-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!f30g2000vbz.googlegroup
s.com!not-for-mail
From: Rowerex <r...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.rec.rowery
Subject: Re: Rowerzyści
Date: Mon, 16 Jul 2012 08:57:20 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 155
Message-ID: <9...@f...googlegroups.com>
References: <jtc7i3$18e$126@usenet.news.interia.pl>
<s...@o...pl>
<jtedbc$7sn$1@inews.gazeta.pl>
<4...@w...googlegroups.com>
<jtvdev$c8b$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 89.231.241.7
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1342454240 23959 127.0.0.1 (16 Jul 2012 15:57:20 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Mon, 16 Jul 2012 15:57:20 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: f30g2000vbz.googlegroups.com; posting-host=89.231.241.7;
posting-account=lfrGeQoAAACtcGsIbSdCj_nSfRfLyz_L
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15)
Gecko/20110303 Firefox/3.6.15,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2459465 pl.rec.rowery:1094123
[ ukryj nagłówki ]On 15 Lip, 22:41, dominik <u...@d...net.pl> wrote:
> On 2012-07-09 15:20, Rowerex wrote:
>
> > Równie śmieszny jest argument, że skoro zawsze znajdzie się jakiś
> > niepoprawnie jeżdżący kierowca, to rowerzystów należy usunąć z jezdni
> > i w ogóle odizolować.
>
> No tak byłoby idealnie, tzn. najlepiej sieć chodników, dróg rowerowych i
> samochodowych.
Samochody w tunelach, rowery na powierzchni, pociągi na wiaduktach....
> Wszyscy szczęśliwi bo nikt sobie nie wjeżdża w paradę -
> piesi bezpieczni, rowerzyści też, a blachosmodziarze sobie swoją drogą.
...tylko nie wiem gdzie umieścić pieszych ;-))
> jazda rowerem jest darmowa.
Hmm... a ja tyle kasy wtopiłem w swoje rowery i wszystko co z tym jest
związane :)
> Gdyby lobby rowerowe stać było na sieć superszybkich rowerostrad
> to by nikt nie spychał ich na pobocze. Tymczasem drogi mamy głównie od
> kierowców i cierpią wszyscy - rowerzyści, bo muszą się bać, a kierowcy bo
> muszą zwolnić i co rusz mają jakieśtam ograniczenie.
A kierowcy muszą zwalniać na przejściach i przejazdach rowerowych :)
> > Skutkiem tego jest mnożenie chaotycznie
> > prowadzonych DDR i jeszcze większe mnożenie skrzyżowań DDR-jezdnia,
> > raz w formie przejazdów, dwa w formie przejść dla pieszych, które to
> > przejścia i tak rowerzyści pokonują jadąc.
>
> I widzisz kierowcy też mają tak okrutnie źle, że im drogę przecinają pasy
> z światłami lub nie, że trzeba się zatrzymywać, że zwalniać by nie
> wyprzedzać na pasach i wiele innych ograniczeń. Wszystko to strasznie złe
> i niedobre, bo nie można przez to popierniczać ile farbyka daje.
>
> Widzisz, każdy ma źle.
Każdym ma źle nie dlatego, że tak ma być, tylko dlatego, że sieci
komunikacyjne dla pojazdów, rowerów, pieszych, pociągów i tramwajów
zaprojektowano tak a nie inaczej. Słowo "zaprojektowano" jest tu nie
trochę na miejscu, bo w wielu wypadkach jest to coś w stylu:
1. "Walniemy sobie DDR przy tej drodze bo to symbol postępu - wyborcy
nas docenią"
2. No ale "nie zmieści się DDR po obu stronach" więc "walnijmy DDR po
jednej stronie" a na "jezdni walnijmy se B9"
3. No ale "ta DDR gdzieś się kończy i zaczyna, nie ma jak z niej
zjechać ani na nią wjechać", no ale "co nas to obchodzi - remontujemy
ten odcinek drogi, na pozostałe nie mamy funduszy", no to "walnijmy
C13a na końcu i na początku i przejście dla pieszych, jak będą zsiadać
z roweru i przeprowadzać przez przejście by móc jechać jak się skończy
DDR, to będzie bezpiecznie"
I jest git - mieścina ma DDR, w folderach reklamowych jest się czym
chwalić ;-)
> > pierwszeństwo... Byłem tam gdy policja "spisywała" kierowcę. Kierowca
> > był mocno przestraszony, a rowerzysta wylądował w szpitalu.
