  • Data: 2022-07-19 17:45:43
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-07-19 o 15:29, heby pisze:

    > Zaznaczanie ramką *zazwyczaj* zamiast zaznaczać, ciągnie mi elementy już
    > zaznaczone lub wykonuje inne akcje.

    Masz rację.
    W V5 na schemacie po obrysowaniu od razu ciągnęło blok. Ale, od razu jak
    to zauważyłem to sprawdziłem sobie, że można się nie przejmować, kliknąć
    prawy przycisk myszy i wybrać funkcję (np Copy). Blok był kopiowany a na
    schemacie automagicznie wracał na swoje miejsce. Jak już to wiedziałem
    to przestało mi przeszkadzać, że ciągnie. Szczególnie, że najczęściej
    zaznaczam blok aby go przesunąć w inne miejsce na schemacie. Mój schemat
    składa się z bloków podłączonych do szyny. Jak zaznaczam cały blok to
    nic się za nim nie ciągnie tylko mogę go przenieść w inne miejsce. To
    akurat robię często układając tak bloki, aby mieć miejsce (na razie
    udaje mi się wszystkie schematy mieścić na jednym arkuszu).

    Teraz sprawdziłem w V6 - już nie ma tego efektu ciągnięcia.

    Kiedyś dawno pewnie ktoś tak zrobił. Może przyświecała mu idea, że
    najczęściej zaznacza się blok aby go przesunąć. Prace głównie skupiały
    się na PCB co jest oczywiście ważniejsze I jeszcze chyba trochę brakuje
    KiCadowi do Protela 3 pochodzącego z 1997r. Chyba, bo nie miałem jeszcze
    okazji zapoznać się dokładniej ze wszystkimi możliwościami V6.

    Teraz między V5 a V6 pozmieniali format plików bibliotecznych elementów
    schematu więc trochę przy schemacie też pogrzebali i może dlatego
    zniknęło to ciągnięcie.
    P.G.