  • 1. Data: 2011-05-15 22:10:32
    Temat: Tani kompakt do turystyki (Samsung ES28)
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    Witam,
    Szukam małego i taniego kompaktu. Będzie wykorzystywany na wypadach na
    rower i w góry ("na lekko"). Poza tym oczywiście codzienne noszenie po
    mieście. Podstawowe wymagania to:
    - niska cena (powiedzmy: do 300 zł),
    - zasilanie "paluszkami".

    Naturalnym wyborem wydał mi się Canon A495 - wiem jakie robi zdjęcia i
    byłbym zadowolony. Niestety martwi mnie brak szerokiego kąta (trudno tak
    nazwać 37mm). Czasem w turystyce przydałoby się objąć trochę więcej. Z
    drugiej strony - wolę mieć ładne zdjęcia wąskie niż fatalne szerokie...

    Niestety z tanimi aparatami na AA i obiektywem w okolicy 28mm jest dość
    krucho. Tak naprawdę znalezłem tylko jeden wyglądający w miarę
    sensownie: tytułowy Samsung ES28. Niestety miałem problem ze
    znalazieniem sensownych recenzji czy sampli z tego aparatu.

    Czy ktoś posiada tego Samsunga? Byłym wdzięczny za jakąś galerię i uwagi
    użytkowe.

    pozdrawiam,
    PK

    P.S.: Używam dosyć "turystycznego" Nikona D40 (kupionego jeszcze w
    czasach, gdy byłem trochę aktywniejszy na grupie), ale to jednak wciąż
    zbyt duża cegła :)

  • 2. Data: 2011-05-18 19:17:31
    Temat: Re: Tani kompakt do turystyki (Samsung ES28)
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Nie przywiązuj się zbytnio do "paluszków". Aktualnie akumulatory Li-Ion nie
    są drogie i jest od groma zamienników.

    --
    Lol

  • 3. Data: 2011-05-18 20:44:47
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-05-18 21:17, Lol wrote:
    > Nie przywi?zuj sie zbytnio do "paluszków". Aktualnie akumulatory Li-Ion nie
    > s? drogie i jest od groma zamienników.

    Nie wiem czy znajdę takie zamienniki w schronisku górskim :] Poza tym
    chodzi nie tylko o zamienniki, ale też kwestie ładowania (a właściwie
    braku możliwości ładowania). To ile miałbym kupić tych li-ion? 5? :)

    pozdrawiam,
    PK

  • 4. Data: 2011-05-19 07:21:41
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Kosu" <6...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > chodzi nie tylko o zamienniki, ale też kwestie ładowania (a właściwie
    > braku możliwości ładowania). To ile miałbym kupić tych li-ion? 5? :)

    Większość schronisk ma prąd (jeśli z agregatu, to może być w określonych
    godzinach i wtedy mogą przydać się np. dwie ładowarki plus przejściówka -
    żarówka - gniazdko ;) ). Gdy nastawiasz się na totalną ekstremę, to raczej
    fotoogniwa z wyjściem zasilania USB (ostatecznie "samochodowe" i adapter
    zasilania) plus powiedzmy 3 akumulatorki (zamienniki w cenach do 30 zł).
    Pewne wątpliwości mógłbym mieć tylko wtedy, gdybyś stricte nastawiał się na
    niskie temperatury - wtedy Li-Ion może okazać się gorsze niż NiMH.

    Poprzedni kompakt "mobilny" wybierałem właśnie w oparciu o kryterium
    "paluszków". Obecny wziąłem z dedykowanym aku Li-Ion. To drugie rozwiązania
    okazało się lepsze.

    --
    Lol