  • Data: 2014-06-05 07:45:35
    Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 4 Jun 2014 13:57:20 +0200, szerszen

    > Bzdura. C12 nie określa żadnego pierwszeństwa,

    Oczywiście, że nie określa. Wyraźnie (chyba?) napisałem, że określa to
    towarzyszący znak A-7, a jak go nie ma, to obowiązują przepisy ogólne,
    czyli wjeżdżający z prawej na _skrzyżowanie_ ma pierwszeńśtwo.

    > określa jedynie sposób poruszania się.

    Tak właśnie napisałem.

    > Pierwszenśtwo wynika z przepisów ogólnych i reguły prawej strony.

    Nie lubię określenia "reguła prawej ręki", ale tak właśnie napisałem, jest
    to jasne jak słońce i nie musisz tego raczej nikomu tłumaczyć, w
    szczególności mnie. :P

    > Jakby było tak jak piszesz,
    > nie byłoby potrzeby dodatkowego określania co oznacza A7+C12,

    Jest taka potrzeba, ponieważ nadal jest to skrzyżowanie, a nie ma innych
    skrzyżowań niż oznaczone C-12+A-7 gdzie pojazd znajdujący się na
    skrzyżowaniu ma pierwszeństwo -- bo nawet jak ma pierwszeństwo przed tym co
    ma przed skrzyżowaniem A-7 a skręca w lewo, to nie ma pierwszeństwa przed
    pojazdem jadącym z naprzeciwka mającym D-1. Czy to jest jasne?

    Dlatego jest to UŚCIŚLONE i PODKREŚLONE przy C-12+A-7, a nie dlatego że
    dotyczy tylko WJAZDU -- a jeśli tak jest, to w końcu pokaż gdzie ten wjazd
    się zaczyna i gdzie się kończy. Wskaż w jakichkolwiek przepisach definicję
    "wjazdu" i "zjazdu" (tak jak ma to miejsce w przypadku definicji o obszarze
    skrzyzowania, łącznie z wizualizacją), albo sam narysuj i podeprzyj
    przepisami -- jak lubisz, to pozostawiam twojej woli.

    > ale tego nie chcesz przyjąć, bo zaburza twoją teorię.
    > A7 sam w sobie określa pierwszeństwo jego powtórne omawianie nie miałoby sensu,
    > gdyby się jego znaczenie nie zmieniło, a jak widać jest omówiony w zestawie
    > i jego działanie jest własnie dookreślone co do tylko wjazdu właśnie.

    Pośrednio zmienia się znaczenie, bo trudno na rondzie jednoznacznie
    określić w stosunku do której drogi ma pierwszeństwo. Technicznie w
    stosunku do żadnej drogi, bo z każdej strony stoi A-7. To jest kluczowe i
    dlatego właśnie jest wskazane, że wjeżdżając na SKRZYŻOWANIE z C-12 i A-7
    ma się bezwzględnie ustąpić pojazdowi który już na tym SKRZYŻOWANIU się
    znajduje (niezależnie którą drogą się ten pojazd poruszał, a co w
    "normalnych warunkach" ma podstawowe znaczenie przy pierwszeństwie).

    > Nie no, pewnie sobie uroiłem cytowaną definicję.

    Uroiłeś sobie "tylko" interpretację. ;P

    > Ale pewnie to rozporządzenie też jest do bani,
    > bo nie przystaje do twojej teoryjki.

    Wszystko się zgadza. :P

    --
    Pozdor Myjk