> > Współczułem obydwu...
>
> Niemiła sprawa, ale z tego co piszesz to wina jest rowerzysty? Dla obu to
> niechciane kłopoty, ale co proponujesz żeby zrobić?
Rowerzysta jechał po DDR, która z jego punktu widzenia znajduje się po
lewej stronie jezdni. Samochód jechał w przeciwnym kierunku jezdnią i
skręcał w drogę poprzeczną przecinającą tą DDR, na tej jezdni
przecinającej jest przejazd rowerowy. Samochód po wykonaniu skrętu
walnął w rowerzystę.
Kto miał pierwszeństwo?
> > Paradoks tego wypadku polega na tym, że gdyby nie było tej DDR i nie
> > było tego przejazdu, to obydwaj uczestnicy kolizji w ogóle by się nie
> > spotkali, bowiem jechali w przeciwnych kierunkach i znaleźliby się po
> > przeciwnych stronach jezdni.
>
> To jest gdybanie. Rozumiem, że zmierzasz do sytuacji, w której rowerzysta
> ma pierwszeństwo i przewalone kierowca auta? A policzyłeś ile wypadków
> byłoby z powodu potrąceń rowerzystów na ulicy? My nie mamy takich super
> szerokich jak w usa.
Nie. Zmierzam do sytuacji w której rowerzysta jest równouprawnionym
uczestnikiem ruchu.
> (...)
>
> > niewielu lub nikt tam nie dojedzie, a skoro rowerzysta nie mieszka w
> > ostatnich zabudowaniach, to albo wariat, albo pijak, albo sportowiec,
> > a takich na rowerach jest niewielu i robi się wszystko, by było ich
> > jak najmniej (im mniej sportowców tym bezpieczniej - lepiej niech pasą
> > brzuchy w autach zajadając kebaby)...
>
> Bo drogi rowerowe buduje się głównie tam, gdzie są problemy komunikacyjne
I to się nie zgodzę. Drogi rowerowe buduje się tam gdzie popadnie,
potęgując problemy komunikacyjne. Najczęściej DDR powstają na zasadzie
"upchania", jak już nic nie da się zrobić i nie da się nic "upchać",
to się robi ciąg rowerowo-pieszy.
> z autami i komunikacją miejską, wszystko w jakiejś nadziei, że może trochę
> ulży. Poza miastem klientów brak najczęściej. Chodnika nie ma co dopiero
> specjalnej ścieżki dla rowerów. Nawet piesi muszą snuć się poboczem. Ale
> kto i jak często się snuje pomiędzy miejscowościami? Sens ścieżki jest tu
> żaden z punktu widzenia ekonomii.
Ja się snuję i paru innych wariatów by się znalazło, jesienią i zimą
jeżdżę po zmroku, po lodzie, śniegu itp.
Spora część wypadków z udziałem rowerzystów, to wypadki pomiędzy
miejscowościami, w miejscach nieoświetlonych, często z powodu
nieoświetlonych rowerów. Poza obszarami zabudowanym prędkości pojazdów
są znacznie większe, a drogi wcale nie szersze. Z punktu widzenia
rowerzysty miasto jest niemal rajem, wszystko oświetlone i wszystko
widać....
Pozdr-
-Rowerex
Następne wpisy z tego wątku
- 16.07.12 18:04 Rowerex
- 16.07.12 18:08 Rowerex
- 16.07.12 18:09 PlaMa
- 16.07.12 18:14 Rowerex
- 16.07.12 18:46 PK
- 16.07.12 19:57 Jan Srzednicki
- 16.07.12 20:41 PK
- 16.07.12 20:48 PK
- 16.07.12 20:53 RoMan Mandziejewicz
- 16.07.12 23:51 Rowerex
- 17.07.12 03:51 dominik
- 17.07.12 03:54 dominik
- 17.07.12 04:40 dominik
- 17.07.12 04:43 dominik
- 17.07.12 04:50 dominik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=