-
21. Data: 2011-12-20 09:44:29
Temat: Re: SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2011-12-19 16:42, *kamil* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
>> A mogli zrobić z Opla auta dla ludu (bo niczym innym nie były, nie są i
>> nie będą), a z Saaba luksusowy obiekt pożądania, będący konkurencją dla
>> chociażby Audi.
>
> Na tej samej platformie i dzieląc większość części? Klienci nie są
> idiotami, szczególnie ci, których stać na luksusowe obiekty pożądania.
Poważnie?
Ciekawe co na to właściciele kilkuletnich Astonów (choć tu płyta i
silniki były inne) i Jaguarów które w sporej mierze wypchane są
częściami Forda - o teraźniejszości nie wspomnę, znowu zwłaszcza w
przypadku Jaguara.
Ciekawe jak czuje się właściciel Cayenne mijając Touarega. Kilka innych
przykładów ze stajni VW, Toyoty, GM i innych jeszcze by się znaleźć dało.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
22. Data: 2011-12-20 11:42:23
Temat: Re: SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
Od: kamil <k...@s...com>
On 20/12/2011 06:18, Agent wrote:
>>
>> Na tej samej platformie i dzieląc większość części? Klienci nie są
>> idiotami, szczególnie ci, których stać na luksusowe obiekty pożądania.
>>
>> Szczerze mówiąc nigdy nadmuchanej legendy Saaba nie rozumiałem. Duże,
>> ciężkie, w środku jak meble z ikei, czyli funkcjonalność ponad
>> wszystko. Co tak właściwie miał Saab do zaoferowania przez ostatnich
>> 10 lat, czego nie miała konkurencja?
>>
>
> Nie wszyscy porównują dane techniczne i wybierają to auto które oferuje
> jak najwięcej za jak najmniej. W takim przypadku pewnie VW i Audi
> dawnoby splajtował bo przecież Skoda ma w większości aut tą samą płytę i
> silniki. Poza tym są ludzie którzy wolą np. kupić Alfe Mito zamiast
> Punto i dać za nią sporo więcej. Po prostu lubią się wyróżnić. To tak
> samo jak z kobietami które lubią miec jedyną taką sukienkę na balu.
Dlatego chciałbym wiedzieć, czego SAAB oferuje "więcej za mniej". Od 10
lat to po prostu Ople z inną plakietką, do tego w czasie kiedy taki
choćby 9-3 był tłuczony na tej samej platformie, Audi wypuściło dwie
generacje A4.
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
23. Data: 2011-12-20 17:58:35
Temat: Re: SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-12-19 21:25, to pisze:
> begin Cezary Daniluk
>
>> A3 to dokładnie Golf MK3
>
> Obecne?
>
Wejdź pod pierwsze A3 i pod Golfa 3 ;) zauważysz zaskakujące podobieństwo :D
Na której płycie podłogowej jest obecne A3, niestety nie jest mi wiadome ;)
Pozdrawiam !
-
24. Data: 2011-12-21 13:50:14
Temat: Re: SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
Od: kamil <k...@s...com>
On 19/12/2011 20:02, to wrote:
> begin kamil
>
>>> A jeździłeś kiedyś Saabem? :>
>>
>> 9000 i 9-3, obydwa uturbione. Napęd na złą oś, ciężkie, frajdę daje na
>> prostej i niewiele poza tym. :-)
>
> Bo to są wygodne dupowozy, nieco ekscentryczne, a nie auta do sportu.
Lewis twierdzi, że większość aut SAABy objadą, zdecydujcie się panowie. ;)
Poza tym - siedziałeś w jakimś? Nie wiem jak topowe modele, ale dwuletni
9-3 był dość kiepsko wykonany. Skrzypiało i stukało zdecydowanie za dużo
jak na klasę, którą SAAB próbował wygenerować.
SAABy zatrzymały się 10 lat za konkurencją i firma powinna była dawno
temu upaść. GM próbował markę reanimować ze skutkiem, jaki właśnie widzimy.
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
25. Data: 2011-12-21 18:59:09
Temat: Re: SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-12-21 13:50, kamil pisze:
> On 19/12/2011 20:02, to wrote:
>> begin kamil
>
>>
>>>> A jeździłeś kiedyś Saabem? :>
>>>
>>> 9000 i 9-3, obydwa uturbione. Napęd na złą oś, ciężkie, frajdę daje na
>>> prostej i niewiele poza tym. :-)
>>
>> Bo to są wygodne dupowozy, nieco ekscentryczne, a nie auta do sportu.
>
> Lewis twierdzi, że większość aut SAABy objadą, zdecydujcie się panowie. ;)
>
> Poza tym - siedziałeś w jakimś? Nie wiem jak topowe modele, ale dwuletni
> 9-3 był dość kiepsko wykonany. Skrzypiało i stukało zdecydowanie za dużo
> jak na klasę, którą SAAB próbował wygenerować.
>
> SAABy zatrzymały się 10 lat za konkurencją i firma powinna była dawno
> temu upaść. GM próbował markę reanimować ze skutkiem, jaki właśnie widzimy.
GM właśnie ukatrupiło saaba, zrobili na siłę coś z tego co zostało po
produkcji vectry i tyle. Słusznie kto o zdrowych zmysłach by to kupił?
Ale weźmy pod uwagę stare 900classic i 9000 i już jest prawdziwa
historia saaba, wykonanego obrzydliwie dokładnie i wyposażonego naprawdę
na wysokim poziomie.
