  • 21. Data: 2011-05-17 17:15:59
    Temat: Re: Rozdzielczość - pytanko odpryskowe.
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > Pytanie było o to, czego kolega chce i po odpowiedziach widać, że
    > np. wciąż kultywuje staroświeckie przenoszenie fotografii na mało
    > zdynamizowany papier...
    > Tyz piknie! ;-)

    I tak jeszcze off-topicznie dla wywyższających trwałość papierowych
    odbitek nad nośniki cyfrowe:

    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031511/bp36.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031411/bp34.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/quake2/bp36.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031611/bp11.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031611/bp1.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031611/bp24.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/quake2/bp7.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/quake2/bp3.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/quake2/bp31.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031511/bp24.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031511/bp37.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031511/bp52.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031411/bp5.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031411/bp24.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031411/bp7.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031811/bp13.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031811/bp16.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031411/bp11.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031411/bp23.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031411/bp30.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031411/bp8.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031411/bp33.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031411/bp36.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031411/bp49.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031411/bp26.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031411/bp40.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031511/bp40.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031511/bp31.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031511/bp38.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031511/bp32.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031511/bp41.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031511/bp42.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031511/bp45.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/quake2/bp32.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/quake2/bp9.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/quake2/bp13.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/quake2/bp21.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/quake2/bp35.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031811/bp25.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031811/bp15.jpg

    [mr.]

  • 22. Data: 2011-05-17 17:32:36
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    I jeszcze:

    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031711/bp3.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031711/bp5.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031711/bp4.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031711/bp6.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031711/bp7.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031711/bp24.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031711/bp18.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031711/bp21.jpg
    http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/
    blogs/bigpicture/japan_031711/bp1.jpg

    [mr.]

  • 23. Data: 2011-05-17 17:40:04
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 11-05-17 19:15, Mariusz [mr.] pisze:

    > I tak jeszcze off-topicznie dla wywyższających trwałość papierowych
    > odbitek nad nośniki cyfrowe:

    To tylko dowodzi, że kataklizm typu tsunami niszczy wszystko. Idąc
    dalej, za ileś-tam milionów lat słońce pochłonie Ziemię i zakończy
    arbitralnie wszystkie flejmy, nawet ten "Canon czy Nikon".
    P.S.
    Asahi znaczy "wschodzące Słońce". ;P
    --
    "We all go a little mad sometimes."
    Norman Bates

  • 24. Data: 2011-05-17 17:47:58
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Pawel Gancarz" <y...@t...pl> wrote:

    > To tylko dowodzi, że kataklizm typu tsunami niszczy wszystko. Idąc
    > dalej, za ileś-tam milionów lat słońce pochłonie Ziemię i zakończy
    > arbitralnie wszystkie flejmy, nawet ten "Canon czy Nikon".

    No ale to był tylko przykład ekstremalny - najbardziej dewastacyjne
    zdarzenie w historii ludzkości.

    W praktyce wystarczy jakiś pożar, pies, wizyta rodziny z dziećmi czy
    zbyt gorliwe sprzątanie (znam z autopsji :-/ ).

    [mr.]

  • 25. Data: 2011-05-17 17:53:00
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 11-05-17 19:47, Mariusz [mr.] pisze:
> [...]
    >
    > W praktyce wystarczy jakiś pożar, pies, wizyta rodziny z dziećmi czy
    > zbyt gorliwe sprzątanie (znam z autopsji :-/ ).

    Średnio uzdolnione dziecko niczym się nie różni od tsunami, nośnikom
    cyfrowym też da radę.

  • 26. Data: 2011-05-17 18:01:38
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Pawel Gancarz" <y...@t...pl> wrote:

    [...]
    > Średnio uzdolnione dziecko niczym się nie różni od tsunami, nośnikom
    > cyfrowym też da radę.

    Jednemu oczywiście tak. Ale jedną z kluczowych zalet cyfrowego
    przetwarzania danych jest możliwosć wykonywania 100% kopii (których
    zapis w dodatku nie ulega żadnej degradacji wraz z upływem czasu).

    A już prawdopodobieństwo utraty wszystkich nośników równa się
    iloczynowi prawdopodobieństw utraty wszystkich z osobna => już przy
    trzech nośnikach można spać spokojnie - 5% ryzyko utraty jednego daje
    0,01% ryzyka utraty wszystkich.

    [mr.]

  • 27. Data: 2011-05-17 18:18:06
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 11-05-17 20:01, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    > iloczynowi prawdopodobieństw utraty wszystkich z osobna => już przy
    > trzech nośnikach można spać spokojnie - 5% ryzyko utraty jednego daje

    Temu się nie da zaprzeczyć. Jeśli dodać przechowywanie gdzieś na zdalnym
    serwerze to i tsunami niestraszne. Ciekawe jest co innego - bardzo
    niska tzw. świadomość techniczna społeczeństwa. Dziw bierze, jak często
    jedyna kopia bywa na padniętym właśnie dysku czy płytce.

