    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Thu, 9 Jan 2014 07:20:53 -0800 (PST)
    <52cdd74f$0$2375$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <52ce4e1e$0$2151$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <52ce6657$0$2167$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <52ce7100$0$2137$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <52ce7564$0$2136$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <52ceaa6b$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    Subject: Re: Rys. techniczny
    From: "EC.ENG" <l...@g...com>

    Czytam, czytam i nie wierzę. Jakby oglądałem "Misia", albo stare zdjęcia, zżółkłe ze
    starości (albumowe) z poprzedniej firmy, gdzie starszy inżynier rozkoszował się
    czasami, gdzie biuro liczyło setki ludzi, a trzy piętra biurowca to byli sami
    kreślarze... ach te stare czasy. Nie chcę odwoływać się do cytatów, bo musiałbym
    siedzieć tu tydzień, ale jeśli Konrad nie ma racji, to niech każdy się pochwali jaki
    zysk jest w stanie wypracować w tym samym czasie dla swojej firmy i dlaczego za
    granicą firmy zarabiają krocie, a w Polsce dalej walczy się z wyższością 3D nad 2D -
    a w tej rozmowie jeszcze tematem jest kwestia, która powinna dotyczyć poprzedniej
    dekady, bo tu ktoś chciałby udowodnić wyższość rysunku odręcznego nad zwykłym 2D w AC
    ! To, że wspomniałem o starym inżynierze jest bez znaczenia, bo ten właśnie facet
    dalej pracuje w tej firmie, która w czasach komunizmu i różnych przejść była wiodącą
    w Polsce, a dziś ledwo zipie, łapiąc ochłapy na rynku, bo kurczowo przez kilkanaście
    lat trzymali się zasady: po co się rozwijać jak można przecież robić jak kiedyś. Tam
    też dalej pracują Ci, ktorzy sądzą, że na studiach trzeba przejść wszystkie etapy
    kreślenia, żeby nauczyć kogoś poprawności rysunku technicznego. To tak jakbym chciał
    udowodnić, że trzaskanie tekstów na maszynie do pisania koniecznie jest do obsługi
    klawiatury :D

    Sam miałem do czynienia z kształceniem studentów i cieszę się, że jednak młode
    pokolenie ludzi, którzy mają coś do powiedzenia na uczelniach dążą do tego, aby
    zabytki stały w muzeum. Cieszy mnie też, że Ci bardziej doświadczeni ludzie nauki nie
    starają się hamować rozwoju i sami proponują nowe rozwiązania. Nie wiem jak jest na
    PG, ale ludzie nauki z którymi jestem związany chętnie już teraz zamieniliby zajęcia
    ręcznego kreślenia na AC, a jeszcze chętniej na 3D. Liczenie ręczne MES na większą
    liczbę zajęć w Ansysie. No, ale są pewne przeszkody... Co będą robić Ci, którzy do
    dziś nie opanowali tych narzędzi niezbędnych dziś inżynierowi? I nie chodzi nawet o
    uczelnię tylko ogólnie o przemysł?

    P.S. 1 Dlaczego korporacje nie zajmują się dokumentacją detaliczną? Bo im się
    opłaca... A kto taką dokumentację wykonuje? Najtańsi, czyli z mojego doświadczenia
    małe polskie firemki, albo hindusi :)

    P.S. 2 Czy padła odpowiedź, jak niby ruszanie nadgarstkiem ćwiczy naszą wyobraźnię?
    Bo nie odczytałem, albo pominąłem...

    P.S. 3 Ja dziś żałuję każdej godziny rysowania ręcznego, bzdurne rysowanie, a później
    poprawianie na czerwono długopisem przez prowadzącego. Za to ubolewam, że nie miałem
    więcej zajęć z MES, albo matematyki.

    P.S. 4 Ktoś napisał, że Niemcy i tak uwagi dają na zeskanowanym rysunku czy coś
    takiego, nie pamiętam, bo za dużo tych postow).. a co mi to szkodzi jak mam model 3D?
    Dwa kliknięcia, poprawiam i wysyłam kasując wypłatę i ciesząc się, że biorę kolejne
    zlecenie. Jak ktoś pracuję na własny rachunek to doceni rozwój w każdym znaczeniu
    tego słowa...