-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: kakmar <k...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
Date: Thu, 15 Apr 2010 10:50:16 +0000 (UTC)
Organization: http://onet.pl
Lines: 35
Message-ID: <hq6r17$jss$1@news.onet.pl>
References: <b...@z...googlegroups.com>
Reply-To: j...@s...com
NNTP-Posting-Host: apn-77-113-156-249.dynamic.gprs.plus.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1271328616 20380 77.113.156.249 (15 Apr 2010 10:50:16 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Apr 2010 10:50:16 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/0.9.9p1 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2272856
[ ukryj nagłówki ]Dnia 15.04.2010 amos <g...@g...com> napisał/a:
> Z jakiego powodu benzynowe silniki samochowe konstruuje sie tak, ze
> praktyczny zakres predkosci obrotowych konczy sie na powiedzmy 6-7k
> rpm a motocyklowych na 15k rpm?
>
To tak tylko w sportach, gdzie za chodzi o jak najlepszy stosunek mocy
do masy, i za to się płaci.
Wiele "armatur" ma silniki z maks obrotami podobnymi do nowoczesnych
diesli.
> Czy to Waszym zdaniem kwestia:
> - zywotnosci silnika
> - kosztow produkcji
Jedno i drugie, lżejsze materiały, droższe, gdzieś się ustawia
proporcje między ceną, trwałością, mocą.
> - inna...
Podział nie jest na poziomie auto/motocykl tylko zastosowanie danego
pojazdu:
sport profesjonalny - silnik na 1 do kilku wyścigów.
sport rozrywkowy - bardzo szerokie granice od niecałych 100 do ponad
200 kkm, zależnie od traktowania.
Dalej zastosowania codzienne, nieprofesjonalny transport, i
ciężarówki ;-)
A że akurat motocykle są postrzegane jako pojazdy rozrywkowe,
to i często pakuje się do tych "zwykłych" ucywilizowane (potanione)
silniki ze sportów. Są słabsze, niżej się "kręcą", mają większy
moment, heh, oczywiście przy niższych obrotach. itd.
--
kakmaratgmaildotcom
Następne wpisy z tego wątku
- 15.04.10 13:06 amos
- 15.04.10 13:35 WS
- 15.04.10 13:42 Miecio
- 15.04.10 14:27 amos
- 15.04.10 14:42 J.F.
- 15.04.10 16:19 KJ Siła Słów
- 15.04.10 18:33 Borys Pogoreło
- 15.04.10 19:09 amos
- 15.04.10 19:44 MadMan
- 16.04.10 07:03 Agent
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie