-
Data: 2014-01-24 14:45:36
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello Tomasz,
Friday, January 24, 2014, 1:34:03 PM, you wrote:
>> W swojej zajebistości przemyśl sobie sprawę krystalizacji siarczanu
>> ołowiu na elektrodach oraz wypychaniu masy czynnej elektrod przez
>> rosnące kryształy. Popularnie to zjawisko nazywa się zasiarczeniem i w
>> ostatecznym efekcie jest nieodwracalne - masy, która opadła na dno
>> akumulatora w elektrody nie wepchniesz nawet jeśli uda ci się rozpuścić
>> kryształy.
> W takim razie napisz jeszcze kolego kiedy oraz przy jakich napięciach na
> ogniwie i z jaką prędkością postępują te zjawiska. Myślę, że dobrze
> wiesz, że opad masy czynnej może nastąpić z wielu powodów, z których
> tylko jednym jest chroniczne niedoładowanie. Znacznie prościej uszkodzić
> akumulator w ten sposób można zwyczajnie nie przykręcając do do samochodu.
> Akumulator, który ma napięcie spoczynkowe na poziomie 12,3V jest jak
> najbardziej niedoładowany ale w żadnym wypadku nie dojdzie do jego
> szybkiego zniszczenia. Często jest to po prostu kwestia eksploatacji.
> Większość akumulatorów w samochodach używanych głównie do jazdy miejskiej
> ma ten problem i ludzie jakoś żyją.
Dopiero co napisałeś ,,Niedoładowany akumulator może funkcjonować
bardzo długo". I do tego się odnoszę. Usuwanie kontekstu nie pomoże.
A kontekst jest taki, że piszesz o ładowaniu napięciem 12.7V jako
wystarczającym co jest dokumentną bzdurą, bo to jest napięcie
wystarczające do zniszczenia akumulatora jeszcze w czasie gwarancji. I
odrzucenie roszczeń gwarancyjnych z powodu błędnej eksploatacji.
Mój samochód jest obecnie samochodem niedzielnego kierowcy. Odpalam go
może dwa razy w tygodniu, żeby po zakupy pojechać ledwie 2km w jedną
stronę. I przy włączonym silniku na akumulatorze mam ponad 14V (bez
świateł itp) - tyle, ile potrzebuje akumulator do poprawnego
ładowania. Problem wiecznego niedoładowania występował w - nomen omen
- kaszlakach, normalnemu samochodowi z silnikiem Otto wystarczy te
4km dwa razy w tygodniu, żeby akumulator się nie zasiarczał.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 24.01.14 15:01 AZ
- 24.01.14 15:03 sqlwiel
- 24.01.14 15:08 Tomasz Stiller
- 24.01.14 15:12 Tomasz Stiller
- 24.01.14 15:18 RoMan Mandziejewicz
- 24.01.14 15:24 Tomasz Stiller
- 24.01.14 15:26 AZ
- 24.01.14 15:26 J.F
- 24.01.14 15:28 r...@k...pl
- 24.01.14 15:32 Tomasz Stiller
- 24.01.14 15:35 Tomasz Stiller
- 24.01.14 15:46 Tomasz Stiller
- 24.01.14 15:43 r...@k...pl
- 24.01.14 15:46 r...@k...pl
- 24.01.14 15:55 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=