu po pare godzin? To
    > ekonomicznie mi sie oplaca dalej - bo taniej niz win7* wyjdzie mnie za rok
    > kupno 240GB SSD i przesiadka :)
    >
    > IMHO dla jednego kryteria takie sa wazne, dla innego inne. Koszty tez
    > warto policzyc. KAzdy wybiera swoj kompromis. Ja swiadomie zostalem przy
    > XP bo wyszlo mi, ze bedzie taniej, a skok jakosciowo-wydajnosciowy
    > wiekszy. Obawiam sie, ze roznicy wydajnosci i dzialania *sprawnego
    > bardziej* miedzy SSD na XP a SSD na W7 nie zauwaze. Zauwazam natomiast
    > miedzy HDD a SSD. To jest skok.

    Róznicę poczujesz jak zajeździsz tego SSD-ka pracując na nim pod XP (w XP
    też się co nieco da zrobić). Wtedy będzie za późno na reanimację.

  • 35. Data: 2012-02-25 17:22:25
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-02-25 17:53, MC wrote:
    > Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Róznicę poczujesz jak zajeździsz tego SSD-ka pracując na nim pod XP (w
    > XP też się co nieco da zrobić). Wtedy będzie za późno na reanimację.

    Nie robiłem statystyk odnosnie tego jak 'nawalają' SSD, mój po prostu
    przestal byc wykrywany przez system i skłonny jestem stwierdzic, ze to
    zachowanie zaprogramowane w F/W. Takze nie bardzo jest co reanimowac -
    wymienia sie na gwarancji.

  • 36. Data: 2012-02-25 17:30:48
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-02-25 10:42, Mateusz wrote:

    > No niestety polityka. Ale jednak sie ucieszylem, gdy przedluzono
    > wsparcie dla XP do 2014 :D

    > Jka? Pytam z ciekawosci, bo przeciez lepiej wiedziec :)

    Trzeba go wykasowac z wykorzystaniem komendy TRIM. Jest to wiec nieco
    klopotliwe (utrata danych, odtwarzanie z backupu, czasochlonnosc)

  • 37. Data: 2012-02-25 23:31:49
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-02-24 03:53, Michal pisze:
    > a używanie większej ilości niż zakupiona pachnie odpowiedzialnością
    > karną i cywilną
    :)))
    fajnie że wiesz o czym piszesz...

  • 38. Data: 2012-02-25 23:52:25
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-02-24 03:53, Michal pisze:
    > Pozostaje mi to tylko potwierdzić. Jak 1 osoba coś mówi, może się mylić,
    > ale jeśli 9 na 10 mówi to samo, szansa że są w błędzie jest
    > statystycznie znikoma.
    :) pozostaje pogratulować. Trudno się nie zgodzić z taka opinią :)
    W końcu podałeś źródło twojej wiedzy.

  • 39. Data: 2012-02-27 08:02:50
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    ToMasz nabazgrał(a):

    > (....)
    > reasumując:

    Ja bym zastanwowił się jeszcze nad tym:

    SSD SAMSUNG 64GB 2,5" MZ-7PC064D/EU (read/write 520/160Mb/s)

  • 40. Data: 2012-02-27 09:21:11
    Od: Nathan <s...@w...ere>

    W dniu 2012-02-24 11:31, kamil pisze:

    > Argument o takim oprogramowaniu przewija się regularnie, a przykładów
    > jakoś zawsze brak.

    Photoshop?
    A próbowałeś robić coś poważniejszego w CADzie bez swapa?

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie