  • Data: 2022-07-19 15:54:37
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 19/07/2022 15:43, Piotr Gałka wrote:
    > Nigdy nie opanowałem templates, ale tak jak ja je sobie wyobrażam to
    > chyba to jest jednak coś innego.
    > U niego raczej chodzi o to, że w pliku jest na przykład komunikacja ze
    > scalakiem RFID. Ale to jak ona jest faktycznie realizowana zależy od
    > tego pliku h o wspólnej nazwie dla wszystkich projektów a tam jest
    > informacja jaki procesor i jak jest podłączony dla danej wersji płytki.

    Tak. To statyczny polimorfizm. Wykonuje się go w C++ za pomocą
    templates. Dokładnie tak jak opisujesz - umożliwia np. rozdzielenie
    implementacji hardwareowej UART od kodu implementującego protokół bez
    ani jednej nadmiarowej instrukcji asm.

    To się też da zrobić dynamicznym polimorfizmem (polimorficzne klasy z
    metodami wirtualnymi), ale ktoś może marudzić, że to zajmuje cenne cykle
    zegarowe na indirect call. Dlatego istnieje też polimorfizm statyczny,
    który nie generuje dodatkowego kodu.

    > Ja (okolice 1990) emulowałem klasy za pomocą wskaźników na funkcje.

    W '95 pisałem w SasC na Amidze kod C++. Wtedy był on w tle konwertowany
    przez kompilator na goły C i dopiero kompilowany. Wtedy nikomu bym go
    nie polecał, ale od tamtego czasu jednak troche się zmieniło. Obecnie
    wiele technik pisania w C++ jest najzwyczajniej lepszych niż kwadratowe
    koła wymyślane przez programistów C.

    > Nie rozumiem.

    Napisałeś, że nie możesz używać C++ bo używasz Buildera. A po co używac
    Buildera?