    From: Pawel Gancarz <y...@t...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Rozdzielczość - pytanko odpryskowe.
    Date: Tue, 17 May 2011 22:33:25 +0200

    W dniu 11-05-17 21:31, Mariusz [mr.] pisze:

    > Chyba kluczem jest wprowadzenie rutynowego workflow: np. u mnie po
    > zgraniu karty od razu następuje wypalenie dwóch płytek różnych markowych
    > producentów (kiedyś to byli: Philips, Verbatim, TDK i Sony, dziś
    > obniżyłbym zaufanie do TDK), oczywiście z weryfikacją, a jak porcja za
    > mała - to na pendrive. Dopiero wtedy formatuję kartę i cykl zaczyna się
    > od nowa.
    > W życiu nie straciłem nawet jednego cyfrowego zdjęcia.

    Ja najważniejsze rzeczy trzymam dodatkowo na 2 zewnętrznych serwerach.
    W niektóre z nich włożyłem sporo pracy i czasu, nie darowałbym sobie
    ich utraty. Pliki mające charakter poufny pakuję własnym archiwizerem,
    co go kiedyś pisałem kiedyś na zaliczenie (po modyfikacjach), może
    jestem paranoikiem, ale to nic nie kosztuje.
    Niestety, z obserwacji wśród znajomych widzę, że przeciętny Kowalski
    trzyma zdjęcia "w pikasie", na dyskach i nośnikach panuje bałagan,
    prawo Murphy'ego sprawia, że jakieś śmieci są w fafnastu kopiach,
    a akurat przy tym najważniejszym "coś się źle kliknęło".
    --
    "We all go a little mad sometimes."
    Norman Bates