  • Data: 2012-07-16 23:51:45
    Temat: Re: Rowerzyści
    Od: Rowerex <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 16 Lip, 19:53, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    wrote:

    > Znaczy uważasz za normalne wpychanie się rowerzysty pomiędzy
    > krawężnik a samochód sygnalizujący zamiar skrętu w prawo?

    1. Wykonaj taki skręt przed innym samochodem, tak by ten miał szanse
    uderzyć z boku oraz obejrzyj lub posłuchaj reakcji kierowcy.

    2. Samochód wykona skręt w prawo przed rowerzystą w takich
    przypadkach:
    a) rowerzysta jechał jakiś czas za samochodem, samochód sygnalizuje
    skręt w prawo, rowerzysta nie zwalnia tylko próbuje go omijać z prawej
    b) rowerzysta jechał przed samochodem lub obok samochodu, został
    wyprzedzony po czym samochód wykonuje skręt w prawo ciągle mając
    włączony prawy kierunkowskaz...

    W przypadku 2a będzie to z reguły wina rowerzysty.

    Przypadek 2b jest najgroźniejszy. W wielu wypadkach jest to zajechanie
    drogi przez samochód czyli wyprzedzenie i szybki skręt w drogę
    poprzeczną lub do najbliższej posesji. Skręty do posesji są najgorsze,
    ponieważ absolutnie nie da się ich przewidzieć. Niestety często
    kierowcy nie są w stanie ocenić prawidłowo prędkości rowerzysty i
    natychmiast po wyprzedzeniu hamują skręcając w prawo.

    Rowerzysta może nie mieć szans by zahamować ponieważ:
    a) jest za blisko, a kierowca skręca nie upewniając się, że nie
    zajedzie rowerzyście drogi
    b) rowerzysta jedzie przy krawędzi jezdni i może nie mieć możliwości
    ucieczki do środka jezdni, ot choćby dlatego, że za skręcającym
    samochodem może jechać kolejny, a rowerzysta ma go z boku...

    ...i najważniejsze:

    c) rowerzysta widząc prawy kierunkowskaz tuz po manewrze wyprzedzania
    przez samochód nie wie czy jest to sygnalizacja powrotu na pas czy
    jest to _jednocześnie_ sygnalizacja skrętu w prawo.

    Ostatni przypadek to wg mnie kryminał i częsta przyczyna bardzo
    groźnych wypadków.

    W ogóle wg mnie przy niemal każdym wjechaniu rowerzysty w bok
    samochodu skręcającego w prawo należałoby orzekać winę kierowcy
    samochodu wykonującego skręt. Zresztą to samo w relacji samochód-
    samochód, a nie tylko rower-samochód.

    Pozdr-
    -Rowerex