    From: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Date: Fri, 24 Jan 2014 11:41:19 +0000 (UTC)

    On Fri, 24 Jan 2014 11:25:40 +0000, AZ wrote:

    > To chyba Ty nie rozumiesz. Ssanie przez przymknieta przepustnice wymaga
    > wiecej mocy al pozniej mniej tej mocy potrzeba na sprezanie mniejszego
    > ladunku. Wiec summa summarum wychodzi na 0.

    No i jak to się ma w odniesieniu do sprawności ogólnej silniak? Nijak.
    Zupełnie też umknął Ci fakt, że mój argument z otwarciem przepustnicy nie
    ma żadnego zastosowania do diesla. A tam przebieg spalania właściwego
    wygląda bardzo podobnie do silników benzynowych.

    Po prostu nie rozumiesz tego pojęcia. Założę się, że z uporem maniaka
    męczysz swój samochód na wysokim biegu i niskich obrotach, bo przecież
    wydaje się, że wtedy będzie palił najmniej.

    > Przeciez napisalem, ze nawet i 12.7V laduje tyle ze w praktyce i w
    > wiekszosci przypadkow jest to za malo, co z tego, ze samochod bedzie
    > palil i jezdzil jak akumulator bedzie permanentnie niedoladowany i go po
    > 2 latach szlag trafi.

    Tylko, że to nie jest zwykle przyczyną śmierci akumulatora. Akumulatory
    umierają najczęściej z przeładowania, albo całkowitego rozładowania.
    Niedoładowany akumulator może funkcjonować bardzo długo. No ale widać, że
    o akumulatorach również masz średnie pojęcie. W końcu do znajomości
    fizyki, dochodzi potrzeba ogarnięcia chemii na podstawowym poziomie.

    Tomek.