  • 11. Data: 2011-01-19 22:36:58
    Temat: Re: Rozwalilem oponę na dziurce, czy mogę zrobić to przez ubezpieczyciela AC?
    Od: "raBar-bar" <r...@g...pl>

    news:4d3743e2$0$2452$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście, po to jest AC.
    > Przy czym wcale nie musi być szybciej, choć powinno.
    > A na zwrot zniżek trochę możesz poczekać.

    Twierdzenie, że oczywiście AC załatwi sprawę jest chyba trochę na wyrost?
    Wszystko zależy od zakresu ubezpieczenia i wyłączeń, które w OWU się
    pojawiają.

    Jeżeli jako zakres AC mam wymienione w umowie:
    zderzenie się pojazdów
    uszkodzenie spowodowane nagłym działaniem siły mechanicznej w chwili
    zetknięcia się pojazdu z osobami, zwierzętami lub przedmiotami z zewnątrz
    pojazdu
    uszkodzenie pojazdu przez osoby trzecie
    uszkodzenie pojazdu przez sprzęt sportowy przewożony na bagażniku
    zewnętrznym ...
    pożar, wybuch, zatopienie oraz nagłe działanie innych sił przyrody
    nagłe działanie czynnika termicznego lub chemicznego z zewnątrz pojazdu

    a dodatkowo w wyłączeniach podana jest informacja, że TU nie odpowiada za
    szkody powstałe "podczas normalnej eksploatacji pojazdu (wynikające z
    naturalnego zużycia) lub spowodowane wstrząsami na nierównościach dróg, albo
    będące następstwem korozji (...)"

    to na pewno dostanę z AC?
    Bez przeczytania "tego bełkotu" czyli OWU pewnie się nie obejdzie...

    pozdrawiam
    raB

  • 12. Data: 2011-01-19 22:46:53
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a)
    > Witam.
    >
    > Dzisiaj straciłem miejscu nieoświetlonym i fatalnie widocznym oponę przy
    > predkości 40km/h (!). Dziura ostra jak brzytwa, zapewne świezo wybita.

    Wpółczuję.

    > Policja była, notatka spisana.
    >
    > Mam AC. Czy jest mozliwa taka droga, ze "szybko" załatwie wypłatę
    > pieniędzy z AC a potem niech się ubezpieczyciel buja z zarzadcą drogi?

    Zadzwoń do swojego AC i zapytaj. Ale dlaczego nie pójdziesz od razu do
    ubezpieczyciela sprawcy, czyli drogi? WYdaje się, że z OC będzie łatwiej
    niż z AC.

    > I druga sprawa, na co się mam powoływać aby sfinansowano mi *obie* opony
    > na tej osi. Dobra, na kodeks, ale może nie tylko?

    Spodziewaj się raczej, że odejmą Ci kilkadziesiąt % ceny opony, za to,
    że była zużyta. I tutaj będzie łatwiej się kłócić z OC, niż z AC. OC ma
    ci przwrócić stan poprzedni, niech się oni martwią jak to zrobić.

    Ja właśnie kończę załatwiać taką samą szkodę z AC w Hestii, na razie nie
    było żadnych problemów, choć jeszcze nie dostałem pieniędzy.
    Rezczoznawca "kazał" zrobić również geometrię zawieszenia, obejrzał
    felgę i choć wyglądała na prostą, to stwierdził że jak się na wyważarce
    okaże, że krzywa, to też oddadzą. Odjął tylko 15% ceny opony właśnie za jej
    żużycie (miała rok). Mówił, że za całkiem nową oponę założoną tylko na
    samochód odejmuje 10%.

    --
    Tomek

  • 13. Data: 2011-01-19 23:01:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-01-19 22:46, Tomek Kańka wrote:
    > Zadzwoń do swojego AC i zapytaj.

    "Mamy tutaj dzisiaj awarię". Nawet warunki autopomocy musialem dyktować
    przez telefon, bo nie mieli na komputerze :) Więc się nic nie dowiem. Z
    resztą nie tyle chodzi o to czy można, tylko czy się opłaca.

    > Ale dlaczego nie pójdziesz od razu do
    > ubezpieczyciela sprawcy, czyli drogi? WYdaje się, że z OC będzie łatwiej
    > niż z AC.

    Iść do OC drogi wymaga być może więcej czasu i poświęcenia z mojej strony.

    > Spodziewaj się raczej, że odejmą Ci kilkadziesiąt % ceny opony

    Nie chcę na tym zarabiać. Niech odejmą nawet 60. Może za te pieniądze
    ktoś tam by tego asfaltu nasypał :/

    >, za to,
    > że była zużyta. I tutaj będzie łatwiej się kłócić z OC, niż z AC. OC ma
    > ci przwrócić stan poprzedni, niech się oni martwią jak to zrobić.

    No i wlasnie musiałbym latac, oglądać, umawiać się, kłucić. Chciałbym
    mieć to na zasadzie jadę, zmieniam, przedstawiam faktury i dziekujemy.
    Wydaje mi się ze tak to działa rownież z AC a mniej kłopotu.

