eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRosnąca liczba biegów...Re: Rosnąca liczba biegów...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Date: Fri, 24 Jan 2014 14:45:36 +0100
    Organization: private
    Lines: 42
    Sender: r...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <1...@p...pl.invalid>
    References: <lbpoa1$26l$1@news.task.gda.pl> <lbpqmh$t0k$3@dont-email.me> <
    lbti6u$2mn$5@dont-email.me> <lbtjgv$2mn$6@dont-email.me> <1658681886.
    20140124131710@pik-net.pl.invalid> <lbtmjr$2mn$10@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: ip-37-109-52-107.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=windows-1250
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1390571137 13307 37.109.52.107 (24 Jan 2014 13:45:37 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Jan 2014 13:45:37 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3 (Normal)
    In-Reply-To: <lbtmjr$2mn$10@dont-email.me>
    X-Comment-To: Tomasz Stiller
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2520857
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 1:34:03 PM, you wrote:

    >> W swojej zajebistości przemyśl sobie sprawę krystalizacji siarczanu
    >> ołowiu na elektrodach oraz wypychaniu masy czynnej elektrod przez
    >> rosnące kryształy. Popularnie to zjawisko nazywa się zasiarczeniem i w
    >> ostatecznym efekcie jest nieodwracalne - masy, która opadła na dno
    >> akumulatora w elektrody nie wepchniesz nawet jeśli uda ci się rozpuścić
    >> kryształy.
    > W takim razie napisz jeszcze kolego kiedy oraz przy jakich napięciach na
    > ogniwie i z jaką prędkością postępują te zjawiska. Myślę, że dobrze
    > wiesz, że opad masy czynnej może nastąpić z wielu powodów, z których
    > tylko jednym jest chroniczne niedoładowanie. Znacznie prościej uszkodzić
    > akumulator w ten sposób można zwyczajnie nie przykręcając do do samochodu.
    > Akumulator, który ma napięcie spoczynkowe na poziomie 12,3V jest jak
    > najbardziej niedoładowany ale w żadnym wypadku nie dojdzie do jego
    > szybkiego zniszczenia. Często jest to po prostu kwestia eksploatacji.
    > Większość akumulatorów w samochodach używanych głównie do jazdy miejskiej
    > ma ten problem i ludzie jakoś żyją.

    Dopiero co napisałeś ,,Niedoładowany akumulator może funkcjonować
    bardzo długo". I do tego się odnoszę. Usuwanie kontekstu nie pomoże.
    A kontekst jest taki, że piszesz o ładowaniu napięciem 12.7V jako
    wystarczającym co jest dokumentną bzdurą, bo to jest napięcie
    wystarczające do zniszczenia akumulatora jeszcze w czasie gwarancji. I
    odrzucenie roszczeń gwarancyjnych z powodu błędnej eksploatacji.

    Mój samochód jest obecnie samochodem niedzielnego kierowcy. Odpalam go
    może dwa razy w tygodniu, żeby po zakupy pojechać ledwie 2km w jedną
    stronę. I przy włączonym silniku na akumulatorze mam ponad 14V (bez
    świateł itp) - tyle, ile potrzebuje akumulator do poprawnego
    ładowania. Problem wiecznego niedoładowania występował w - nomen omen
    - kaszlakach, normalnemu samochodowi z silnikiem Otto wystarczy te
    4km dwa razy w tygodniu, żeby akumulator się nie zasiarczał.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: