-
Data: 2014-06-05 07:57:07
Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Wed, 4 Jun 2014 15:23:46 +0200, szerszen
>> Ponieważ drogi też trzeba budować i znakować z głową a nie jak się komu
>> wydaje że tak będzie łatwo, prosto i przyjemnie (oznakować).
> Nie no oczywiście, nikt się na niczym nie zna. Nie powinieneś
> ty może zostać jakimś inżynierem ruchu, albo co tam,
> ministrem infrastruktury?
Nie mam takich aspiracji, co nie zmienia faktu, że mogę coś na ten temat
wiedzieć, a tym bardziej wyrażać swoje zdanie.
>> Ma bardzo duże znaczenie -- tylko niektórzy "inżynierzy" znaleźli w C-12
>> lek na całe zło i stawiają go w tak abstrakcyjnych miejscach, że czasem żal
>> dupę ściska. Przykłady już padły.
> Tak tak, jasne. Wiesz, jak dla mnie, to stawianie C12 przed czymś takim
> jak rondo Marszałkowska, czy rondo De Gaulle'a w Wawie, to też jest bez
> sens, bo tak naprawdę C12 niczego tam nie wnosi.
Akurat w tych miejscach wnosi, bo przecinają się równorzędne arterie
miejskie (jedna z południa na północ a druga ze wschodu na zachód) i choć
są światła, to w przypadku ich awarii nie ma kuriozalnej sytuacji że jedna
arteria jedzie a druga stoi, bo tylko jedna droga jest uprzywilejowana.
Natoamist na rondzie w Głogowie jest jakaś abstrakcja, bo tam jest tyle
miejsca, że robienie z tego ronda jest zwyczajną głupotą, o zestawieniu
B-20 z C-12 (co jest zapewne pozostałością po "przeznakowaniu" z paru
skrzyżowań na jedno duże "rondo") przez grzeczność nie pomnę.
>> To czemu u ciebie inaczej się jeździ na skrzyżowaniu "kwadratowym"
> Bo są wymalowane odpowiednio pasy ruchu, to się tak jeździ,
Po pierwsze to nie pisałem o znakach -- nie zmieniaj przekazu na to co ci
się podoba -- tylko o przepisach ogólnych które zaczynasz olewać na
skrzyżowaniach okrężnych a które z powodzeniem potrafisz zastosować na
"kwadratowych".
> jak one nakazują. Jak nie widzisz różnic w sposobie poruszania
> się po tych skrzyżowaniach, to co ja ci mogę powiedzieć.
Na kwadratowym też są często wymalowane pasy (dla drogi z pierwszeństwem i
dla skrętów) a ci z podporządkowanej muszą sobie radzić sami i rżną te
wymalowane pasy nic sobie nie robiąc z ich przebiegu. Tylko dla ciebie na
rondzie zaczyna to robić różnicę i nie traktujesz tego jako skrzyżowanie, w
związku z tym przestajesz się poruszać jak po skrzyżowaniu, tłumacząc to w
sposób, którego nie ma w przepisach.
> Znam przynajmniej jedno
> skrzyżowanie, po którym się jeździ jak po tych wynalazkach w stylu
> Gaulle'a, też ma wyspę op środku, a C12 nie jest oznaczone i ludzie
> jakoś potrafią się poruszać bez niego.
Ponieważ to żadna filozofia. Ronda się wprowadza tam, gdzie mają znaczenie
dla względnej równowagi ruchu i o tym TEŻ jest w przepisach. Ronda lepiej
się samoregulują niż zwykłe skrzyżowania, że są mniej kolizyjne, to już nie
będę nawet wspominać.
>> Czemu na zwykłym skrzyżowaniu bez specyficznych znaków wiesz że masz się
>> PRZED manewrem ustawić na właściwe miejsce PRZED skrzyżowaniem (prawo,
>> lewo, oś) bo inaczej dasz dupy, a na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym masz to
>> w nosie i kombinacje w stosowaniu ww. przepisów zaczynasz dopiero będąc na
>> skrzyżowaniu?
>
> Bo jeśli mówimy o klasycznym rondzie, gdzie ruch jest po okręgu,
> wymalowane pasy ci na to pozwalają i żaden z wymalowanych pasów nie
> "schodzi" z ronda, o ile nie jest to turbinowe.
I znowu nie było mowy znakach, tylko o przepisach ogólnych -- które
nakazują ustawienie się odpowiednio do podejmowanego manewru. Wszystko to
(ustawienie) się robi właśnie po to, żeby nie robić burdelu na samym
skrzyżowaniu i nie przecinać kierunków ruchu innym pojazdom które także
chcą to skrzyżowanie przekroczyć.
>> Nie pitol więc o uniwersalności przepisów i uniwersalności swojej teorii
>> warunkując to wielkością SORO, skoro nie masz uniwersalnej jazdy nawet w
>> przypadku małych skrzyżowań.
> Ależ jest i jest ona regulowana poprzez znaki poziome i pionowe.
Nie jest. Przed skrzyżowaniem, mając zamiar skręcić w lewo, ustawiasz się
do osi albo na lewym pasie (bo z prawego nie można skręcać), a przed
skrzyżowaniem (okrężnym) już tego nie robisz (a przynajmniej dopuszczasz
taką jazdę jako prawidłową). Gdzie tu masz, pytam się, jakąś uniwersalność?
--
Pozdor Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 05.06.14 08:02 Myjk
- 05.06.14 08:11 Myjk
- 05.06.14 08:49 szerszen
- 05.06.14 08:53 szerszen
- 05.06.14 09:01 szerszen
- 05.06.14 09:08 szerszen
- 05.06.14 14:00 masti
- 05.06.14 20:13 PlaMa
- 05.06.14 21:04 mk4
- 05.06.14 20:12 Gotfryd Smolik news
- 05.06.14 20:29 Gotfryd Smolik news
- 05.06.14 20:19 Gotfryd Smolik news
- 05.06.14 21:01 Gotfryd Smolik news
- 05.06.14 20:53 Gotfryd Smolik news
- 05.06.14 17:01 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=