-
121. Data: 2014-01-24 15:28:03
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Fri, 24 Jan 2014 14:24:18 +0000 (UTC), w <lbtt2h$vc0$4@dont-email.me>, Tomasz
Stiller <k...@l...eu.org> napisał(-a):
> On Fri, 24 Jan 2014 15:18:04 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
>
> > Ale autorytatywnie twierdzić, że na niższym biegu pali mniej potrafiłeś.
> > Na jakiej podstawie?
>
> Pisałem o tym wcześniej, na podstawie wskazań spalania chwilowego
> komputera w samochodzie z silnikiem diesla.
Chwilowe wskazanie możesz sobie... wsadzić w ramkę. Jedź na autostradę albo
jakąś dłuższą drogę.
-
122. Data: 2014-01-24 15:32:22
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Fri, 24 Jan 2014 15:26:23 +0100, J.F wrote:
> Użytkownik "Tomasz Stiller" napisał w wiadomości
>>Akumulator, który ma napięcie spoczynkowe na poziomie 12,3V jest jak
>>najbardziej niedoładowany ale w żadnym wypadku nie dojdzie do jego
>>szybkiego zniszczenia.
>
> A slyszales pojecie "zasiarczenie" ?
Słyszałem, co więcej nawet wiem kiedy i z jaką intensywnością występuje.
A dlaczego pytasz? Czyżby interesowało Cię jak bardzo ulega zasiarczeniu
akumulator naładowany w 70%?
Tomek
-
123. Data: 2014-01-24 15:35:22
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Fri, 24 Jan 2014 15:28:03 +0100, r...@k...pl wrote:
> Fri, 24 Jan 2014 14:24:18 +0000 (UTC), w <lbtt2h$vc0$4@dont-email.me>,
> Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> napisał(-a):
>
>> On Fri, 24 Jan 2014 15:18:04 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
>>
>> > Ale autorytatywnie twierdzić, że na niższym biegu pali mniej
>> > potrafiłeś.
>> > Na jakiej podstawie?
>>
>> Pisałem o tym wcześniej, na podstawie wskazań spalania chwilowego
>> komputera w samochodzie z silnikiem diesla.
>
> Chwilowe wskazanie możesz sobie... wsadzić w ramkę. Jedź na autostradę
> albo jakąś dłuższą drogę.
Pisałem już wcześniej na jakim odcinku robiłem ten pomiar i w jakich
warunkach. Zerknij kilka postów wyżej, to się dowiesz dlaczego taki
pomiar jest wiarygodny.
Na dłuższej drodze to dopiero można sobie taki pomiar wsadzić w ramkę.
Wystarczy, że będzie wiało z innego kierunku i już taki pomiar można
sobie wsadzić...
Czy na prawdę tak trudno zrozumieć, że silnik pracujący w optymalnych
warunkach spala jednostkowo mniej paliwa? To na prawdę nie jest fizyka
rakietowa, wystarczy umiejętność czytania wykresów jakie dostarcza
producent silnika :)
Tomek
-
124. Data: 2014-01-24 15:43:50
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Fri, 24 Jan 2014 14:35:22 +0000 (UTC), w <lbttna$vc0$6@dont-email.me>, Tomasz
Stiller <k...@l...eu.org> napisał(-a):
> Pisałem już wcześniej na jakim odcinku robiłem ten pomiar i w jakich
> warunkach. Zerknij kilka postów wyżej, to się dowiesz dlaczego taki
> pomiar jest wiarygodny.
>
> Na dłuższej drodze to dopiero można sobie taki pomiar wsadzić w ramkę.
> Wystarczy, że będzie wiało z innego kierunku i już taki pomiar można
> sobie wsadzić...
Nie no pewnie, krótka droga to idealne warunki do badań -- wiatr nawet nie
zdąży zawiać.
Ergo: czyli trollujesz.
-
125. Data: 2014-01-24 15:46:06
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Fri, 24 Jan 2014 14:26:16 +0000, AZ wrote:
>> Pisałem o tym wcześniej, na podstawie wskazań spalania chwilowego
>> komputera w samochodzie z silnikiem diesla.
>>
> Ja pierdole...
