  • 111. Data: 2014-01-24 14:35:24
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
    Thu, 23 Jan 2014 17:57:02 Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
    napisał(-a):

    >A ile niższa jest ta sprawność przy 1700rpm od sprawności przy np.
    >2400rpm?

    Troche roznych map
    http://ecomodder.com/wiki/index.php/Brake_Specific_F
    uel_Consumption_(BSFC)_Maps

    Tylko zwracam uwage ze jak zmienimy bieg, to zmieniaja sie obroty i
    obciazenie.

    Dobry przyklad to Mercedes Benz 300SD OM617 5 cylinder

    Macie tam hiperbole stalej mocy. Jedziemy sobie np spokojnie 110km/h,
    potrzeba do tego 30kW,
    no i jak zejdziemy do 1500rpm, to bedzie palil 260g/kWh.
    Przy 1750 bedzie minimum, a potem spalanie z obrotami rosnie.

    Ale juz przy 50kW optymalne obroty to jakies 2300.

    J.

  • 112. Data: 2014-01-24 14:45:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 1:34:03 PM, you wrote:

> [...]
    > ogniwie i z jaką prędkością postępują te zjawiska. Myślę, że dobrze
    > wiesz, że opad masy czynnej może nastąpić z wielu powodów, z których
    > tylko jednym jest chroniczne niedoładowanie. Znacznie prościej uszkodzić
    > akumulator w ten sposób można zwyczajnie nie przykręcając do do samochodu.
    > Akumulator, który ma napięcie spoczynkowe na poziomie 12,3V jest jak
    > najbardziej niedoładowany ale w żadnym wypadku nie dojdzie do jego
    > szybkiego zniszczenia. Często jest to po prostu kwestia eksploatacji.
    > Większość akumulatorów w samochodach używanych głównie do jazdy miejskiej

    Dopiero co napisałeś ,,Niedoładowany akumulator może funkcjonować
    bardzo długo". I do tego się odnoszę. Usuwanie kontekstu nie pomoże.
    A kontekst jest taki, że piszesz o ładowaniu napięciem 12.7V jako
    wystarczającym co jest dokumentną bzdurą, bo to jest napięcie
    wystarczające do zniszczenia akumulatora jeszcze w czasie gwarancji. I
    odrzucenie roszczeń gwarancyjnych z powodu błędnej eksploatacji.

    Mój samochód jest obecnie samochodem niedzielnego kierowcy. Odpalam go
    może dwa razy w tygodniu, żeby po zakupy pojechać ledwie 2km w jedną
    stronę. I przy włączonym silniku na akumulatorze mam ponad 14V (bez
    świateł itp) - tyle, ile potrzebuje akumulator do poprawnego
    ładowania. Problem wiecznego niedoładowania występował w - nomen omen
    - kaszlakach, normalnemu samochodowi z silnikiem Otto wystarczy te
    4km dwa razy w tygodniu, żeby akumulator się nie zasiarczał.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 113. Data: 2014-01-24 15:01:29
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-24, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > stronę. I przy włączonym silniku na akumulatorze mam ponad 14V (bez
    > świateł itp) - tyle, ile potrzebuje akumulator do poprawnego

    Znaczy sie masz sprawny uklad ladowania, jak jest mniej to logicznym
    jest, ze cos jest z ukladem nie tak i nalezaloby sie nad tym pochylic
    zwlaszcza jak mamy zamiar kupic nowy akumulator.

    Ale jak widac Tomasz pewnie klocki hamulcowe tez zmienia jak sie skonczy
    blacha, no bo przeciez blachy wystarczaja do zatrzymania samochodu.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 114. Data: 2014-01-24 15:03:31
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-24 12:48, Tomasz Stiller pisze:

    > A co KF Ci nie działa?
    >
    > Tomek
    Liczę na to, że może kiedyś coś sensownego napiszesz, ale widzę, że
    bezpodstawnie.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 115. Data: 2014-01-24 15:08:36
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 14:45:36 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Dopiero co napisałeś ,,Niedoładowany akumulator może funkcjonować bardzo
    > długo". I do tego się odnoszę. Usuwanie kontekstu nie pomoże.
    > A kontekst jest taki, że piszesz o ładowaniu napięciem 12.7V jako

    Skoro już mnie posądzasz o coś takiego, to czy mógłbyś wskazać gdzie to
    napisałem? Ponieważ nie przypominam sobie, żebym się wypowiadał w ten
    sposób tutaj na grupie.

    > Mój samochód jest obecnie samochodem niedzielnego kierowcy. Odpalam go
    > może dwa razy w tygodniu, żeby po zakupy pojechać ledwie 2km w jedną
    > stronę.

    Dwa razy w tygodniu przy w pełni sprawnej instalacji wystarczy do
    poprawnego funkcjonowania akumulatora - ale nie chce mi się wierzyć, że
    akumulator jest w pełni naładowany w takim cyklu. Gorzej, jeśli z tego
    zrobi się raz na dwa tygodnie.

    Tomek

  • 116. Data: 2014-01-24 15:12:16
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 14:11:18 +0100, r...@k...pl wrote:

    > A komputer pokładowy co mówi?

    Witamy na pokładzie.

    Pytasz o komputer w moim samochodzie? Nie mam benzyny z komputerem, więc
    nie wiem.

    Tomek

  • 117. Data: 2014-01-24 15:18:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 3:12:16 PM, you wrote:

    > Witamy na pokładzie.
    > Pytasz o komputer w moim samochodzie? Nie mam benzyny z komputerem, więc
    > nie wiem.

    Ale autorytatywnie twierdzić, że na niższym biegu pali mniej
    potrafiłeś. Na jakiej podstawie?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 118. Data: 2014-01-24 15:24:18
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 15:18:04 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale autorytatywnie twierdzić, że na niższym biegu pali mniej potrafiłeś.
    > Na jakiej podstawie?

    Pisałem o tym wcześniej, na podstawie wskazań spalania chwilowego
    komputera w samochodzie z silnikiem diesla.

    Tomek

  • 119. Data: 2014-01-24 15:26:16
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-24, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:

    > Pisałem o tym wcześniej, na podstawie wskazań spalania chwilowego
    > komputera w samochodzie z silnikiem diesla.

    Ja pierdole... :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 120. Data: 2014-01-24 15:26:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" napisał w wiadomości
    >Akumulator, który ma napięcie spoczynkowe na poziomie 12,3V jest jak
    >najbardziej niedoładowany ale w żadnym wypadku nie dojdzie do jego
    >szybkiego zniszczenia.

    A slyszales pojecie "zasiarczenie" ?

    > Często jest to po prostu kwestia eksploatacji.
    >Większość akumulatorów w samochodach używanych głównie do jazdy
    >miejskiej
    >ma ten problem i ludzie jakoś żyją.

    Mysle ze z reguly wlasnie nie maja.

    J.