A co do objechania to owszem auto kosztuje niewiele jak na swoje
możliwości i bez zastanowienia swoim starym 9-3 mogę startować z wieloma
młodszymi autami za dużo większe pieniądze.
Stary 9000 kosztuje jakieś 8kzł, doprowadzenie go do ideału weźmie
kolejne 8kzł i mamy naprawdę ładne klasyczne auto, 2.3T pod maską które
naprawdę może narobić wstydu niejednemu śmiałkowi ;)
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
26. Data: 2011-12-21 22:43:35
Temat: Re: SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>
"Cezary Daniluk" wrote:
> A3 to dokładnie Golf MK3, więc nie wiem skąd to porównanie do Octavii, Octavia 1
była
> jak mnie pamięć nie myli na płycie podłogowej Golfa 4.
A3 pierwszej generacji to przepłacony Golf 4. A że 4 w stosunku do
3 nie zmieniła się wiele, to już inna sprawa...
Pozdrawiam
.Peeter
-
27. Data: 2011-12-22 11:39:51
Temat: Re: SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
Od: Alex81 <a...@g...com>
On 19 Gru, 15:48, AL <a...@s...tam> wrote:
> Przedstawiciele spółki złożyli wniosek o bankructwo (...).
> W swoim oświadczeniu właściciel Saaba poinformował, że firma zdecydowała
> się złożyć wniosek o upadłość, gdy poprzedni właściciel - General Motors
> - w sobotę odrzucił wszystkie propozycje, które miały uratować szwedzką
> firmę motoryzacyjną. W ostatnich miesiącach Swan prowadził negocjacje z
> chińskim konsorcjum, które było gotowe zainwestować w Saaba. Jednak
> General Motors nie zgodził się na niezbędny transfer technologii do
> chińskich firm.
Ciekawa (acz przydluga) analiza bankructwa, polecam przeczytac:
http://di.se/Databas/2011/12/21/whokilledsaabautomob
ile.pdf
--
pzdr
Alex
-
28. Data: 2011-12-22 18:07:26
Temat: Re: SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
Od: to <t...@x...abc>
begin Lewis
> GM właśnie ukatrupiło saaba, zrobili na siłę coś z tego co zostało po
> produkcji vectry i tyle. Słusznie kto o zdrowych zmysłach by to kupił?
E tam. 9^5 i 9^3 w dniu premiery były bardzo fajne -- nie odstawały jakoś
specjalnie technicznie od czołówki, a miały niepowtarzalny styl.
Niestety, co było dobre w roku 1998 czy nawet 2000 niekoniecznie już
takie było 5-8 lat później. Konkurencja poszła do przodu, a Saab został w
miejscu. W sumie dziwię się GM, bo ewidentnie zmarnował potencjał marki.
> Ale weźmy pod uwagę stare 900classic i 9000 i już jest prawdziwa
> historia saaba, wykonanego obrzydliwie dokładnie i wyposażonego naprawdę
> na wysokim poziomie.
9000 akurat miał bardzo wiele wspólnego (z płytą na czele) z Lancią Thema
i... Fiatem Croma. Pomijając podwozie, obejrzyj te auta z boku. :)
> A co do objechania to owszem auto kosztuje niewiele jak na swoje
> możliwości i bez zastanowienia swoim starym 9-3 mogę startować z wieloma
> młodszymi autami za dużo większe pieniądze.
Chyba na prostej. :) Ale fakt, że trudno znaleźć auto w którym da się
taniej zrobić bezawaryjne 300 KM (licząc zakup auta + remont + tuning).
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
29. Data: 2011-12-22 18:12:32
Temat: Re: SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
Od: to <t...@x...abc>
begin kamil
> Lewis twierdzi, że większość aut SAABy objadą, zdecydujcie się panowie.
> ;)
Ja nie jestem Lewis. :>
> Poza tym - siedziałeś w jakimś? Nie wiem jak topowe modele, ale dwuletni
> 9-3 był dość kiepsko wykonany. Skrzypiało i stukało zdecydowanie za dużo
> jak na klasę, którą SAAB próbował wygenerować.
Kiepsko gdy powstał czy po kilku latach produkcji bez modernizacji?
> SAABy zatrzymały się 10 lat za konkurencją i firma powinna była dawno
> temu upaść. GM próbował markę reanimować ze skutkiem, jaki właśnie
> widzimy.
W 2000 wcale nie odstawały. Później niestety już tak, ale czemu się
dziwić, jak nie były w ogóle modernizowane? Nowy 9^5, choć z wyglądu
zajebisty, także nie okazał/nie okaże się raczej sukcesem, bo kto kupi
auto z kierownicą od Opla marki, która co rok ogłasza upadłość, a nowego
modelu praktycznie nie promuje? W ogóle co to za pomysł, żeby w aucie
majym rzekomo konkurować z A6 czy 5er zamontować kierownicę z Opla.
Przecież to chyba najbardziej rzucający się w oczy element we wnętrzu.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
30. Data: 2011-12-26 21:21:12
Temat: Re: SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Wed, 21 Dec 2011 18:59:09 +0100, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
>Ale weźmy pod uwagę stare 900classic i 9000 i już jest prawdziwa
>historia saaba,
Tak, zwłaszcza 9000. Samochód europejski, produkowany na płycie
podłogowej wspólnej z Fiatem Croma, Lancią Themą i Alfą 164.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200