Co pierdolisz kolego?
Producent silnika pisze, że do wyprodukowania 1kWh silnik potrzebuje
230g przy 1400 obr/min,
190g przy 1700 obr/min,
171g przy 2300 obr/min,
To są dane z uwzględnieniem strat własnych silnika. Jazda ze stałą
prędkością potrzebuje stałej ilości energii. Tu już nie potrzeba fizyki,
tylko prosta matematyka się kłania.
Tomek
-
126. Data: 2014-01-24 15:46:20
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Fri, 24 Jan 2014 14:35:22 +0000 (UTC), w <lbttna$vc0$6@dont-email.me>, Tomasz
Stiller <k...@l...eu.org> napisał(-a):
> Czy na prawdę tak trudno zrozumieć, że silnik pracujący w optymalnych
> warunkach spala jednostkowo mniej paliwa?
Oczywiście, że tak. Szkoda tylko, że na obrót tłoka, a nie na odległość (chyba
że odległość pokonaną przez tłok).
-
127. Data: 2014-01-24 15:55:05
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Tomasz,
Friday, January 24, 2014, 3:32:22 PM, you wrote:
>>> Akumulator, który ma napięcie spoczynkowe na poziomie 12,3V jest jak
>>> najbardziej niedoładowany ale w żadnym wypadku nie dojdzie do jego
>>> szybkiego zniszczenia.
>> A slyszales pojecie "zasiarczenie" ?
> Słyszałem, co więcej nawet wiem kiedy i z jaką intensywnością występuje.
> A dlaczego pytasz? Czyżby interesowało Cię jak bardzo ulega zasiarczeniu
> akumulator naładowany w 70%?
Nawet nie potrafisz poprawnego pytania zadać. Bo poprawne pytanie
brzmi - "jak szybko" a nie "jak bardzo". A akumulator naładowany w 70%
ma napięcie spoczynkowe wyższe niż 12.3V.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
128. Data: 2014-01-24 16:00:33
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Tomasz,
Friday, January 24, 2014, 3:35:22 PM, you wrote:
[...]
> Czy na prawdę tak trudno zrozumieć, że silnik pracujący w optymalnych
> warunkach spala jednostkowo mniej paliwa? To na prawdę nie jest fizyka
> rakietowa, wystarczy umiejętność czytania wykresów jakie dostarcza
> producent silnika :)
Który producent silnika dostarcza wykresy przy różnych uchyleniach
przepustnicy? Który dostarcza wykresy przy różnych obciążeniach?
Dlaczego nie odniosłeś się do posta Jarka (J.F.), który wskazał ci ten
wykres:
http://ecomodder.com/wiki/index.php/File:Mercedes_Be
nz_OM617_5cyl_turbo_diesel.jpg
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
129. Data: 2014-01-24 16:03:19
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Tomasz,
Friday, January 24, 2014, 3:46:06 PM, you wrote:
>>> Pisałem o tym wcześniej, na podstawie wskazań spalania chwilowego
>>> komputera w samochodzie z silnikiem diesla.
>> Ja pierdole...
> Co pierdolisz kolego?
> Producent silnika pisze, że do wyprodukowania 1kWh silnik potrzebuje
> 230g przy 1400 obr/min,
> 190g przy 1700 obr/min,
> 171g przy 2300 obr/min,
Przy jakiej mocy dostarczanej?
> To są dane z uwzględnieniem strat własnych silnika. Jazda ze stałą
> prędkością potrzebuje stałej ilości energii.
Stałej MOCY!
> Tu już nie potrzeba fizyki,
Potrzeba znajomości fizyki, żeby moc od energii odróżniać.
> tylko prosta matematyka się kłania.
Tu masz rzeczywistość, teoretyku:
http://ecomodder.com/wiki/index.php/File:Mercedes_Be
nz_OM617_5cyl_turbo_diesel.jpg
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
130. Data: 2014-01-24 16:05:01
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Fri, 24 Jan 2014 15:55:05 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Nawet nie potrafisz poprawnego pytania zadać. Bo poprawne pytanie brzmi
Ale wniesiesz coś do dyskusji, czy będziesz mnie personalnie atakował?
Tomek