  • Data: 2017-10-06 15:35:23
    Temat: Re: "Rower pojawił się nagle"
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.10.2017 o 12:07, SW3 pisze:

    > Zresztą nawet jak nie zwolnią do prędkości pieszego (4-6 km/h) tylko do
    > ok. 10km/h to i tak ich będzie łatwiej zauważyć niż teraz. Teraz
    > teoretycznie mogą jechać 50km/h (przeważnie).

    Problem ma dwie warstwy.

    Jedna to taka, że skręcając (akurat w prawo nie w lewo) ciężko
    rowerzystę zauważyć. Jak jest widoczność to często wystarczy paterzeć
    czy wcześniej takowego nie wyprzedzasz, co daje dość dużą (pytanie czy
    zadowalalającą) skuteczność detekcji rowerzystów.

    Druga to taka, że większość kierowców nie zdaje sobie sprawy nawet z
    pierwszej warstwy, bo problemu wogóle nie dostrzega. Pytałem o to
    znajomych czy nie mają problemów z widocznością rowerzytów przy skręcie
    w prawo i większość z nich odpowiedziała, że żadnego, bo po prostu
    rowerzyści w nich nie wjeżdzają;)

    Shrek