eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRosnąca liczba biegów...Re: Rosnąca liczba biegów...
  • Data: 2014-01-24 12:55:56
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: AZ <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2014-01-24, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:
    >>
    >> To chyba Ty nie rozumiesz. Ssanie przez przymknieta przepustnice wymaga
    >> wiecej mocy al pozniej mniej tej mocy potrzeba na sprezanie mniejszego
    >> ladunku. Wiec summa summarum wychodzi na 0.
    >
    > No i jak to się ma w odniesieniu do sprawności ogólnej silniak? Nijak.
    >
    A czy ja dyskutuje o sprawnosci silnika w tym momencie?
    >
    > Zupełnie też umknął Ci fakt, że mój argument z otwarciem przepustnicy nie
    > ma żadnego zastosowania do diesla. A tam przebieg spalania właściwego
    > wygląda bardzo podobnie do silników benzynowych.
    >
    No a jak mial mi nie umknac jak ja dyskutuje o rzekomym wiekszym
    zapotrzebowaniu na moc przy przymknietej przepustnicy i rzekomej wiekszej
    sprawnosci z powodu przepustnicy otwartej (brak oporow).
    >
    > Po prostu nie rozumiesz tego pojęcia. Założę się, że z uporem maniaka
    > męczysz swój samochód na wysokim biegu i niskich obrotach, bo przecież
    > wydaje się, że wtedy będzie palił najmniej.
    >
    Z uporem maniaka traktujesz wszystkich jak idiotow i gdybys sie zalozyl to
    bys przegral. Bo staram sie samochodem jezdzic w okolicach maksymalnego
    momentu obrotowego.

    A teraz ciekawostka - mam w motocyklu silnik 1164 ccm, moc 120 kW, maks.
    moment przy 8300 RPM. No i jedac na 6 biegu nie przekraczajac 5500 RPM
    spalanie jest nizsze od tego, gdybym jechal na 5 biegu przy 6000 RPM
    a wynika to tylko z konstrukcji/zestrojenia gaznikow ktore w granicach
    tej predkosci obrotowej zaczynaja sie w nich otwierac przepustnice
    podcisnieniowe. Niby silnik ma wieksza sprawnosc przy 8300 RPM,
    ale jadac tak to bym skotlowal 2x wiecej paliwa.
    >
    > Tylko, że to nie jest zwykle przyczyną śmierci akumulatora. Akumulatory
    > umierają najczęściej z przeładowania, albo całkowitego rozładowania.
    > Niedoładowany akumulator może funkcjonować bardzo długo. No ale widać, że
    > o akumulatorach również masz średnie pojęcie. W końcu do znajomości
    > fizyki, dochodzi potrzeba ogarnięcia chemii na podstawowym poziomie.
    >
    To mnie rozbawiles tym co napisales... No i to ja mialem stosowac osobiste
    wycieczki?

    No nic, tkwij sobie dalej w swej zajebistosci, ja nie mam w zwyczaju
    rozmawiac z zarozumialymi bufonami :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: