    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 10 Jan 2014 06:30:31 -0800 (PST)
    <1...@g...com>
    <52cf0dfb$0$2375$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <52cf15a6$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <52cf1dd5$0$2165$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <52cf2211$0$2353$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <52cfab3e$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    Subject: Re: Rys. techniczny
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Friday, 10 January 2014 15:04:45 UTC+1, l...@g...com wrote:
    > CEF gubisz się już pomału w tym co sam piszesz. Napisz wprost czy jesteś za tym,
    aby marnować czas studentów na kreślenie ręczne na uczelniach wyższych, czy nie. W
    domu dla swoich celów niech sobie tam student robi, ale na uczelni? Większą korzyść
    przyniesie mu przepisywanie książki Dobrzańskiego, w myśl zasady że pisanie pomaga
    rozwijać wyobraźnię i szybciej zapamiętywać. Ja dalej nie widzę związku między
    rysowaniem, a nauką zasad rysunku technicznego, które sam i tak uczyłem się z
    książek, a nie przerysowywując jakiś tam zawór na kartce.

    To jest banda wariatów. Rozumowanie jest takie: student, żeby się nauczyć zasad
    rysunku, musi rysować ręcznie. Nie może się nauczyć ze skryptu, musi ręcznie rysować,
    wtedy się nauczy grubości linii i wysokości napisów. Potem, jak już się nauczy, robi
    w pracy odręczny szkic flamastrem, ze swojej natury niezgodny z tymi zasadami. A jak
    użyje CADa, to nie ma pojęcia jak tych zasad użyć, bo nie potrafi go skonfigurować!
    To by było nawet śmieszne, gdyby nie świadomość że tu nie chodzi tylko o ręczne
    rysowanie. Na polskich politechnikach tego typu idiotyzmów jest nieskończona ilość. A
    już kompletnym skandalem jest cyniczne wykorzystywanie tego stanu rzeczy przez
    cwaniaczków, którzy budują koterie i całe mafie zawodowe. Wystarczy uderzyć w stół,
    czyli powiedzieć jedno słowo o pierwszym ogniwie tego łańcucha, a nożyce zaraz się
    odzywają.
    Konrad