  • 28. Data: 2011-05-17 19:31:38
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Pawel Gancarz" <y...@t...pl> wrote:

    [...]
    > Ciekawe jest co innego - bardzo niska tzw. świadomość techniczna
    > społeczeństwa. Dziw bierze, jak często jedyna kopia bywa na padniętym
    > właśnie dysku czy płytce.

    Pozostaje tylko przytaknąć. Zresztą poruszyłem wątek multiplikacji
    kopii, bo niedawno nam się tu przypomniał grupowicz (nota bene
    specjalista od mierzenia rozdzielczości oka w metrach), który swoją
    obecność na grupie rozpoczął właśnie od płakusiania nad utratą
    wszystkich zdjęć cyfrowych. I mimo, że wszystkim dookoła udowadniał jak
    bezkonkurencyjnie trwalszy jest zapis analogowy, że nigdy zdjęcia
    cyfrowe nie będą trwałe (w dodatku cyfrowe Canony nie potrafią ostrzyć),
    to jakoś nam tu na grupie któryś rok umila życie... ;-)

    A jeszcze przeglądając przeznaczony do kasacji Zawsze Kwadrat
    http://zawsze-kwadrat.pl/2007/05/jak-przejsc-z-fotog
    rafii-cyfrowej-na-analogowa-poradnik/
    zabawił mnie takiż wpis w komentarzach:

    Artur: Kilka dni temu sprzedałem cyfrówkę, kiedy w końcu
    uświadomiłem sobie że od dwóch lat nie włożyłem do albumu nowych zdjęć.
    Po drodze dwukrotnie formatował mi się komputer i tysiące zdjęć.( to
    prawda że cyfrówką trzaska się bez opamięyania ) poszło w eter, zresztą
    i tak nigdy chyba bym ich nie wywołał. Kupiłem lustrzankę analogową z
    wielką lampą i dżwigam ten sprzęt, ale nie żałuję, [...]
    Mam pytanie: mnie więcej od 23 lat kupuję płyty cd. Dlaczego najstarsza
    jaka się zachowała ma jakieś 10 lat??. Mam natomiast jeszcze od cholery
    analog.ów które zniszczyć się nie chcą. Ha. Cyfra to wirtualny świat,
    matrix. Przydaje się ale na krótko. Pozdrawiam wszystkich.

    Co do płyt: pewnie żyła wodna, albo inne atomy... :)) Mnie jakoś
    ani oryginalnie tłoczone, ani chałupniczo wypalane CD psuć się nie
    chcą - niedawno sprawdzałem nagrywaną płytkę sprzed 15 lat - i działa.
    A jakby była ważna, to już dawno miałaby swojego cyfrowego dubla.

    Chyba kluczem jest wprowadzenie rutynowego workflow: np. u mnie po
    zgraniu karty od razu następuje wypalenie dwóch płytek różnych markowych
    producentów (kiedyś to byli: Philips, Verbatim, TDK i Sony, dziś
    obniżyłbym zaufanie do TDK), oczywiście z weryfikacją, a jak porcja za
    mała - to na pendrive. Dopiero wtedy formatuję kartę i cykl zaczyna się
    od nowa.
    W życiu nie straciłem nawet jednego cyfrowego zdjęcia.

    [mr.]

  • 29. Data: 2011-05-17 19:41:42
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-05-17 19:15, Mariusz [mr.] pisze:

    > I tak jeszcze off-topicznie dla wywyższających trwałość papierowych
> [...]

    Cóż... jak widać przeżyły. Te na twardych dyskach raczej nie mialy szans
    po zalaniu słoną wodą. A te na płytach CD/DVD? Skorodowały? Nie wiem...
    Na kartach pamięci też miały szansę przetrwać - mi kiedyś żona kartę SD
    z czytnikiem przez pomyłkę uprała w pralce wraz z koszula - i karta
    przeżyła bez szwanku.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 30. Data: 2011-05-17 19:50:15
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-05-17 20:01, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    > przetwarzania danych jest możliwosć wykonywania 100% kopii (których
    > zapis w dodatku nie ulega żadnej degradacji wraz z upływem czasu).

    To fakt - kopii można mieć wiele, a jeśli nośnik nie ulegnie uszkodzeniu
    - degradacji nie ma.

> [...]
    > iloczynowi prawdopodobieństw utraty wszystkich z osobna => już przy
    > trzech nośnikach można spać spokojnie - 5% ryzyko utraty jednego daje

    Tak jeszcze kiedyś przed wojna jeden matematyk uczył. Tłumaczył
    studentom, że skoro prawdopodobieństwo że pierwszy spotkany na ulicy
    człowiek będzie mężczyzną jest równe 1/2, dwóch kolejnych mężczyzn -
    1/4, trzech - 1/8 to o to, że nie zdarzy się, że 50 kolejnych spotkanych
    ludzi będzie mężczyznami jest seę gotów założyć o dowolne pieniądze.
    I... w tym momencie tupot nóg za oknem - przed oknami wydziału
    przemaszerowała kompania wojska...*

    * w tamtych odległych czasach w wojsku nie służyły kobiety...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)