    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Thu, 9 Jan 2014 07:50:01 -0800 (PST)
    <f...@g...com>
    <52ce80da$0$2188$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <52ce8b0a$0$2365$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <52ce97d3$0$2369$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <52cea940$0$2358$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <lamdov$248$1@news.task.gda.pl>
    <f...@g...com>
    Subject: Re: Rys. techniczny
    From: "EC. ENG" <l...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2014 16:09:10 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:

    > Nie. Nie widać zatrzymania się postępu technicznego po wywaleniu ręcznego rysunku
    ze studiów inżynierskich. Mogę podać dowolną ilość przykładów które to poprą. Masz
    choć jeden przeciwny?

    Ta dyskusja za jakieś 10lat będzie tylko niemiłym doświadczeniem z poprzednią epoką,
    bo rysunek odręczny zostanie tak samo zastąpiony jak suwali logarytmiczne
    kalkulatorami. Chociaż tu uważam, że postęp jest o wiele szybszy, a i ludzie którzy
    wykorzystują te narzędzia widzieli większy zysk z takiej zamiany. W tej kwestii mamy
    już kolejny przeskok: kalkulatory zmieniono na komputery... Dziś na wykład można
    przyjść z własnym laptopem, podłączyć się za darmo do uczelnianej sieci, ściągnąć
    programy ze strony uczelni i korzystać z licencji, które też załatwia uczelni. Mam
    nadzieję, że mój syn jeśli zechce studiować, będzie już korzystał z narzędzi 3D, czas
    który miałby poświęcać ma kreślenie ręczne poświęci na naukę dobrych podstaw
    mechaniki, wytrzymałości, bo to tego dziś brakuje w przemyśle, a nie umiejętności
    kreślenia ręcznego.