  • Data: 2022-07-19 20:54:11
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-07-19 o 20:21, heby pisze:

    > Bo testowanie własnego kodu invitro, unittestami, jest waznym etapem
    > pisania jakiegokolwiek kodu, z miganiem diodą włacznie.

    A w jaki sposób z tego co napisałeś wynika, że to dotyczy testowania
    własnego kodu. Dla mnie to były po prostu trzy wersje użycia tego
    template dla trzech różnych klas. Co takiego szczególnego ma w sobie ta
    trzecia nazwa?

    > W templates "nie muszą być pochodne". Zgodnośc interfejsu badana jest
    > podczas wypełniania szablonu. Jeśli tylko jakaś klasa ma metodę foo() i
    > ktoś chce ją zawołać w momencie specjalizacji szablonem, to zadziała. W
    > dynamicznym polimorfizmie musisz dodawać wartwę interfejsu z metodami
    > wirtualnymi. W statycznym nie. Można by powiedzieć, że statyczny
    > polimorfizm bazuje na "opóźnionej kompilacji, do ostatniej chwili, kiedy
    > już wszystki wiadomo"

    Czyli to co jest wymagane to aby każda z tych klas miała te funkcje
    które zostaną użyte w template.
    Poza tym każda może mieć dodatkowo inny zestaw funkcji - to nie robi.

    > Jesteś ograniczony i tak Builderem oraz bratem używającym z niechęcią C.

    Niechęć to była lata temu. Teraz już lubi C.
    On po prostu uważał, że ważny jest algorytm, a zapisać go już można w
    dowolnym języku.
    Panuje nad znacznie bardziej skomplikowaną rzeczywistością w tych
    urządzeniach niż ja. Jak coś chce ze mną uzgodnić to czasem kilka godzin
    schodzi na to abym wyrobił sobie obraz sytuacji w której trzeba ustalić
    jak coś robimy. A sytuacja to bardzo drobniutki fragment całości
    ogarnianej przez te urządzenia.

    > Wątpie, aby cokolwiek z C++11 miało jakąkolwiek wartość przed RAII czy
    > szablonami. Nie warto. No może dla "auto" warto.

    Właśnie "auto" mi się podobało i nie wiem jak się to nazywa, ale takie
    tworzenie w locie (w jednej linijce) klasy z jakąś jedną funkcją (może
    konstruktorem) co się okazało z jakiegoś powodu było często potrzebne i
    wprowadzono nowy sposób zapisu tego w kodzie źródłowym.

    > Nie widuję.

    A myślałem, że jak dostarczają środowisko to tam z definicji będzie
    można pisać w C++.

    > Nie. Za późno. Jesli mysli asemblerem, to nie przekonasz. Nie próbuj
    > nawet. Jesli robi dobrze to, co robi, to niech robi, to co robi.

    Kiedy Ty od czasu do czasu piszesz o zabetonowanych środowiskach
    siedzących w swoim grajdołku z ubiegłego wieku.
    P.G.