  • Data: 2022-07-19 16:08:46
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 19/07/2022 16:00, Piotr Gałka wrote:
    > Nie znam VHDL/Verilog ale coś mi mówi, że schemat realizowany w scalaku
    > to nieco co innego niż schemat urządzenia.

    Mowa o schemacie elektronicznym. Opis *HDL ma cech pozwalajace "rysować"
    w nim schematy, podobnie jak rysuje się je w Spice. Z tą róznicą, że nie
    jest to płaski schemat, ale hierarchiczny. Co ułatwia analizę.

    Routowanie ASICa to troche inne zagadnienie. Bliżej projektowania PCB.

    > Ale jak procesor ma mieć możliwość podglądnięcia czegoś w zasilaniu, na
    > przykład dowiedzieć się:
    > - jaki jest poziom tętnień (aby zasygnalizować wysychające kondensatory
    > na długo zanim objawi się to inaczej),
    > - że zapas energii w kondensatorze (po wyłączeniu) wystarczy tylko na
    > dokończenie rozpoczętych zapisów do flasha,
    > - że akumulator ma już małą pojemność i pora go wymienić,
    > - że ktoś odłączył akumulator więc jak będzie przerwa w zasilaniu to nie
    > będzie podtrzymania,
    > to są to właśnie połączenia w schemacie odpowiadające goto w programie.

    I dokładnie takie połaczenia istnieją też w HDL. Albo są to "referencje
    hierarchiczne", które są odpowiednikiem goto i równie ostro zwalczane,
    albo ciągnie się osobną magistralę przez kilka poziomów hierarchi - w
    ten sposób od razu widać *kto* jest zainteresowany tymi informacjami.

    > No dobra można uznać, ze blok zasilacza ma po prostu ileś wyjść i nie są
    > to goto tylko hierarchiczny fragment połączony wieloma połączeniami.
    > Ale słownie opisany taki schemat byłby dla mnie po prostu nieczytelny.

    Kwestia przyzwyczajenia. Podobnie jak do vi.