  • Data: 2013-08-04 23:22:33
    Temat: Re: Rozczarowanie skutecznością zasięgu dvbt
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.08.2013 o 21:32 Marek <f...@f...com> pisze:

    > Ze 20 lat temu czytałem artykuł w jakimś piśmie popularno-naukowym o
    > przyszłości tv jaką ma być tv cyfrowa. Wśród jej zalet wymieniano m.in.
    > to, że nie będzie potrzeba do poprawnego odbioru specjalnych instalacji
    > i anten. Emisja cyfrowa będzie na tyle silna, że sygnał będzie można
    > odebrać nawet na wewnętrznych antenach odbiornika (nie pamietam co autor
    > miał na myśli pisząc wewnętrznych, pewnie podobnych do anten w
    > współczesnych komórkach). Na pewno do odbioru miała wystarczac mała
    > antena pokojowa.
> [...]
    I mieli rację, odbiór DBVT jest znacznie lepszy niż analogówki, przy
    znacznie mniejszych mocach nadajnika jest leposzy odbiór.
    Ale jest zasze jakieś, wzmacniacze antenowe muszą być lepsze tzn
    mniej się przesterowywać i antena najlepiej kierunkowa i co najważniejsze
    jak będziesz miał za silny sygnał albo zniekształcony przez marny
    wzmacniacz to także nic nie odbierzesz. W twoim przypadku zacząłbym od
    małej Yagi + symetryzator i max 5m nowego kabla najlepiej sat bo mają
    mniejsze straty.

    --

    Pozdr
    Janusz