  • Data: 2012-07-13 09:40:02
    Temat: Re: Rowerzyści
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-07-13 02:50, dominik pisze:

    > Ile razy jadę i widzę rowerzystę poruszającego się jezdnią mimo ścieżki
    > kilka metrów obok to trąbię w trosce o jego bezpieczeństwo, bo o ile ja go
    > może wyminę jadąc prędkością dopuszczalną na tej drodze i dalece wyższą
    > niż bezpieczna dla roweru to o tyle ktoś za mną tego szczęścia mieć nie

    To znaczy, że (bez względu na *dopuszczalną* prędkość) powinieneś jechać
    taką drogą wolniej. Są bowiem rowery, które nie mogą jechać DDR i muszą
    jechać jezdnią. Jest wówczas oczywiste, że samochody muszą dostosować
    się z prędkością do warunków jazdy, a nie jechać tyle ile znaki czy
    ogólne przepisy zezwalają.

    > musi i może dojść do wypadku! Mówię o miejscu, gdzie ścieżka jest ładna,
    > oddzielona, a droga niezbyt bezpieczna sama w sobie (np. zakręty). Szkoda,
    > że tak mało osób trąbi czy to na pieszych (rzadkość) czy rowerzystów tam,
    > bo przez to co rusz nadarza się ktoś to uzna, że przecież nic się nie
    > stanie jak kawałek sobie tak przejedzie skracając drogę do osiedla o może
    > 100m. Trąbienie to też informacja dla jadących za mną, że czegoś trzeba
    > się spodziewać, zza 2m wysokiego auta w mieście niekoniecznie widać
    > rowerzystę.

    Popełniasz błąd, popularny wśród wielu kierowców, którzy nie do końca
    rozumieją PoRD. Nie każdy rower musi, nie każdy rower może jechać po
    DDR. Zawsze musisz być przygotowany na obecność roweru na drodze, jak
    również i na pasach (i nie będzie to niezgodne z przepisami!)

    > Podobnie w sytuacji jak rowerzyści jadą obok siebie zamiast tak jak jak to
    > w przepisach - za sobą - tu również dbam o ich bezpieczeństwo dokładnie z
    > tego samego powodu i dokładnie tak samo - trąbiąc, często działa bo

    Przepis już od dłuższego czasu zezwala na jazdę rowerzystom parami obok
    siebie. Jest to również dla nich bezpieczniejsze, ponieważ niejako
    wymusza większą odległość samochodu przy wyprzedzaniu.

    > zsiadają z roweru nawet lub ustawiają się jak powinni. Każdy kierowca wie,
    > że trudno wyminąć jednego rowerzystę, wiele trudniej dwóch obok siebie, to
    > już sytuacja bardzo niebezpieczna i użycie klaksonu jest w 100% uzasadnione.

    Sęk w tym, że spora część kierowców nie wyprzedza jednego rowerzysty,
    tylko jedzie "na pałę". Z dwoma już tak się nie da.

    --
    Liwiusz