eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRutynowa kontrola trzeźwości...Re: Rutynowa kontrola trzeźwości...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rutynowa kontrola trzeźwości...
    Date: Sat, 17 Dec 2016 13:37:21 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 117
    Message-ID: <o33bi0$i56$1@node1.news.atman.pl>
    References: <o2vag7$a41$1@mx1.internetia.pl>
    <f...@g...com>
    <5853ab1b$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>
    <o30a4s$5gl$1@usenet.news.interia.pl>
    <5853aeae$0$15199$65785112@news.neostrada.pl>
    <o30fhr$g70$1@usenet.news.interia.pl> <o317il$iue$1@node2.news.atman.pl>
    <o31dbm$754$1@news.chmurka.net> <o31g80$iue$2@node2.news.atman.pl>
    <o31jji$goq$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1481978240 18598 83.142.198.226 (17 Dec 2016 12:37:20
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 17 Dec 2016 12:37:20 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.5.1
    In-Reply-To: <o31jji$goq$1@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2595264
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 16.12.2016 o 21:42, t-1 pisze:

    > Swoją drogą warto przejrzeć ostatni raport.
    > http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/stan-bezpieczenstw
    a-ruchu-drogowego-2015-publikujemy-raport-rzadu/
    >
    >
    > Może warto zapytać o to Ministerstwo Infrastruktury.

    http://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,W
    ypadki-drogowe-raporty-roczne.html

    O... jest rozdział alkohol.

    I już w pierwszym akapicie:

    "W 2015 roku użytkownicy dróg (kierujący, piesi, pasażerowie) będący pod
    działaniem alkoholu uczestniczyli w 3 128 wypadkach drogowych (9,5%
    ogółu wypadków), śmierć w nich poniosło 407 osób (13,8% ogółu zabitych),
    a 3 564 osoby odniosło obrażenia (9% ogółu rannych).
    W porównaniu z rokiem ubiegłym jest to mniej wypadków o 394 (-11,2%),
    mniej zabitych o 63 osoby (-13,4%) i mniej osób rannych o 482 (-11,9%)."

    Prawie 10% wypadków to alkomaty. Ale uważny czytelnik zauważy, że
    dotyczy to... każdego wypadku gdzie alkomat "był zamieszany" - a więc na
    przykład taksówki, którą praworządny obywatel wracał po jednym piwie do
    domu... Na co komu taka informacja i to na samym początku - nie mam
    pojęcia, ale... to kompatybilność wsteczna z poprzednimi paportami, tyle
    że tam nie napisali wprost, że chodzi np o paxów - wtedy to robiło
    robotę, bo nawet uważni czytelnicy mogli ten niuans przeoczyć;) Następny
    niuans, to ze wcale pijany nie znaczy od razu sprawca.

    Ale zapamietajmy alko jest "zwiazane" (domyślnie w jakiś negatywny
    sposób) w około 10% wypadków 14% trupów i nieco poniżej 10% rannych.

    Dalej pierdoły, że najczęściej w soboty i niedziele, w godzinach
    wieczornych itd. Aczkolwiek może nie takie pierdoły, bo skoro tak, to
    czemu skupiają się na trzeżwych porankach w poniedziałki, skoro
    ewidentna nadreprezentacja pijanych wypadków jest w weekendy? Ale to
    akurat wszyscy wiedzą.

    Dalej są już informację istotniejsze:

    "W 2015 roku uczestnicy ruchu będący pod działaniem alkoholu spowodowali
    2 211 wypadków (6,7% ogółu), w których zginęło 318 osób (10,8%),
    a rannych zostało 2 535 osób (6,4%)"

    Z 10% robi się już 6,7% czyli dwie trzecie "zamieszanych" jak zaczynamy
    się zastanawiać nad istotną informacją czyli "kto jest sprawcą". Z tych
    6,7% ok 76% było kierujacymi pojazdami mechanicznymi - czyli "pijanych"
    kierowców (kierowców już bez cudysłowiu) - sprwaców wypadków będzie
    jakieś 5%.

    Potem piedoły w stylu niedostwosowanie prękości w lecie częsciej niż w
    zimę itd - nie odbiega chyba zbytnio od niepijanych.

    Dalej nie wiemy ile sprawców miało 0,2 do 0,5 a ile powyżej 0,5 i już
    się do końca nie dowiemy - tworzący raport z jakiś powodów uznali tę
    informację za nieistotną.

    I teraz nowe dane - ilość ujawnionych "pijanych kierowców".

    W 2015 roku, w porównaniu z 2014 roku, nastąpił spadek liczby
    ujawnionych kierujących
    pojazdami pod wpływem alkoholu (w stanie po użyciu oraz w stanie
    nietrzeźwości) o 12 207
    osób.
    Naruszony przepis 2014 r. 2015 r.
    Art. 87 § 1 KW 27 648 23 297
    Art. 87 § 2 KW 6 982 6 780
    Art. 178a § 1 KK 75 598 67 946
    87§1a KW 30 975 30 973
    Ogółem 141 203 128 996

    129 tysięcy pijanych kierowców. I znów uważny czytelnik odpali googla i
    posprawdza artykuły:

    pierwszy rządek - pojazdy mechaniczne, pod wpływem
    drugi - inne, pod wpływem,
    trzeci - pojazdy mechaniczne, nietrzeżwy
    czwarty - inne, nietrzeżwy.


    Tłumacząc na polski czego twórcy raportu z jakiś powodó nie uznali za
    stosowne napisać wprost.

    1) - ze 129 tysięcy "pijanych kierowców", 54 tysiące (41) to byli
    "kierowcy rowerów"

    2) - ze na 91 tysięcy "pijanych" kierowców (kierowców już bez
    cudzysłowiu) 23 tysiące byłoby trzżwych gdyby dmuchali w Europie
    zachodniej.

    3) - ze 129 tysięcy "pijanych kierowców" tylko 68 tysiecy (53%!) to
    rzeczywiście pijani kierowcy.

    Dalej nie wiemy jaki odsetek "pijanych kierowców" jeżdzi na drogach -
    pewnie da się wyczaić wygrzebując z różnych źródeł ilośc kontroli i
    ilość ujawnioneych, ale po pierwsze mi się nie chce, po drugie wszyscy
    celowo bądż kopiując dane od innych mylą "pijanych kierowców" z pijanymi
    kierowcami, więc cieżko jakieś wiarygodne dane wyrwać.

    To co się rzuca w oczy studiując _oficjalny_ raport , to próba
    zakłamania rzeczywistości. Z jednej strony robi się na ten temat osobny
    rozdział, z drugiej nie publikuje najbardziej oczywistych danych - o ile
    ci pijani kierowcy są bardziej niebezpieczni. Czy to przypadek? Biorąc
    pod uwagę, że 10% "pijanych wypadków" zostało 5% pijanych sprawców (a
    dalej nie wiemy ile miało mniej niż 0,5), a z ogólnej liczby "pijanych
    kierowców" zostało również koło połowy, to sądzę, że przypadek to nie
    był, tylko te liczby wcale nie są takie wygodne dla publikujących.
    Innymi słowy twierdzę, że mamy tu doczynienia z dość oczywistą
    manipulacją statystyką w celu wyolbrzmienia znaczenia problemu "pijanych
    kierowców". Jakie są rzeczywiste liczby, togo nie wiem, bo wygląda na
    to, że dane te są niechętnie udostępnianie i nigdy w całości, żeby nie
    biły po oczach. "a teraz szybko, zanim wszyscy zorientują się, że to bez
    sensu:;)

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: