eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRosnąca liczba biegów...Re: Rosnąca liczba biegów...
  • Data: 2014-01-24 14:45:36
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 1:34:03 PM, you wrote:

    >> W swojej zajebistości przemyśl sobie sprawę krystalizacji siarczanu
    >> ołowiu na elektrodach oraz wypychaniu masy czynnej elektrod przez
    >> rosnące kryształy. Popularnie to zjawisko nazywa się zasiarczeniem i w
    >> ostatecznym efekcie jest nieodwracalne - masy, która opadła na dno
    >> akumulatora w elektrody nie wepchniesz nawet jeśli uda ci się rozpuścić
    >> kryształy.
    > W takim razie napisz jeszcze kolego kiedy oraz przy jakich napięciach na
    > ogniwie i z jaką prędkością postępują te zjawiska. Myślę, że dobrze
    > wiesz, że opad masy czynnej może nastąpić z wielu powodów, z których
    > tylko jednym jest chroniczne niedoładowanie. Znacznie prościej uszkodzić
    > akumulator w ten sposób można zwyczajnie nie przykręcając do do samochodu.
    > Akumulator, który ma napięcie spoczynkowe na poziomie 12,3V jest jak
    > najbardziej niedoładowany ale w żadnym wypadku nie dojdzie do jego
    > szybkiego zniszczenia. Często jest to po prostu kwestia eksploatacji.
    > Większość akumulatorów w samochodach używanych głównie do jazdy miejskiej
    > ma ten problem i ludzie jakoś żyją.

    Dopiero co napisałeś ,,Niedoładowany akumulator może funkcjonować
    bardzo długo". I do tego się odnoszę. Usuwanie kontekstu nie pomoże.
    A kontekst jest taki, że piszesz o ładowaniu napięciem 12.7V jako
    wystarczającym co jest dokumentną bzdurą, bo to jest napięcie
    wystarczające do zniszczenia akumulatora jeszcze w czasie gwarancji. I
    odrzucenie roszczeń gwarancyjnych z powodu błędnej eksploatacji.

    Mój samochód jest obecnie samochodem niedzielnego kierowcy. Odpalam go
    może dwa razy w tygodniu, żeby po zakupy pojechać ledwie 2km w jedną
    stronę. I przy włączonym silniku na akumulatorze mam ponad 14V (bez
    świateł itp) - tyle, ile potrzebuje akumulator do poprawnego
    ładowania. Problem wiecznego niedoładowania występował w - nomen omen
    - kaszlakach, normalnemu samochodowi z silnikiem Otto wystarczy te
    4km dwa razy w tygodniu, żeby akumulator się nie zasiarczał.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: