  • 31. Data: 2011-05-17 20:33:25
    Temat: Re: Rozdzielczość - pytanko odpryskowe.
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 11-05-17 21:31, Mariusz [mr.] pisze:

    > Chyba kluczem jest wprowadzenie rutynowego workflow: np. u mnie po
    > zgraniu karty od razu następuje wypalenie dwóch płytek różnych markowych
    > producentów (kiedyś to byli: Philips, Verbatim, TDK i Sony, dziś
    > obniżyłbym zaufanie do TDK), oczywiście z weryfikacją, a jak porcja za
    > mała - to na pendrive. Dopiero wtedy formatuję kartę i cykl zaczyna się
    > od nowa.
    > W życiu nie straciłem nawet jednego cyfrowego zdjęcia.

    Ja najważniejsze rzeczy trzymam dodatkowo na 2 zewnętrznych serwerach.
    W niektóre z nich włożyłem sporo pracy i czasu, nie darowałbym sobie
    ich utraty. Pliki mające charakter poufny pakuję własnym archiwizerem,
    co go kiedyś pisałem kiedyś na zaliczenie (po modyfikacjach), może
    jestem paranoikiem, ale to nic nie kosztuje.
    Niestety, z obserwacji wśród znajomych widzę, że przeciętny Kowalski
    trzyma zdjęcia "w pikasie", na dyskach i nośnikach panuje bałagan,
    prawo Murphy'ego sprawia, że jakieś śmieci są w fafnastu kopiach,
    a akurat przy tym najważniejszym "coś się źle kliknęło".
    --
    "We all go a little mad sometimes."
    Norman Bates

  • 32. Data: 2011-05-17 22:25:10
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-05-17 18:24, Mariusz [mr.] wrote:
    > To, czego ja chcę, to ja dobrze wiem i nie muszę o to nikogo pytać. :)

    Nie musiałem dodawać rozmiaru odbitki, ale wtedy by nie było informacji o
    tym z ilu to Mpix wynika.

    > Pytanie było o to, czego kolega chce i po odpowiedziach widać, że
    > np. wciąż kultywuje staroświeckie przenoszenie fotografii na mało
    > zdynamizowany papier...
    > Tyz piknie! ;-)

    No nie wiem czy takie staroświeckie... miałem modę na drewniane śliczne
    ramki, miałem na antyramy, teraz mam na piankę i zdecydowanie najbardziej
    podoba mi się ten sposób prezentacji. Nie takie staroświeckie znów, choć
    owszem zawiera to w sobie odbitkę labową :)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 33. Data: 2011-05-18 07:51:23
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 17 May 2011 18:53:28 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > Jedyne, co można powiedzieć, to że więcej piskeli od 12Mpx to dopiero...
    > 24.

    Ja bym nawet powiedział że 48.

    > Bo 16 czy 14 to tak ociupinę więcej w praktyce.

    Ja się dziwię że jeszcze C* nie wynajął smutnych panów żeby z Tobą
    porozmawiali i psuciu im biznesu ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 34. Data: 2011-05-18 18:03:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-18 09:51, Henry(k) pisze:
    > Ja się dziwię że jeszcze C* nie wynajął smutnych panów żeby z Tobą
    > porozmawiali i psuciu im biznesu ;-)

    Mogę przyjąć łapówkę... ale to raczej od N albo P :)

    --
    pozdrawia Adam
    /osiem procent badanych martwi się, że ich iPod jest zazdrosny o ich

  • 35. Data: 2011-05-21 22:31:59
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-05-17 21:41, Marek Wyszomirski wrote:
    > Cóż... jak widać przeżyły. Te na twardych dyskach raczej nie mialy szans
    > po zalaniu słoną wodą. A te na płytach CD/DVD? Skorodowały? Nie wiem... Na
    > kartach pamięci też miały szansę przetrwać - mi kiedyś żona kartę SD z
    > czytnikiem przez pomyłkę uprała w pralce wraz z koszula - i karta przeżyła
    > bez szwanku.

    Elektronika może nie przeżyje, ale komora z talerzami to akurat dość
    dobrze chroniona. Dane więc są do odzyskania spokojnie :)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 36. Data: 2011-05-22 07:51:43
    Temat: Re: FullHaDe domyślną rozdzielczością we wszystkich aparatach [było: Rozdzielczość - pytanko odpryskowe.]
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-05-17 13:00:03 +0200, John Smith <u...@e...net> said:

    > Mój 350D jeszcze dycha i nie uśmiechało by mi się trzymanie RAW-ów 25MB
    > (50D) zamiast 7MB.

    Trzeba mieć zdecydowany palec i sprawny klawisz "delete" na klawiaturze.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2011-05-23 05:38:55
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-05-22 00:31, dominik pisze:

    > Elektronika może nie przeżyje, ale komora z talerzami to akurat dość
    > dobrze chroniona. Dane więc są do odzyskania spokojnie :)

    Z tego co pamiętam zawsze jest tam otworek do wyrównywania ciśnienia.
    Wprawdzie jest tam filtr który chroni przed kurzem, ale... czy słona
    woda przez niego się nie przedostanie?
    A osobna kwestia to koszt odzyskania danych z takiego zalanego dysku.
    Dane agencji rządowych pewnie byłyby odzyskane, ale mam wrażenie, ze w
    przypadku prywatnych zdjęć mało kto zdecydowałby się na opłacenie takiej
    usługi - zwłaszcza,z ę po kataklizmie firmy zajmujące sie odzyskiwaniem
    są zapewne mocno obciązone pracą - i na promocyjne rabaty liczyć nie
    można:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 38. Data: 2011-05-23 09:27:45
    Od: John Smith <u...@e...net>

    JA napisał(a):

    > Trzeba mieć zdecydowany palec i sprawny klawisz "delete" na klawiaturze.

    No, ale to obowiązuje niezależnie od rozmiarów plików.
    A coś jednak zostać na dysku powinno...
    :-)

    --
    Mirek

  • 39. Data: 2011-05-23 14:01:26
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-05-16 17:32:25 +0200, "J.F." <j...@p...onet.pl> said:

    > No nie, pixele w 300dpi jeszcze widac, troszke wiecej by sie przydalo.

    Zmień lab, bo ten najwidoczniej robi ukryty downsampling,
    prawdopodobnie przy transferze. Na odbitkach ze znakomitej większości
    labów nie zobaczysz różnicy jakościowej pomiędzy plikiem 200 a 300 ppi.
    Mogą się pojawiać niuanse wynikające z wewnętrznych algorytmów
    skalowania obrazu przez lab (zwłaszcza gdy dostaje za dużo pikseli),
    ale to zwykle niuanse.

    de Fresz