-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
From: Filip <b...@m...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Rosja to nie kraj
Date: Tue, 30 Oct 2012 19:51:29 +0100
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 58
Message-ID: <k6p7jf$ecc$1@news.task.gda.pl>
References: <k6mmjf$j62$1@mx1.internetia.pl>
<508fd6b4$0$1211$65785112@news.neostrada.pl> <5...@n...home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-71-246-197.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1351623087 14732 89.71.246.197 (30 Oct 2012 18:51:27 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 30 Oct 2012 18:51:27 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:16.0) Gecko/20121026 Thunderbird/16.0.2
In-Reply-To: <5...@n...home.net.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 121030-0, 2012-10-30), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2470459
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-10-30 14:48, Uncle Pete pisze:
> A mnie akurat wydaje się, że wraz ze zwiększeniem liczby samochodów i
> coraz to większymi korkami w ciągu ostatnich kilku lat zachowywanie się
> kierowców w Polsce zauważalnie się poprawiło. Wpuszczają, zjeżdżają na
> lewy pas, aby ktoś mógł wjechać, zdecydowanie mniej trąbią... Właśnie
> widzę coraz mniej agresji, przynajmniej w Warszawie. Moja wersja jest
> taka, że coraz więcej kierowców rozumie, że musi współpracować z innymi
> uczestnikami ruchu, aby móc sprawnie dojechać do celu.
>
W Trójmieście tego nie zauważyłem. Jest dokładnie tak jak pisze Robbo.
Zauważyłem, że też stałem się agresywniejszym kierowcą. Np. Dzisiaj:
Jechał przede mną Pasek, wlókł się jak świnia. Czerwone światełko przed
nami się zapala, droga się rozwidla pięknie na dwa pasy.. Zjeżdżam na
lewy..
NO i stoję na lewym pasie grzecznie (pas szybkiego ruchu), chcę pojechać
szybciej-dynamiczniej jak kto woli, a na prawym pasie stoi ten passat
kombi B5/B6. Nie podpuszczam go, stoję grzecznie obok niego, on pół
metra dalej wysunięty do przodu, obserwuję go co robi. Energicznie
ogląda się na moje auto i na światło. Jest, zielone! To ja delikatnie
mocniej naciskam na pedał przyspieszenia. Patrzę, ON CHCE MI DORÓWNAĆ!
Więc wciska tego swojego TDI i pociska tak, żebym nie zdążył zmienić
pasa z powrotem na prawo (lewy się kończył po 50 metrach od świateł). Co
zrobiłem? Nie odpuściłem gnojowi, gaz w podłogę i wcisnąłem mu się na
chama przed samochód bez kierunku. Klaksonem nie pogroził mi ale chciał
mnie tak bardzo na siłę nie wpuścić przed siebie, że szok! Pytam
dlaczego? Skoro wcześniej jechał 40 na godzinę przez 2 kilometry, a na
znaku miał 50. Widać było, że ewidentnie ma czas, nie spieszy mu się.
Ale chamstwo jest na naszych ulicach. Szkoda, wielka szkoda. Polsce
bardzo dużo brakuje do kultury jazdy. Na trasie można wykitować na
nerwicę. Jadę spokojnie 80 km/h na tempomacie, to musi jakiś ch*j za
przeproszeniem mnie wyprzedzić i 3 km później tak zwolnić, że muszę
puścić tempomat, by po chwili znów przyspieszać z 70 do 80. Dlaczego
ludzie nie potrafią utrzymać stałej prędkości na trasie? Wystarczy A1
pojechać, ładnie na tempomacie utrzymać 120 km/h i trzymać się na prawym
pasie, to znajdzie się tak dziad co leci lewą stroną 125 km/h i widzi,
że za chwilę (minuta, dwie) będę musiał zjechać na lewy pas, bo na
prawym ciężarówka jedzie 100 km/h. To tak długo będzie mnie dochodził i
wyprzedzał aż będę musiał puścić gaz lub hamować, żeby zmieścić się za
nim. A jakbym wcześniej zmienił pas, to długie w lusterku bym zobaczył
albo klakson usłyszał, co za naród! Dlaczego na trasie zwalnianie musi
się odbywać hamowaniem a przyspieszanie mocnym wciskaniem pedału gazu?
Czy Wy też odnosicie wrażenie, że ludzie jeżdżą bardzo nerwowo i nagli
wszystkich za kierownicą na trasie? Nie wiem jak inni ale ja
przemieszczam się bardzo szybko w trasie, jadąc przepisowo. Szybciej niż
google wypisuje. I jakoś nie jeżdżę nerwowo, nie wyprzedzam na chama,
nie hamuję nadmiernie. Jeżdżę ekonomicznie i bezpiecznie. Dlaczego
wszyscy tak nie mogą jeździć? Do pełnej kultury nam jeszcze bardzo
daleko. Wystarczy wyjechać poza granicę Polski i od razu DUŻO lepiej się
jedzie.. Nawet w Rosji, gdzie z lewego pasa na dwupasmówce skręca się w
prawo (w boczną uliczkę), brak świateł, brak kierunkowskazów,
wyprzedzanie na skrzyżowaniach, jakoś to wszystko to jest pikuś przy tym
co się dzieje w Polsce. W Rosji przynajmniej się kulturalnie jeździ,
chrzaniąc przepisy. Ale jest kultura, nie to co u nas..
Musiałem.
Pozdrawiam znudzonych czytaniem :)
Następne wpisy z tego wątku
- 30.10.12 20:16 Artur Maśląg
- 30.10.12 21:01 J.F.
- 30.10.12 21:22 Artur Maśląg
- 30.10.12 22:13 J.F.
- 30.10.12 23:29 PiteR
- 31.10.12 06:21 Marek Dyjor
- 31.10.12 09:20 Artur Maśląg
- 31.10.12 12:01 J.F
- 31.10.12 21:09 Artur Maśląg
- 02.11.12 11:16 J.F.
- 02.11.12 11:22 The_EaGle
- 02.11.12 12:24 Artur Maśląg
- 02.11.12 15:41 Gotfryd Smolik news
- 02.11.12 16:21 Artur Maśląg
- 02.11.12 22:05 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=