  • Data: 2013-11-19 22:15:01
    Temat: Re: Rondowa partyzantka po poznańsku
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com>

    > No właśnie to jest dyskusyjne :) Mój wywód zakłada, że to odrębne
    > skrzyżowania.

    Ale, że każde rondo czy, że właśnie tam ? Rondo to po mojemu rondo
    niezależnie od tego, że na każdym skrzyżowaniu z którego się składa ogólne
    zasady obowiązują. Jeśli na wjeździe jest ustąp to masz ustąpić jadącym po
    rondzie i masz pierwszeństwo przed wjeżdżającymi na nie, czyli wszyscy
    wiedzą jak jechać. Jak nie masz ustąp to masz pierwszeństwo wjazdowe, ale
    będziesz musiał ustępować każdemu kto wjeżdża, czyli znowu wszyscy wiedzą
    jak jechać. Inaczej musiałbyś na każdym skrzyżowaniu składowym ronda mieć
    kompletne oznakowanie rozstrzygające znakami kto ma pierwszeństwo. Załóżmy,
    że dojeżdżasz do ronda z ustąp, to na pierwszym masz ustąp, ale na zjazdowym
    też masz już ustąpić, tyle że wjeżdżający też ma Ci ustąpić. Bez ustąp dla
    odmiany wszystkim wydaje się, że mają pierwszeństwo. W efekcie jedynym
    sensownym oznakowaniem wjazdowym byłoby skrzyżowanie dróg równorzędnych albo
    właśnie kompletne oznakowanie.