    From: Filip <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rosja to nie kraj
    Date: Tue, 30 Oct 2012 19:51:29 +0100

    W dniu 2012-10-30 14:48, Uncle Pete pisze:

    > A mnie akurat wydaje się, że wraz ze zwiększeniem liczby samochodów i
    > coraz to większymi korkami w ciągu ostatnich kilku lat zachowywanie się
    > kierowców w Polsce zauważalnie się poprawiło. Wpuszczają, zjeżdżają na
    > lewy pas, aby ktoś mógł wjechać, zdecydowanie mniej trąbią... Właśnie
    > widzę coraz mniej agresji, przynajmniej w Warszawie. Moja wersja jest
    > taka, że coraz więcej kierowców rozumie, że musi współpracować z innymi
    > uczestnikami ruchu, aby móc sprawnie dojechać do celu.

    W Trójmieście tego nie zauważyłem. Jest dokładnie tak jak pisze Robbo.
    Zauważyłem, że też stałem się agresywniejszym kierowcą. Np. Dzisiaj:
    Jechał przede mną Pasek, wlókł się jak świnia. Czerwone światełko przed
    nami się zapala, droga się rozwidla pięknie na dwa pasy.. Zjeżdżam na
    lewy..
    NO i stoję na lewym pasie grzecznie (pas szybkiego ruchu), chcę pojechać
    szybciej-dynamiczniej jak kto woli, a na prawym pasie stoi ten passat
    kombi B5/B6. Nie podpuszczam go, stoję grzecznie obok niego, on pół
    metra dalej wysunięty do przodu, obserwuję go co robi. Energicznie
    ogląda się na moje auto i na światło. Jest, zielone! To ja delikatnie
    mocniej naciskam na pedał przyspieszenia. Patrzę, ON CHCE MI DORÓWNAĆ!
    Więc wciska tego swojego TDI i pociska tak, żebym nie zdążył zmienić
    pasa z powrotem na prawo (lewy się kończył po 50 metrach od świateł). Co
    zrobiłem? Nie odpuściłem gnojowi, gaz w podłogę i wcisnąłem mu się na
    chama przed samochód bez kierunku. Klaksonem nie pogroził mi ale chciał
    mnie tak bardzo na siłę nie wpuścić przed siebie, że szok! Pytam
    dlaczego? Skoro wcześniej jechał 40 na godzinę przez 2 kilometry, a na
    znaku miał 50. Widać było, że ewidentnie ma czas, nie spieszy mu się.
    Ale chamstwo jest na naszych ulicach. Szkoda, wielka szkoda. Polsce
    bardzo dużo brakuje do kultury jazdy. Na trasie można wykitować na
    nerwicę. Jadę spokojnie 80 km/h na tempomacie, to musi jakiś ch*j za
    przeproszeniem mnie wyprzedzić i 3 km później tak zwolnić, że muszę
    puścić tempomat, by po chwili znów przyspieszać z 70 do 80. Dlaczego
    ludzie nie potrafią utrzymać stałej prędkości na trasie? Wystarczy A1
    pojechać, ładnie na tempomacie utrzymać 120 km/h i trzymać się na prawym
    pasie, to znajdzie się tak dziad co leci lewą stroną 125 km/h i widzi,
    że za chwilę (minuta, dwie) będę musiał zjechać na lewy pas, bo na
    prawym ciężarówka jedzie 100 km/h. To tak długo będzie mnie dochodził i
    wyprzedzał aż będę musiał puścić gaz lub hamować, żeby zmieścić się za
    nim. A jakbym wcześniej zmienił pas, to długie w lusterku bym zobaczył
    albo klakson usłyszał, co za naród! Dlaczego na trasie zwalnianie musi
    się odbywać hamowaniem a przyspieszanie mocnym wciskaniem pedału gazu?
    Czy Wy też odnosicie wrażenie, że ludzie jeżdżą bardzo nerwowo i nagli
    wszystkich za kierownicą na trasie? Nie wiem jak inni ale ja
    przemieszczam się bardzo szybko w trasie, jadąc przepisowo. Szybciej niż
    google wypisuje. I jakoś nie jeżdżę nerwowo, nie wyprzedzam na chama,
    nie hamuję nadmiernie. Jeżdżę ekonomicznie i bezpiecznie. Dlaczego
    wszyscy tak nie mogą jeździć? Do pełnej kultury nam jeszcze bardzo
    daleko. Wystarczy wyjechać poza granicę Polski i od razu DUŻO lepiej się
    jedzie.. Nawet w Rosji, gdzie z lewego pasa na dwupasmówce skręca się w
    prawo (w boczną uliczkę), brak świateł, brak kierunkowskazów,
    wyprzedzanie na skrzyżowaniach, jakoś to wszystko to jest pikuś przy tym
    co się dzieje w Polsce. W Rosji przynajmniej się kulturalnie jeździ,
    chrzaniąc przepisy. Ale jest kultura, nie to co u nas..

    Musiałem.

    Pozdrawiam znudzonych czytaniem :)