    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rynek pracy STM32
    Date: Tue, 19 Jul 2022 20:21:53 +0200
    <tarcdi$qcj$1$cezar91@news.chmurka.net> <tardm4$3173v$1@dont-email.me>
    <targas$sql$1$cezar91@news.chmurka.net> <tarnfv$327p4$1@dont-email.me>
    <tasdmj$etf$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <taselh$34k3h$1@dont-email.me>
    <tb43lu$1ls$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <tb44nf$fm11$1@dont-email.me>
    <tb4abv$5ml$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <tb4e3k$i1rd$1@dont-email.me>
    <tb4epm$88p$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <tb4ffr$icc3$1@dont-email.me>
    <tb4hhs$9qd$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <tb4iek$j5sm$1@dont-email.me>
    <tb4irf$ahm$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <tb4jc1$jcbf$2@dont-email.me>
    <tb63t5$ajv$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <tb650r$12ec9$1@dont-email.me>
    <tb69h8$edq$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <tb6a9r$13mqc$1@dont-email.me>
    <tb6cd5$g3f$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <tb6d2u$143ic$1@dont-email.me>
    <tb6llt$lti$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <tb6mpq$1564q$1@dont-email.me>
    <tb6rus$pov$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>

    On 19/07/2022 20:08, Piotr Gałka wrote:
    > Nie rozumiem dlaczego napisałeś, że najważniejsze.

    Bo testowanie własnego kodu invitro, unittestami, jest waznym etapem
    pisania jakiegokolwiek kodu, z miganiem diodą włacznie.

    > Czy STM32UART0, AtmegSoftwarUartImpl i UartMock to pochodne
    > _HardwreUartImplementation ?

    W templates "nie muszą być pochodne". Zgodnośc interfejsu badana jest
    podczas wypełniania szablonu. Jeśli tylko jakaś klasa ma metodę foo() i
    ktoś chce ją zawołać w momencie specjalizacji szablonem, to zadziała. W
    dynamicznym polimorfizmie musisz dodawać wartwę interfejsu z metodami
    wirtualnymi. W statycznym nie. Można by powiedzieć, że statyczny
    polimorfizm bazuje na "opóźnionej kompilacji, do ostatniej chwili, kiedy
    już wszystki wiadomo"

    > Z innej wypowiedzi zrozumiałem, że virtual w ogóle nie da się jak kod
    > jest wykonywany z flasha.

    Bzdura. Stosowny przykład podałem kilka postów wyżej.

    > Ale nie wiem czy na pewno. Przecież zestaw
    > wskaźników na funkcje wirtualne danej klasy może być w flashu. Obiekt
    > danej klasy znajdujący się w RAMie może mieć wskaźnik na tę tabelkę
    > wskaźników więc może wywołać odpowiednią dla siebie funkcję. Jak nawet
    > wywołamy według wskaźnika na obiekt to też sobie to znajdzie.

    Bo to bzdura. Wirtualizacja działa na praktycznie wszyskich procesorach,
    od 6502 po współczesne. Jeśli gdzies nie działa, to będzie jakiś
    wyjątkowy wyjątek.

    > O includowaniu pisałem jako właśnie o złym rozwiązaniu w sytuacji, gdy
    > próbujemy dynamicznego polimorfizmu

    Dynamiczny jest w embedded troche niepotrzebny. On jest przydatny kiedy
    programujemy obiektowo. W malym embedded potrzeba obiektowości jest
    sporadyczna.

    > Temat C++11 pojawił się w temacie mojego popróbowania innych nowych
    > możliwości C++.

    Jesteś ograniczony i tak Builderem oraz bratem używającym z niechęcią C.
    Wątpie, aby cokolwiek z C++11 miało jakąkolwiek wartość przed RAII czy
    szablonami. Nie warto. No może dla "auto" warto.

    > A statyczny polimorfizm jest w temacie embedded a tam są środowiska
    > dostarczane przez producentów procków więc pewnie bardziej aktualne.

    Nie widuję. Statyczny polimorfizm stosowany jest w niektórych
    biblitekach Arduino. Został zaakceptowany przez środowisko embedded
    tylko dlatego, że nikt głośno nie powiedział, że to C++. Jak by
    powiedział, to od razu by się obrazili, jak Janusz. Teraz muszą używac,
    nie ma odwrotu. Pękło bredzenie o tym, jak to C++ się nie nadaje do
    embedded.

    > Czyli powinienem teraz przekonać brata do C++ koniecznie z templates.
    > Będzie trudno :)

    Nie. Za późno. Jesli mysli asemblerem, to nie przekonasz. Nie próbuj
    nawet. Jesli robi dobrze to, co robi, to niech robi, to co robi.

    To taka dysputa teoretyczna. Przecież obaj wiemy, że nie będziesz
    zmieniał przyzwyczajeń bez powodów.

    > Mam się obrazić? :)

    Prawidłowo: ewoluować. To białko ma się dostosować do zmian w
    komputerach, a nie odwrotnie.