-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
rldhosting.com!peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
da.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrad
a.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <3...@m...org> <1...@m...org>
<lm1t0k$2vj$1@usenet.news.interia.pl> <z...@m...org>
<lm1vu2$97h$1@usenet.news.interia.pl> <n...@m...org>
<lm37lc$ur7$1@usenet.news.interia.pl> <151e47voslaje$.dlg@myjk.org>
<lm48j6$632$1@usenet.news.interia.pl> <4...@m...org>
<lm4n04$4vd$1@usenet.news.interia.pl> <1kfr6hkpshrxz$.dlg@myjk.org>
<lmen63$dcj$1@speranza.aioe.org> <1...@m...org>
<lmkp9m$6q8$2@speranza.aioe.org> <v...@m...org>
<2...@t...pl>
<oz09tluh48p9$.dlg@myjk.org>
<2...@t...pl>
<8...@m...org>
<2...@t...pl>
Date: Thu, 5 Jun 2014 07:57:07 +0200
Message-ID: <987re8y7pox0$.dlg@myjk.org>
Lines: 84
NNTP-Posting-Host: 83.12.187.189
X-Trace: 1401947830 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2363 83.12.187.189:55644
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5932
X-Received-Body-CRC: 880052376
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2534791
[ ukryj nagłówki ]Wed, 4 Jun 2014 15:23:46 +0200, szerszen
>> Ponieważ drogi też trzeba budować i znakować z głową a nie jak się komu
>> wydaje że tak będzie łatwo, prosto i przyjemnie (oznakować).
> Nie no oczywiście, nikt się na niczym nie zna. Nie powinieneś
> ty może zostać jakimś inżynierem ruchu, albo co tam,
> ministrem infrastruktury?
Nie mam takich aspiracji, co nie zmienia faktu, że mogę coś na ten temat
wiedzieć, a tym bardziej wyrażać swoje zdanie.
>> Ma bardzo duże znaczenie -- tylko niektórzy "inżynierzy" znaleźli w C-12
>> lek na całe zło i stawiają go w tak abstrakcyjnych miejscach, że czasem żal
>> dupę ściska. Przykłady już padły.
> Tak tak, jasne. Wiesz, jak dla mnie, to stawianie C12 przed czymś takim
> jak rondo Marszałkowska, czy rondo De Gaulle'a w Wawie, to też jest bez
> sens, bo tak naprawdę C12 niczego tam nie wnosi.
Akurat w tych miejscach wnosi, bo przecinają się równorzędne arterie
miejskie (jedna z południa na północ a druga ze wschodu na zachód) i choć
są światła, to w przypadku ich awarii nie ma kuriozalnej sytuacji że jedna
arteria jedzie a druga stoi, bo tylko jedna droga jest uprzywilejowana.
Natoamist na rondzie w Głogowie jest jakaś abstrakcja, bo tam jest tyle
miejsca, że robienie z tego ronda jest zwyczajną głupotą, o zestawieniu
B-20 z C-12 (co jest zapewne pozostałością po "przeznakowaniu" z paru
skrzyżowań na jedno duże "rondo") przez grzeczność nie pomnę.
>> To czemu u ciebie inaczej się jeździ na skrzyżowaniu "kwadratowym"
> Bo są wymalowane odpowiednio pasy ruchu, to się tak jeździ,
Po pierwsze to nie pisałem o znakach -- nie zmieniaj przekazu na to co ci
się podoba -- tylko o przepisach ogólnych które zaczynasz olewać na
skrzyżowaniach okrężnych a które z powodzeniem potrafisz zastosować na
"kwadratowych".
> jak one nakazują. Jak nie widzisz różnic w sposobie poruszania
> się po tych skrzyżowaniach, to co ja ci mogę powiedzieć.
Na kwadratowym też są często wymalowane pasy (dla drogi z pierwszeństwem i
dla skrętów) a ci z podporządkowanej muszą sobie radzić sami i rżną te
wymalowane pasy nic sobie nie robiąc z ich przebiegu. Tylko dla ciebie na
rondzie zaczyna to robić różnicę i nie traktujesz tego jako skrzyżowanie, w
związku z tym przestajesz się poruszać jak po skrzyżowaniu, tłumacząc to w
sposób, którego nie ma w przepisach.
> Znam przynajmniej jedno
> skrzyżowanie, po którym się jeździ jak po tych wynalazkach w stylu
> Gaulle'a, też ma wyspę op środku, a C12 nie jest oznaczone i ludzie
> jakoś potrafią się poruszać bez niego.
Ponieważ to żadna filozofia. Ronda się wprowadza tam, gdzie mają znaczenie
dla względnej równowagi ruchu i o tym TEŻ jest w przepisach. Ronda lepiej
się samoregulują niż zwykłe skrzyżowania, że są mniej kolizyjne, to już nie
będę nawet wspominać.
>> Czemu na zwykłym skrzyżowaniu bez specyficznych znaków wiesz że masz się
>> PRZED manewrem ustawić na właściwe miejsce PRZED skrzyżowaniem (prawo,
>> lewo, oś) bo inaczej dasz dupy, a na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym masz to
>> w nosie i kombinacje w stosowaniu ww. przepisów zaczynasz dopiero będąc na
>> skrzyżowaniu?
>
> Bo jeśli mówimy o klasycznym rondzie, gdzie ruch jest po okręgu,
> wymalowane pasy ci na to pozwalają i żaden z wymalowanych pasów nie
> "schodzi" z ronda, o ile nie jest to turbinowe.
I znowu nie było mowy znakach, tylko o przepisach ogólnych -- które
nakazują ustawienie się odpowiednio do podejmowanego manewru. Wszystko to
(ustawienie) się robi właśnie po to, żeby nie robić burdelu na samym
skrzyżowaniu i nie przecinać kierunków ruchu innym pojazdom które także
chcą to skrzyżowanie przekroczyć.
>> Nie pitol więc o uniwersalności przepisów i uniwersalności swojej teorii
>> warunkując to wielkością SORO, skoro nie masz uniwersalnej jazdy nawet w
>> przypadku małych skrzyżowań.
> Ależ jest i jest ona regulowana poprzez znaki poziome i pionowe.
Nie jest. Przed skrzyżowaniem, mając zamiar skręcić w lewo, ustawiasz się
do osi albo na lewym pasie (bo z prawego nie można skręcać), a przed
skrzyżowaniem (okrężnym) już tego nie robisz (a przynajmniej dopuszczasz
taką jazdę jako prawidłową). Gdzie tu masz, pytam się, jakąś uniwersalność?
--
Pozdor Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 05.06.14 08:02 Myjk
- 05.06.14 08:11 Myjk
- 05.06.14 08:49 szerszen
- 05.06.14 08:53 szerszen
- 05.06.14 09:01 szerszen
- 05.06.14 09:08 szerszen
- 05.06.14 14:00 masti
- 05.06.14 20:13 PlaMa
- 05.06.14 21:04 mk4
- 05.06.14 20:12 Gotfryd Smolik news
- 05.06.14 20:29 Gotfryd Smolik news
- 05.06.14 20:19 Gotfryd Smolik news
- 05.06.14 21:01 Gotfryd Smolik news
- 05.06.14 20:53 Gotfryd Smolik news
- 05.06.14 17:01 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!