eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRosnąca liczba biegów...Re: Rosnąca liczba biegów...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!feed.new
    s.qwest.net!mpls-nntp-03.inet.qwest.net!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.
    com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostr
    ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <lbpoa1$26l$1@news.task.gda.pl> <lbpqmh$t0k$3@dont-email.me> <
    lbr8tk$1kt$17@dont-email.me> <lbrfpr$b0o$2@dont-email.me> <lbrkrb$n02$2@
    node1.news.atman.pl> <lbrl5e$b0o$10@dont-email.me>
    <l...@4...com>
    In-Reply-To: <l...@4...com>
    Subject: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Date: Fri, 24 Jan 2014 14:35:24 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
    Lines: 28
    Message-ID: <52e26c1f$0$2221$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 109-207-52-74.ronus.pl
    X-Trace: 1390570527 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2221 109.207.52.74:51384
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2520856
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik napisał w wiadomości
    Thu, 23 Jan 2014 17:57:02 Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
    napisał(-a):
    >> Odesłałem zatem do wykresu spalania jednostkowego
    >> dowolnego silnika spalinowego, gdzie sam producent przyznaje się do
    >> niższej sprawności silnika przy niższej prędkości obrotowej.

    >A ile niższa jest ta sprawność przy 1700rpm od sprawności przy np.
    >2400rpm?

    Troche roznych map
    http://ecomodder.com/wiki/index.php/Brake_Specific_F
    uel_Consumption_(BSFC)_Maps

    Tylko zwracam uwage ze jak zmienimy bieg, to zmieniaja sie obroty i
    obciazenie.

    Dobry przyklad to Mercedes Benz 300SD OM617 5 cylinder

    Macie tam hiperbole stalej mocy. Jedziemy sobie np spokojnie 110km/h,
    potrzeba do tego 30kW,
    no i jak zejdziemy do 1500rpm, to bedzie palil 260g/kWh.
    Przy 1750 bedzie minimum, a potem spalanie z obrotami rosnie.

    Ale juz przy 50kW optymalne obroty to jakies 2300.

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: