    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <o38pe2$ov9$1@dont-email.me> <5857eca5$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    <o396o6$90h$2@node1.news.atman.pl>
    <58582d6d$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <o39bk5$90h$6@node1.news.atman.pl>
    <5858385c$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>
    <o39ftg$90h$7@node1.news.atman.pl>
    <58591cd2$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    <o3c5ej$8g6$2@node2.news.atman.pl>
    <585ac756$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
    <o3el54$ik0$1@node1.news.atman.pl>
    <585ae217$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
    <o3eqol$sl5$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Rutynowa kontrola trzeźwości...
    Date: Thu, 22 Dec 2016 10:18:52 +0100

    dyskusyjnych:o3eqol$sl5$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 21.12.2016 o 21:12, J.F. pisze:

    >E tam. Nie tędy droga. To tak jakbyś powiedział, że nie warto łapać
    >seryjnych morderców, bo większość i tak zabijają kierowcy.

    Cos w tym jest ... przynajmniej w kwestii wydatkow na rozne wydzialy w
    policji :)

    >Jak przestaniesz łapać tych poniżej 0,5 to przybędzie tych powyżej
    >0,5? Grubymi nićmi szyte.

    Mialem na mysli brak kontroli w ogole.

    Podniesienie progu tez bedzie mialo rozne skutki, bo skoro podnosimy
    0.2 to trzeba podniesc i 0.5, sporo ludzi stwierdzi, ze teraz mozna
    pic .. to przekroczy i 0.5 i 1.0 - jesli podnosic, to raczej
    stopniowo.

    >To bądźmy konsekwentni - albo się powołujmy na statystyki, albo nie.

    Trudno miec pretensje do rzeczy niemozliwe do ustalenia ... ale takich
    wypadkow to jest drobiazg statystycznie nieistotny.
    Predzej kierowca powie, ze rowerzyste bez swiatel omijal, bo to go
    uwolni od winy i kary ... o ile organy uwierza :-)

    >Sporadyczne podsumowania trzeżwych poranków.
    >http://dlakierowcow.policja.pl/dk/tagi/166,trzezwy-
    poranek.html

    Nabardziej miarodajny ten pierwszy chyba 19 tys kontroli i 43
    przypapanych. 1/453

    Ale to poranek, gdzie "trzezwa noc" ?
    W raporcie masz statystyke godzinowa z pijanych wypadkow - miedzy 8 a
    9 bylo 39, a miedzy 19 i 20 280.
    miedzy 17 a 18 262 ... wiec sumujac dwa szczyty wypadaloby raczej
    podniesc ilosc pijanych uczestnikow ... ale to sa liczby dla "wypadkow
    z uczestnictwem alkoholu".

    >Ale promil to promil. Nie kombinuj.

    Promil jest promil, ale z drugiej strony strony - umawiasz sie na
    piwo, u nich wypijesz te 3, jedziesz, moze nawet masz te 0.6 promila -
    kara niewielka grozi. U nas musisz zbastowac po 1 i to lepiej malym,
    a jak wypijesz 3, to policja juz powinna takich lapac :-)

    Albo po francusku - flaszka wina na dwoje do obiadu ... i zaczyna byc
    istotne czy typowa flaszka ma 0.6 czy 0.7 litra, i czy alkoholu ma 12%
    czy 14% :-)

    J.