    > Rezczoznawca "kazał" zrobić również geometrię zawieszenia

    Ideałem było by odstawić na warsztat i odebrać gotowy ...

  • 14. Data: 2011-01-20 00:11:51
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a)
    > On 2011-01-19 22:46, Tomek Kańka wrote:
    >
    > Ideałem było by odstawić na warsztat i odebrać gotowy ...

    U mnie teoretycznie było to możliwe, ale ASO Hondy nie porafiło mi
    sprzedać takiej opony, bo Pirelli jej już nie produkuje. Zaproponowali
    mi dwie troche inne, co mi się nie podobało, bo:

    - nie podoba mi się idea innych opon na przedniej/tylniej osi
    - przewidywałem opór Hestii przy płąceniu za dwie opony.

    Ale w sumie, poza tym, że nie było bezgotówkowo, to odbyło się tak, że
    zamówiłem opone u wulkanizatora (jak już udało mu się gdzieś w hurtowni
    *jedną* taką namierzyć), pojechałem do ASO na geometrię, wziąłem za
    wszystko faktury i dziś je zeskanowałem i wysłałem do Hestii mailem.

    --
    Tomek

  • 15. Data: 2011-01-20 01:17:10
    Od: marjan <k...@g...com>

    W dniu 2011-01-19 21:22, Cavallino pisze:

    > Ubezpieczasz w PTU?
    > Po co?
    > To już chyba lepiej w ogóle nie ubezpieczać.

    Słyszałem bardzo negatywne opinie o tym ubezpieczycielu, fakt. Ale
    akurat w moim przypadku nie mam mu nic do zarzucenia, przez ładnych parę
    lat. Zawsze wypłacali dość sprawnie, bez naciągania się. Mówię
    oczywiście zarówno o OC jak i AC.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 16. Data: 2011-01-20 09:56:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > w moim przypadku nie mam mu nic do zarzucenia, przez ładnych parę lat.
    > Zawsze wypłacali dość sprawnie, bez naciągania się. Mówię oczywiście

    Ja od kwietnia nie mogę się doprosić o resztę odszkodowania.
    Wypłacili na oko tak ze 40% wartości, nawet nie pytając czy chcę
    bezgotówkową naprawę i o reszcie nie chcą gadać nawet.
    Nie skutkuje nic, żadne odwołania, prawnicy, maile, telefony.
    Do tego nie ma komu nawrzucać, bo sobie uznali że lokalny oddział nie
    wypłaca odszkodowań, tylko sprzedaje składki, a telefonicznie to to nie to
    samo.

    Sprawa jest w sądzie.
    Korzystanie z takiego ubezpieczyciela to samobójstwo.

  • 17. Data: 2011-01-20 10:40:12
    Od: z <z...@g...pl>

    Tomek Kańka pisze:

    > Ja właśnie kończę załatwiać taką samą szkodę z AC w Hestii, na razie nie
    > było żadnych problemów,
    Z ciekawości bo nigdy tego nie przerabiałem (na szczęście)
    Jeżeli kosztem jest powiedzmy opona + prostowanie felgi to ile % zniżki
    można stracić? Czy zgłaszanie do ubezpieczyciela z AC się opłaca.

  • 18. Data: 2011-01-20 10:51:07
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-01-20 01:17, marjan pisze:

> [...]
    > akurat w moim przypadku nie mam mu nic do zarzucenia, przez ładnych parę
    > lat. Zawsze wypłacali dość sprawnie, bez naciągania się. Mówię

    Ale musisz doubezpieczyć, ale skoro dla Ciebie to nie problem to
    faktycznie nie masz nic do zarzucenia:)

    a.

  • 19. Data: 2011-01-20 12:42:59
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    z <z...@g...pl> napisał(a)

    > Z ciekawości bo nigdy tego nie przerabiałem (na szczęście)
    > Jeżeli kosztem jest powiedzmy opona + prostowanie felgi to ile % zniżki
    > można stracić? Czy zgłaszanie do ubezpieczyciela z AC się opłaca.

    Nie mam zniżek - samochód w leasingu.

    ale nawet przy zwykłym AC może się opłacać, moja oponę udało się kupić
    za ok. 900(!) złotych. Jaśli felga byłaby uszkodzona, chciałbym wymainy
    na nową, a ASO je sprzedaje po kilka tysięcy.

    --
    Tomek

  • 20. Data: 2011-01-20 13:21:06
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Całe szczęście, ile czekałeś na niebieskich?

    Ja nie miałem takiego szczęścia: rozwaliłem oponę w Wigilię, podczas jazdy z
    jednej kolacji na drugą, gdzie dzieci czekały, bo przecież Mikołaj. Nie
    byłem na tyle twardy żeby siedzieć i czekać spokojnie na policję w takim
    momencie za kilkadziesiąt zł (bo za tyle kupiłem używkę w takim (niezłym)
    stanie).

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII