  • Data: 2017-12-28 22:36:46
    Temat: Re: Ropa zamiast benzyny w dystrybutorze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 28 Dec 2017 20:44:37 +0100, T. napisał(a):

    > Słyszałem kiedyś 2 audycje Janusza Weissa ("Dzwonię do pana w nietypowej
    > sprawie) na temat paliw. W pierwszej ktoś ze stacji paliw przekonywał,
    > że wałki na stacjach robi się głównie na przelicznikach (kupuje się
    > paliwo w kg, sprzedaje w litrach), że fałszowanie paliw to mit. A na

    Kiedys, jak rozpuszczalnik byl tani, to IMO nie byl mit.
    Ale potem zmienili akcyzy i rozpuszczalnik drozszy od benzyny
    silnikowej.

    Jak oszukiwac to na odbarwionym oleju opałowym.
    I nawet nie mialbym wielkich pretensji, gdyby nie to, ze odbarwiaja
    kwasem siarkowym.

    > następny dzień zadzwonił ktoś z obsługi stacji paliw i opowiadał jak to
    > jest: podjeżdża nocą cysterna i pakuje się do zbiorników różne świństwo.
    > Mówił, że raz jak mu z węża nieco wyleciało i wdepnął w tę kałużę, to
    > zanim doszedł do kanciapy to mu zelówki rozpuściło...

    Akurat zwykla benzyna tez moze rozne tworzywa rozpuszczac, moze po
    prostu mial kiepska gume.

    > Dlatego warto tankować tam, gdzie pracownik nie ma interesu oszukiwać
    > klienta, a kierownik stacji nie ma korzyści z ew. fałszerstw.

    Gorzej, jak pracownik oszukuje kierownika.
    Nawet jesli nie ma mozliwosci wyciagniecia paliwa ze zbiornika, to sie
    moze dogadac z kierowca cysterny - przywiezie jakas tania mieszanke, a
    benzyne opchna na lewo.

    Ich z kolei moze dostawca oszukac.

    J.